Vispārīgi jautājumi
Kas ir Uzdevumi.lv?
Mācību vadības platforma Uzdevumi.lv darbojas kopš 2009. gada un piedāvā lielāko 1.-12. klases mācību materiālu datubāzi Latvijā. Portāla saturu atbilstoši Latvijas izglītības standartiem izstrādā dažādu mācību priekšmetu skolotāji un materiālu bāze tiek regulāri atjaunota un papildināta. Katram uzdevumam portālā izveidoti vairāki varianti, kas palīdz skolēniem padziļināti apgūt tēmas, nodrošina pašvadītu mācību procesu, kā arī izslēdz mājasdarbu norakstīšanas problēmu.
Skolotājiem portālā ir iespējams veidot un nosūtīt skolēniem tiešsaistes mājasdarbus un pārbaudes darbus, bet vecākiem - sekot līdzi bērna progresam un rezultātiem mācībās. Uzdevumi.lv jau ir reģistrēti vairāk nekā 500 000 lietotāju un pieejami vairāk nekā 11 500 000 uzdevumu variantu skolas mācību priekšmetos.
Reģistrēšanās portālā un pieeja mācību materiāliem dažādos mācību priekšmetos ir bez maksas. Kā papildus maksas pakalpojums tiek piedāvāts PROF, kas sniedz pareizās atbildes un skaidrojumus jebkuram uzdevumam portālā, kā arī dod pieeju valsts pārbaudes darbu treniņuzdevumiem, kas palīdz pārbaudīt savas zināšanas un sagatavoties diagnosticējošajiem darbiem un eksāmeniem.
Vairāk informācijas lapā "Par mums"
Kas veido portāla saturu?
Kopš portāla pirmsākumiem savu darbu satura izveidē un uzlabošanā ir ieguldījuši vairāk nekā 33 autori - dažādu mācību priekšmetu skolotāji. Uzdevumi.lv satura izstrāde ir sarežģīts un laikietilpīgs process. Apmācība, kuras laikā autors apgūst lietot sistēmu unikāla digitāla satura un ģenerāciju izveidei, parasti ilgst aptuveni sešus mēnešus.
Sākumā skolotājs veido testa tēmas, iekļaujot dažāda tipa uzdevumus, un kopā ar portāla satura redakciju izanalizē tās, lai nākotnē spētu veidot pēc iespējas kvalitatīvākus un daudzveidīgākus materiālus. Tālāk kopā ar autoru tiek izveidots satura publicēšanas plāns un uzsākta materiālu izstrāde. Pirms publicēšanas skolotāja izveidoto tēmu pārbauda satura redakcija. Autors nepieciešamības gadījumā veic papildus izmaiņas vai precizējumus un tikai tad mācību materiāls tiek publicēts.
Vai Uzdevumi.lv ir pieejams par brīvu?
Portāla Uzdevumi.lv izmantošana ir bez maksas. Reģistrēšanās portālā, pieeja mācību materiāliem dažādos mācību priekšmetos (teorija, uzdevumi un testi), kā arī elektronisko pārbaudes darbu veidošana skolotājiem un pārbaudes darbu saņemšana/izpilde skolēniem ir par brīvu.
Papildus tiek piedāvāts maksas pakalpojums PROF, kas sniedz pareizās atbildes un skaidrojumus jebkuram uzdevumam portālā, kā arī dod pieeju valsts pārbaudes darbu treniņuzdevumiem. Pakalpojuma iegādāšanās nav obligāta prasība un tā nepieciešamību katrs lietotājs izvērtē pēc saviem ieskatiem.
Kāpēc daļa portāla satura ir par maksu?
Lielākā daļa portālā publicēto materiālu un funkciju lietotājiem ir brīvi pieejama bez maksas. Papildus iespējas, piemēram, uzdevumu pareizās atbildes, to skaidrojums, kā arī valsts pārbaudes darbu treniņuzdevumi ir pieejami lietotājiem ar aktīvu PROF pakalpojumu. Ja portālā nebūtu maksas pakalpojuma, Uzdevumi.lv nevarētu pastāvēt.
SIA “Uzdevumi.lv” ir privāts uzņēmums, kam ir jāalgo darbinieki, jāveic nodokļu apmaksa, jāsedz IT pakalpojumu izmaksas (serveri, programmēšanas izdevumi u.c.), lai spētu nodrošināt gan portāla funkcionalitāti, gan mācību saturu, kurš tiek regulāri uzlabots un papildināts ar jaunām tēmām un mācību priekšmetiem. PROF pakalpojums ir vienīgais portāla ienākumu avots, kas palīdz nodrošināt publicētā mācību satura kvalitāti un portāla attīstību.
Portāla maksas pakalpojumu ir iespējas pieslēgt gan individuāli, gan kolektīvi skolas vai pašvaldības līmenī. Paldies visiem lietotājiem, mācību iestādēm un pašvaldībām, kas atbalsta portālu, iegādājoties PROF pakalpojumu!
Profils / Reģistrācija / Ielogošanās
Kā reģistrēt skolēna profilu?
Reģistrēt skolēna Uzdevumi.lv profilu iespējams vairākos veidos.
1. Reģistrācija ar elektroniskā žurnāla datiem:
Ja skolā tiek izmantots e-žurnāls, tad skolēna Uzdevumi.lv profila reģistrēšanai iesakām izmantot elektroniskā žurnāla datus. Lai to izdarītu, jārīkojas šādi:
- jāatver www.uzdevumi.lv;
- jāklikšķina "Ieiet portālā";
- pie iespējas "Ieiet ar:" jāizvēlas E-klase vai Mykoob;
- jāievada skolēna (nevis vecāka) E-klases vai Mykoob lietotājvārds un parole;
- jāklikšķina "Pieslēgties".
Šādi reģistrētā profilā skolēns saņems visus pārbaudes darbus, ja skolotājs tos sūta caur elektronisko žurnālu. Papildus iesakām Uzdevumi.lv profilā norādīt e-pasta adresi, lai nepieciešamības gadījumā būtu iespējams atjaunot piekļuvi profilam.
Atgādinām, ka e-žurnālam parasti tiek izsniegtas dažādas paroles - vecākiem sava un bērniem sava. Paroles izsniedz klases audzinātājs!
2. Reģistrācija ar e-pasta adresi:
Skolēna Uzdevumi.lv profilu iespējams reģistrēt ar e-pasta adresi. Lai to izdarītu, jārīkojas šādi:
- jāatver www.uzdevumi.lv;
- jāklikšķina uz pogas “Reģistrēties”;
- jānorāda loma “Skolēns”;
- jāseko tālākiem norādījumiem.
Svarīgi zināt, ka šādi reģistrēts skolēna profils netiek automātiski savienots ar skolas elektronisko žurnālu!
3. Reģistrācija ar sociālo tīklu piekļuves datiem:
Lai reģistrētu skolēna Uzdevumi.lv profilu ar sociālo tīklu datiem, jārīkojas šādi:
- jāatver www.uzdevumi.lv;
- jāklikšķina "Ieiet portālā";
- pie iespējas "Ieiet ar:" jāizvēlas Draugiem.lv, Facebook vai Google;
- jāievada pieslēgšanās dati;
- jāklikšķina "Pieslēgties".
Svarīgi zināt, ka šādi reģistrēts skolēna profils netiek automātiski savienots ar skolas elektronisko žurnālu, tāpēc gadījumā, ja skolotājs darbu uzdod caur e-žurnālu, skolēns darbu var nesaņemt. Vairāk par Uzdevumi.lv profila savienošanu ar e-žurnālu lasāms šeit:
Papildus iesakām Uzdevumi.lv profilā norādīt e-pasta adresi, lai nepieciešamības gadījumā būtu iespējams atjaunot piekļuvi profilam.
Kā nomainīt vai precizēt vārdu, skolu, klasi un citus datus?
Profila datus iespējams precizēt, klikšķinot uz “Mans profils” vai sava vārda un uzvārda lapas kreisajā augšējā stūrī. Tālāk jāizvēlas “Labot profilu”, kur būs iespējams veikt sev nepieciešamās izmaiņas vai precizējumus. Pēc precizējumu veikšanas, izmaiņas jāsaglabā, klikšķinot uz pogas "Saglabāt izmaiņas" lapas apakšā.
Ko darīt, ja nevaru ielogoties savā profilā?
Ja neizdodas ielogoties savā profilā, iesakām apdomāt, vai profils nav reģistrēts ar citu e-pasta adresi, E-klasi vai sociālo tīkli pasi, vai varbūt profilam izmantota cita parole.
Ja ir pārliecība, ka ievadītie dati ir pareizi, taču tāpat neizdodas ielogoties savā profilā, pamēģiniet atjaunot paroli, izmantojot Uzdevumi.lv reģistrēto e-pasta adresi. Paroli atjaunot iespējams, klikšķinot uz “Aizmirsi paroli?”
Ja profilam nav piesaistīta e-pasta adrese vai neizdodas atjaunot paroli, sazinieties ar mums rakstiski, nosūtot informāciju par sevi (vārds, uzvārds, skola, klase) uz info@uzdevumi.lv.
Kāpēc un kā savienot profilu ar E-klasi?
Lai skolēns saņemtu uz E-klases sarakstu skolotāja sūtītos pārbaudes darbus un lai darba rezultātus būtu iespējams pārnest uz elektronisko žurnālu, skolēna profilam ir jābūt savienotam ar E-klasi.
Kā savienot profilu ar E-klasi:
- Jāielogojas savā www.uzdevumi.lv profilā ar e-pasta adresi (vai lietotājvārdu) un paroli
- Jāklikšķina uz vārda un uzvārda vai "Mans profils" lapas kreisajā augšējā stūrī
- Jāizvēlas iespēja “Savienotie profili”
- Jāklikšķina uz pogas “Pievienot sasaistītu profilu”
- Jāizvēlas autorizācijas veids “E-klase”
- Jāievada savas E-klases dati un jāklikšķina uz pogas “Pieslēgties”
Pēc šiem soļiem Uzdevumi.lv un E-klases profils būs savienots. Par to, vai profilu sasaiste bijusi veiksmīga, iespējams pārliecināties sadaļā “Savienotie profili”.
Svarīgi, ka bērna Uzdevumi.lv profils ir savienots ar skolēna, nevis vecāku E-klasi, citādi skolotāja sūtītie pārbaudes darbi var nebūt pieejami. Skolēna E-klases paroli iespējams iegūt pie klases audzinātāja.
Kāpēc un kā savienot profilu ar Mykoob?
Lai skolēns saņemtu uz Mykoob sarakstu skolotāja sūtītos pārbaudes darbus un lai darba rezultātus būtu iespējams pārnest uz elektronisko žurnālu, skolēna profilam ir jābūt savienotam ar Mykoob.
Kā savienot profilu ar Mykoob:
- Jāielogojas savā www.uzdevumi.lv profilā ar e-pasta adresi (vai lietotājvārdu) un paroli
- Jāklikšķina uz vārda un uzvārda vai "Mans profils" lapas kreisajā augšējā stūrī
- Jāizvēlas iespēja “Savienotie profili”
- Jāklikšķina uz pogas “Pievienot sasaistītu profilu”
- Jāizvēlas autorizācijas veids “Mykoob”
- Jāievada savi Mykoob dati un jāklikšķina uz pogas “Pieslēgties”
Pēc šiem soļiem Uzdevumi.lv un Mykoob profils būs savienots. Par to, vai profilu sasaiste bijusi veiksmīga, iespējams pārliecināties sadaļā “Savienotie profili”.
Ko darīt, ja man jau ir profils, bet nomainīju skolu?
Ja skolēns ir mainījis skolu, viņš droši var turpināt izmantot iepriekš reģistrēto Uzdevumi.lv profilu, precizējot profilā informāciju par skolu. Atjaunot informāciju iespējams šādi:
- Jāielogojas savā profilā
- Jāatver sadaļa "Mans profils" (kreisajā augšējā stūri)
- Jāklikšķina uz pogas "Labot profilu"
- Sadaļā "Skola" jāatrod un jāizvēlas jaunā skola
- Jāpārbauda klases numurs un burts
- Beigās jāsaglabā izmaiņas
Papildus nepieciešams atjaunot profila savienojumu ar E-klasi vai Mykoob:
Kā dzēst savu profilu?
Lai dzēstu profilu:
- Jāielogojas profilā, kuru jādzēš
- Jāklikšķina uz "Mans profils" lapas kreisajā augšējā stūrī
- Jāizvēlas iespēja "Labot profilu"
- Tālāk lapas augšējā daļā ir iespēja "Dzēst profilu" - jāklikšķina uz tās un jāapstiprina sava izvēle
Ja ielogoties profilā nav iespējams, lietotāja profils tiek dzēsts no portāla automātiski, ja profila īpašnieks to nav izmantojis 1 gadu.
Vai iespējams apvienot divus profilus?
Apvienot divus profilus nav iespējams. Lietotājam ir jāizvēlas, kuru no visiem izveidotajiem profiliem turpmāk vēlas izmantot, bet liekos profilus iesakām dzēst. Ja ielogoties liekajā profilā nav iespējams, lietotāja profils tiek dzēsts no portāla automātiski, ja profila īpašnieks to nav izmantojis 1 gadu.
Ko darīt, ja uz e-pastu nesaņemu reģistrācijas apstiprinājumu, vecāku uzaicinājumu u.c.?
Ja lietotājs nesaņem kādu no Uzdevumi.lv paziņojumiem, iesakām pārbaudīt ienākošos e-pastus visās e-pasta sadaļās, tai skaitā spam (mēstules), abonētie, sociālie, reklāmas utt. Ja vēstule nav atrodama nevienā no sadaļām, lūdzam pārliecinieties, vai savā profilā norādīta precīza e-pasta adrese!
Ja e-pasta adrese ir norādīta precīzi un Uzdevumi.lv paziņojums nav atrodams nevienā no e-pasta sadaļām, lūdzu, sazinieties ar mums, rakstot uz info@uzdevumi.lv!
Gribu reģistrēties, bet rāda, ka e-pasta adrese jau ir reģistrēta. Ko darīt?
Vienu e-pasta adresi portālā Uzdevumi.lv var piesaistīt tikai vienam profilam. Ja sistēma neļauj reģistrēt e-pastu, tas nozīmē, ka ar šo e-pasta adresi portālā kāds profils jau ir reģistrēts. Saņemot šādu paziņojumu, lūdzam neveidot jaunu profilu, bet ielogoties jau esošajā. Ja aizmirsta reģistrētā parole, to ir iespējams atjaunot, klikšķinot uz “Aizmirsi paroli?”
Kāpēc ir svarīgi savā profilā norādīt e-pasta adresi?
E-pasta adresi savam Uzdevumi.lv profilam ir svarīgi norādīt, lai lietotājam vienmēr būtu iespēja piekļūt savam profilam, ja ir aizmirsts lietotājvārds, parole vai zudis savienojums ar elektronisko žurnālu (E-klase vai Mykoob). E-pasta adresi var norādīt sadaļā “Mans profils”.
Kāpēc atnāca paziņojums par profila dzēšanu, ja es savu profilu izmantoju regulāri?
Ja lietotājs saņem paziņojumu par profila dzēšanu, tad konkrētā e-pasta adrese ir piesaistīta profilam, kurš nav izmantots gandrīz gadu. Piemēram, ja lietotājam ir divi profili - aktīvs profils, kas tiek izmantots regulāri, un neaktīvs profils, kas nav izmantots gandrīz gadu, tad dzēsts tiks tikai neaktīvais profils, bet otru profilu lietotājs droši varēs turpināt izmantot.
Kā iegūt vecāku atļauju skolēnam reģistrēties un izmantot Uzdevumi.lv?
Stājoties spēkā Vispārīgajai datu aizsardzības regulai, bērniem, kas nav sasnieguši 13 gadu vecumu, nepieciešama vecāku atļauja izmantot interneta resursus un nodot savus datus. Skolēniem, kas ir jaunāki par 13 gadiem, ir nepieciešama vecāku atļauja reģistrēties un izmantot portālu Uzdevumi.lv. Atļauju izmantot portālu saviem bērniem, kas jaunāki par 13 gadiem, vecāks piešķir veicot sava vecāka profila reģistrāciju portālā.
Kā vecākiem piereģistrēties?
Lai reģistrētu savu vecāka profilu:
- Jāatver www.uzdevumi.lv
- Jāklikšķina uz pogas “Reģistrēties”
- Jānorāda loma “Vecāks”
- Jāseko tālākiem norādījumiem
Tālāk sistēma piedāvā pārbaudīt, vai bērna profils jau nav reģistrēts portālā. Iesakām profilu reģistrēt, izmantojot E-klase vai Mykoob datus - tādā veidā skolēna profils tiks izveidots un pievienots vecāka profilam automātiski.
Uzdevumi.lv maksas pakalpojums “PROF”
Kas ir PROF?
PROF ir Uzdevumi.lv maksas pakalpojums, kas papildus sniedz pareizās atbildes un skaidrojumus jebkuram uzdevumam portālā, kā arī dod pieeju valsts pārbaudes darbu treniņuzdevumiem, kas palīdz pārbaudīt savas zināšanas un sagatavoties diagnosticējošajiem darbiem un eksāmeniem. PROF iespējas darbojas gan sadaļā "Virtuālā skola", gan skolotāja uzdotajos pārbaudes darbos vai mājasdarbos.
Pieslēgt PROF iespējams, veicot pārskaitījumu caur interneta banku, bankas maksājuma kartēm vai PayPal. Veiksmīga pārskaitījuma gadījumā PROF pakalpojums tiks aktivizēts darbadienas laikā pēc apmaksas saņemšanas.
PROF ir iespējams apmaksāt arī ar bankas pārskaitījumu uz portāla rekvizītiem. Tādā gadījumā pakalpojumu portāla administrācija manuāli pieslēdz 3 darba dienu laikā pēc maksājuma saņemšanas Uzdevumi.lv kontā.
Kādi ir PROF apmaksas veidi?
Ir pieejami divi PROF pieslēguma veidi:
1. PROF pastāvīgais pieslēgums
Ik pēc 30 dienām tiek automātiski pagarināts PROF pieslēgums un no lietotāja norādītās bankas kartes tiek pārskaitīta apmaksa 7,99 € apmērā (par PROF 30 dienām), līdz brīdim, kad lietotājs abonementu atslēdz vai tiek mainīti/dzēsti bankas kartes dati.
Atcelt PROF abonementa automātisko apmaksu un/vai dzēst sasaisti ar bankas karti var jebkurā brīdī, ielogojoties savā Uzdevumi.lv profilā un atverot Portāla PROF sadaļu vai sūtot e-pastu uz info@uzdevumi.lv, vai zvanot uz Uzdevumi.lv biroju +371 67616191 (d.d. 08:00-17:00).
2. PROF uz gadu
Pēc vienreizējas 40,00 € apmaksas PROF pakalpojums lietotājam tiek pieslēgts uz 365 dienām no pieslēgšanas brīža.
Pieslēdzu PROF, bet tas nestrādā. Kāpēc tā?
Ja pēc pakalpojuma pieslēgšanas, nedarbojas PROF sniegtās iespējas, vispirms iesakām bankas pārskatā pārliecināties, vai apmaksa ir bijusi veiksmīga un summa par pakalpojumu ir noņemta no konta.
Tāpat iesakām pārliecināties, vai PROF pieslēgts pareizajam profilam - jāmēģina ielogoties Uzdevumi.lv ar e-pastu/lietotājvārdu un paroli, caur E-klasi/Mykoob vai sociālo tīklu pasēm.
Ja pakalpojums ir slēgts no vecāka profila, to ir iespējams pieslēgt gan vecākam, gan viņa profilam pievienotajiem bērniem. Slēdzot PROF no vecāka profila, jāpārliecinās, vai tas ir pieslēgts bērna vai arī vecāka Uzdevumi.lv profilam. PROF tiek pieslēgts vienam konkrētam profilam - ja tas tiek aktivizēts vecākam, tad vienlaicīgi netiek pieslēgts arī bērnam.
Ja ir kādas neskaidrības par PROF pakalpojumu un tā pieslēgšanu, lūdzu, sazinieties ar mums e-pastā info@uzdevumi.lv vai pa telefonu +371 67616191 (d.d. 08:00-17:00).
Kā rīkoties, ja profilam pazuda PROF?
Reizēm lietotājs, pašam to neapzinoties, izveido jaunu profilu, kurā nav pieejami iepriekšējā profila rezultāti, pārbaudes darbi un/vai PROF pieslēgums.
Šajā situācijā iesakām vispirms iziet no profila un pamēģināt ielogoties vēlreiz, kā tas tika darīts iepriekš (piemēram, ar e-pastu un paroli vai ar E-klases pasi).
Ja ielogoties neizdodas vai ielogojoties tāpat nav redzami sakrātie punkti vai PROF pieslēgums, sazinieties ar mums rakstiski, aprakstot situāciju un nosūtot informāciju par sevi (vārds, uzvārds, skola, klase) uz info@uzdevumi.lv.
Kā atslēgt PROF automātisko abonementu?
Lai atslēgtu PROF pakalpojuma automātisko abonēšanu:
- Jāielogojas profilā, no kura tika veikts PROF pieslēgums
- Jāatver sadaļa "PROF"
- Jāklikšķina uz iespējas "Atslēgt automātisko PROF apmaksu"
Ja atslēgt PROF automātisko abonementu neizdodas, lūdzam uz e-pasta adresi info@uzdevumi.lv nosūtīt lūgumu atslēgt PROF abonementu, pievienojot maksājuma apliecinājumu. Par derīgu maksājuma apliecinājumu tiek uzskatīts:
A) pats pieprasījums, ja tas ir sūtīts no e-pasta adreses, kas reģistrēta attiecīgajā Uzdevumi.lv profilā;
B) pārsūtīta apstiprinājuma e-pasta vēstule par pēdējo maksājumu (vēstules temats ir "Maksājums par PROF abonementu noticis veiksmīgi");
C) maksājuma uzdevums par pēdējo PROF apmaksu.
Pēc pakalpojuma atslēgšanas PROF būs aktīvs vēl mēnesi kopš pēdējā maksājuma, taču turpmāki maksājumi netiks veikti.
Vai ir iespējams saņemt PROF atlaidi, ja ģimenē ir vairāki skolas vecuma bērni?
Ģimenēm ar vairākiem skolas vecuma bērniem piedāvājam atlaidi pakalpojumam "PROF uz gadu" - pirmajam bērnam PROF uz gadu maksā 40 EUR, otrajam bērnam to ir iespējams iegādāties ar 50% atlaidi (20 EUR), bet pārējo bērnu profiliem PROF tiek pieslēgts bez maksas.
Ja piedāvājums Jūs interesē, lūdzu, sazinieties ar mums e-pastā info@uzdevumi.lv vai pa telefonu +371 67616191 (d.d. 08:00-17:00)!
Pieslēdzu PROF nepareizajam profilam. Ko darīt?
Ja portāla maksas pakalpojums PROF kļūdas rezultātā ir pieslēgts nepareizajam profilam (piemēram, PROF tiek aktivizēts vecāka profilam, taču tas ir nepieciešams bērnam), pakalpojumu ir iespējams pārslēgt uz citu profilu, sazinoties ar Uzdevumi.lv komandu.
Lai pārslēgtu PROF no viena uz otru profilu, uz e-pasta adresi info@uzdevumi.lv jānosūta šāda informācija:
- Maksājuma uzdevums par veikto pieslēgumu
- Dati par abiem profiliem - vārds, uzvārds, skola un klase
Skola man piešķīra PROF, bet tad tas pazuda. Kāpēc tā?
Skolas vai pašvaldības iegādātās PROF licences portālā Uzdevumi.lv administrē mācību iestādes virslietotājs. Skolas virslietotājam ir iespēja PROF licenci gan piešķirt, gan noņemt.
Lai uzzinātu, kāpēc iepriekš piešķirtā PROF licence vairs nav pieejama, iesakām sazināties ar skolas virslietotāju vai vadību!
Digitāli mājasdarbi un pārbaudes darbi
Kur meklēt skolotāja uzdotos mājasdarbus un pārbaudes darbus?
Skolotāja uzdotie mājasdarbi un pārbaudes darbi ir atrodami skolēna profila sadaļā “Pārbaudes darbi”.
Ko darīt, ja neredzu skolotāja uzdoto pārbaudes darbu?
Ja skolēns savā Uzdevumi.lv profilā neredz skolotāja uzdoto darbu, iesakām:
1. Pārliecināties, vai atvērtais profils ir reģistrēts pareizā skolā un klasē. Savā profilā noklikšķinot uz “Mans profils” skolēns var redzēt skolu un klasi, kurā ir reģistrēts. Ja dati nav pareizi, skolotājs bērnu neredz sarakstā un nevar nosūtīt pārbaudes darbu. Vajadzības gadījumā, skolu un klasi var precizēt, klikšķinot uz “Mans profils” un tālāk - uz “Labot profilu”.
2. Pārliecināties, vai nav reģistrēti vairāki profili. Nereti skolēniem ir izveidoti vairāki profili un skolotājs nezina, kuru no visiem skolēns izmanto, tāpēc darbs var nonākt neaktīvā profilā. Šādā situācijā kopā ar skolotāju iesakām aplūkot Uzdevumi.lv reģistrētos skolēnu profilus un dublikātu gadījumā neaktīvos profilus izņemt no skolas saraksta.
3. Pārliecināties, vai profilam ir sasaiste ar skolēna elektroniskā žurnāla (E-klase vai Mykoob) profilu. Šis solis ir svarīgs, ja skolā tiek izmantota E-klase vai Mykoob. Ja skolotājs sūta darbu uz elektronisko žurnālu, skolēns bez Uzdevumi.lv profila sasaistes ar E-klasi vai Mykoob, darbu nesaņems. Tāpat svarīgi, ka bērna Uzdevumi.lv profils ir savienots ar skolēna, nevis vecāku elektronisko žurnālu, citādi skolotāja sūtītie pārbaudes darbi arī var nebūt pieejami. Skolēna elektroniskā žurnāla paroli var iegūt pie klases audzinātāja.
Savienot profilu ar E-klasi vai Mykoob, iespējams šādi:
- Skolēnam jāielogojas savā www.uzdevumi.lv profilā ar e-pasta adresi (vai lietotājvārdu) un paroli
- Jāklikšķina uz vārda un uzvārda vai “Mans profils” lapas kreisajā augšējā stūrī
- Jāizvēlas iespēja “Savienotie profili”
- Jāklikšķina uz pogas “Pievienot sasaistītu profilu”
- Jāizvēlas autorizācijas veids “E-klase” vai “Mykoob”
- Jāievada sava elektroniskā žurnāla dati un jāklikšķina uz pogas “Pieslēgties”
Ja ir neskaidrības, kāpēc darbs nav saņemts, lūdzu, sazinieties ar mums e-pastā info@uzdevumi.lv vai pa telefonu +371 67616191 (d.d. 08:00-17:00).
Ko darīt, ja nevar izpildīt pārbaudes darbu?
Ja skolotāja uzdotais pārbaudes darbs no skolēna profila ir redzams sadaļā “Pārbaudes darbi”, taču to nevar izpildīt, iespējams, ka:
- Skolotājs darbu ir apturējis pirms iepriekš norādītā izpildes termiņa beigām
- Darbs bija iesākts, taču netika pabeigts skolotāja norādītajā darba izpildes laikā
Lai risinātu šādas situācijas, iesakām skolēnam sazināties ar skolotāju, kas darbu uzdeva, un palūgt darbu atsūtīt vēlreiz.
Izpildīju pārbaudes darbu, bet skolotājs to neredz. Ko darīt?
Ja skolotājs neredz skolēna izpildīto pārbaudes darbu, ir jāpārliecinās, ka skolēns to ir izpildījis sadaļā “Pārbaudes darbi”, nevis “Virtuālā skola”.
Sadaļā “Pārbaudes darbi” nonāk skolotāja uzdotie pārbaudes darbi un mājasdarbi, savukārt sadaļā “Virtuālā skola” ir atrodami portāla Uzdevumi.lv mācību materiāli 1.-12. klases priekšmetos, ko skolēns var apgūt patstāvīgi.
Ja skolēns kļūdas rezultātā tēmu ir izpildījis sadaļā “Virtuālā skola”, nevis sadaļā “Pārbaudes darbi“, iesakām sazināties ar skolotāju par labāko situācijas risinājumu. Skolotājs savā profilā redz arī Virtuālajā skolā pildītos uzdevumus un var piešķirt bērnam punktus. Tāpat skolotājam ir iespēja šo pārbaudes darbu bērnam uzdot atkārtoti.
Kā uzlabot savu rezultātu mājasdarbā vai pārbaudes darbā?
Ja vēlies uzlabot savu digitālā mājasdarba vai pārbaudes darba rezultātu, ko uzdevis skolotājs, pirms tā pildīšanas izmanto iespēju trenēties!
1. Atver sadaļu “Pārbaudes darbi”, izvēlies pārbaudes darbu un atver to, vai spied uz skolotāja nosūtītā darba saites.
2. Pirms sāc pārbaudes darbu un spied pogu "Sākt darbu" - atkārto teoriju, pildot saistītus uzdevumus un testus, spiežot uz pogas “Trenēties” vai uz tēmu nosaukumiem.
3. Kad esi gatavs pildīt uzdoto mājasdarbu/pārbaudes darbu, atgriezies sadaļā “Pārbaudes darbi” un vēlreiz izvēlies konkrēto darbu, spiežot "Sākt darbu" vai "Turpināt pildīt darbu".
Atceries! Ja pārbaudes darba izpildei paredzēti vairāki mēģinājumi, savu rezultātu vari uzlabot, pildot darbu atkārtoti, spiežot uz pogas “Mēģini vēlreiz”.
Virtuālā skola / Mācību priekšmeti un saturs
Vai portālā Uzdevumi.lv ir pieejami mācību līdzekļi pēc Skola2030 paraugprogrammām?
Jā! Uzdevumi.lv izstrādā mācību saturu ESF projekta “Digitālo mācību un metodisko līdzekļu izstrāde Uzdevumi.lv modernizācijai” (vienošanās Nr. 8.3.1.2/19/A/005) ietvaros. Projekta mērķis ir izstrādāt elektroniskajā vidē izmantojamus inovatīvas, interaktīvas 202 digitālo mācību un metodisko līdzekļu kopas ar atbilstošu saturu un atbilstību mērķa grupai (1.-9. klase), kurās iekļauti vairāki valsts pamatizglītības standartā noteiktie mācību mērķi un sasniedzamie rezultāti, kas atbilst pilnveidotai mācību satura pieejai un pilnveidotajam pamatizglītības standartam, kas stājas spēkā ar 2020.gada 1. septembri.
Saskaņā ar projekta nosacījumiem izstrādātajam mācību saturam ir paredzēts periods aprobācijas veikšanai. Aprobācijas procesa laikā sadarbības skolu pedagogi sniegs satura vērtējumu un priekšlikumus uzlabojumiem, tāpēc mācību materiālā var tik veiktas izmaiņas. Projekta sadarbības skolas: Ogres 1. vidusskola, Liepājas Ezerkrasta sākumskola, Jelgavas Valsts ģimnāzija, Valmieras Gaujas krasta vidusskola, Rīgas 10. vidusskola, Allažu pamatskola. Aprobācijas periods ilgs visu 2020./2021. mācību gadu.
Aprobācijas stadijā esošajam mācību saturam nav ierobežota piekļuve, tāpēc tas ir pieejams arī citām skolām un portāla lietotājiem. Iepazīties ar saturu iespējams šeit:
Kur atrast mācību priekšmetus un tēmas?
Portāla mācību saturs atrodams sadaļā “Virtuālā skola”. Šī ir portāla Uzdevumi.lv galvenā sadaļa, kurā iespējams atlasīt mācību priekšmetu, klasi, tēmu un teoriju, uzdevumu vai testus. Skolēniem sistēma automātiski sakārto sadaļu tā, lai lapas augšpusē būtu redzami konkrētās klases priekšmeti, bet pārējie priekšmeti būtu atrodami lapas apakšdaļā.
Virtuālajā skolā ir pieejami arī eksāmenu un diagnosticējošo darbu treniņuzdevumi, kas apzīmēti ar ikonām uz sarkana fona. Valsts pārbaudes darbu treniņuzdevumi pieejami tikai lietotājiem ar aktīvu PROF pakalpojumu.
Kur atrast valsts pārbaudes darbu treniņuzdevumus?
Eksāmenu un diagnosticējošo darbu treniņuzdevumi ir apzīmēti ar ikonām uz sarkana fona un pieejami Uzdevumi.lv sadaļā “Virtuālā skola”. Valsts pārbaudes darbu treniņuzdevumi pieejami tikai lietotājiem ar aktīvu PROF pakalpojumu.
Kāpēc nav mācību priekšmeta, ko meklēju?
Portāla Uzdevumi.lv saturs tiek papildināts pakāpeniski, balstoties uz pieprasījumu pēc konkrētiem mācību priekšmetiem un konkrētām tēmām. Ja neizdodas atrast kādu no mācību priekšmetiem, iespējams, pieprasījums pēc tā nav bijis liels, tāpēc saturs nav izveidots un publicēts.
Par nepieciešamību pēc konkrēta mācību priekšmeta vai tēmas droši varat ziņot, izmantojot Uzdevumi.lv atsauksmju formu.
Atradu kļūdu uzdevumā. Ko darīt?
Ja portāla saturā ir pamanīta kļūda vai neprecizitāte, par to ir iespējams ziņot uzreiz Virtuālajā skolā, klikšķinot uz zilās pogas lapas labajā malā .
Portāla satura redakcija pēc ziņas saņemšanas konkrēto materiālu pārbaudīs un nepieciešamības gadījumā veiks labojumus.
Kāpēc portālā valsts pārbaudes darbu uzdevumi atšķiras no oriģinālajiem uzdevumiem?
Valsts pārbaudes darbu treniņuzdevumiem portālā tiek veidotas dažādas variācijas, lai palīdzētu skolēniem apgūt konkrēto mācību vielu un dotu iespēju vienu un to pašu uzdevumu pildīt vairākas reizes, katru reizi saņemot jaunu uzdevuma variantu. Šie uzdevumi ir balstīti uz iepriekšējo gadu diagnosticējošajiem darbiem un eksāmeniem, taču papildināti gan ar minētajām variācijām, gan pareizo atbildi un tās skaidrojumu. Nepieciešamības gadījumā iepriekšējo gadu valsts pārbaudes darbu oriģinālos uzdevumus (bez variācijām, atbildēm un skaidrojumiem) var aplūkot VISC mājaslapā.
TOP un punkti
Kā iegūt TOP punktus?
Lai iegūtu TOP punktus un sacenstos klasesbiedru TOPā, skolēnam ir jārisina Virtuālās skolas uzdevumi un testi savas klases mācību priekšmetos.
Kā rīkoties, ja profilam pazuda punkti?
Reizēm lietotājs, pašam to neapzinoties, izveido jaunu profilu, kurā nav pieejami iepriekšējā profila rezultāti, pārbaudes darbi un/vai PROF pieslēgums.
Šajā situācijā iesakām vispirms iziet no profila un pamēģināt ielogoties vēlreiz, kā tas tika darīts iepriekš (piemēram, ar e-pastu un paroli vai ar E-klasi/Mykoob).
Ja ielogoties neizdodas vai ielogojoties tāpat nav redzami sakrātie punkti vai PROF pieslēgums, sazinieties ar mums rakstiski, aprakstot situāciju un nosūtot informāciju par sevi (vārds, uzvārds, skola, klase) uz info@uzdevumi.lv!
Kāpēc man neieskaitās punkti par uzdevumiem?
Jāņem vērā, ka, maksimālo punktu skaitu par uzdevumu var iegūt tikai vienu reizi un, atrisinot vienu uzdevumu vairākas reizes, punkti neuzkrājas. Tātad, ja pēc uzdevuma izpildīšanas profilā netiek pieskaitīti punkti, skolēns šo uzdevumu jau vienreiz ir atrisinājis pareizi (šajā gadījumā sistēma parāda, ka maksimālais punktu skaits par uzdevumu jau ir iegūts).
Tāpat svarīgi pieminēt, ka portālā ir divi punktu veidi - TOP punkti (apzīmēti ar zvaigznīti) un profila punkti (apzīmēti ar kristālu). TOP punkti tiek pieskaitīti par atrisinātajiem savas klases uzdevumiem un testiem, savukārt profila punkti tiek pieskaitīti par visiem portālā atrisinātajiem uzdevumiem un testiem. Piemēram, ja bērns mācās 1. klasē un risināja 1. klases uzdevumu, izpildot to pareizi, viņš saņem TOP punktus, bet, ja pareizi izpildīja 3. klases uzdevumus, tiek ieskaitīti profila punkti.
TOP punktus var redzēt pie profila bildes, bet visus profila punktus var apskatīt savā profilā, noklikšķinot uz vārda un uzvārda.
Svarīgi! Punkti par izpildītajiem skolotāja nosūtītajiem pārbaudes darbiem netiek pieskaitīti nedz profilā, nedz Topā!
Man profilā rāda vairāk TOP punktu nekā klasesbiedru TOPā. Kāpēc tā?
Punkti sadaļā "Top" var neparādīties uzreiz pēc uzdevuma izpildes. Informācija atjaunošana var aizņemt arī līdz pat 20 minūtēm.
Ja arī 20 minūtes pēc uzdevuma izpildes TOP sadaļā neparādās visi iegūtie TOP punkti, lūdzam sazināties ar mums, rakstot uz info@uzdevumi.lv!
Vai var pārnest punktus no viena profila uz otru?
Pārnest iegūtos punktus no viena uz otru profilu nav iespējams.
Kāpēc mācību gada sākumā mainās TOP punktu skaits?
Ja skolēns savā profilā nomaina klasi vai arī skolotājs nomaina skolēna klasi mācību gada sākumā, tad TOP punktu skaits profilā var mainīties.
Piemērs:
7. klases skolēns risināja 6., 7. un 8. klases uzdevumus. Profila punkti ir visi punkti, ko viņš ieguva, risinot uzdevumus, bet Top punkti ir tie, ko viņš ieguva par atrisinātajiem 7. klases uzdevumiem.
Vasarā 7. klases skolēns pārgāja uz 8. klasi un nomainīja informāciju par klasi savā Uzdevumi.lv profilā. Tagad viņš ir 8. klases skolēns. Pēc klases maiņas tiek saglabāti visi viņa profila punkti, taču mainās Top punkti, kas tagad ir tie, kas iegūti par atrisinātajiem 8. klases uzdevumiem.