Satura rādītājs:
Materiāli skolotājiem
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Satura rādītājs | |
2. | Es skolā. Mācību satura apguves norise | Tēmas "Es skolā" mācību satura apguves norise aprakstīta atbilstoši lielajām idejām: saziņas nolūks kontekstā; teksts un tekstveide; valodas struktūra. Katrā sadaļā noradīts mērķis, sasniedzamie rezultāti un skolēnu darbības. |
3. | Skolotājam | Mācību materiāla raksturojums |
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Manas skolas lietas – My school items | Lasa, klausās, mācās un atkārto jaunos vārdiņus, kas saistās ar skolas lietām: schoolbag, book, pen, pencil, crayon, rubber, ruler, pencil case. |
2. | Mana klase – My classroom | Lasa, klausās, mācās un atkārto jaunos vārdiņus, kas saistās ar skolu: school, teacher, pupil, chair, desk. |
3. | Krāsas – Colours | Lasa, klausās, mācās un atkārto jaunos vārdiņus: colours, white, black, red, green, blue, yellow, orange. |
4. | Sasveicināšanās un iepazīšanās – Greetings and meeting | Lasa, klausās, mācās un atkārto izteicienus: Hi!, Hello!, Good morning/afternoon/evening/bye, How do you do?, See you (later), What's your name?, My name is ..., How old are you?, Im 10, I'm 10 years old. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Savienošana. Es skolā – Matching. I'm at school | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Savieno rakstīto vārdu ar drukāto vārdu. Meklē un salīdzina grafiskus apzīmējumus digitālā tekstā, piemēram, krāsa, burtu lielums. (VS.3.2.1.3.) Atpazīst rakstīto vārdu. |
2. | Pārrakstīšana. Krāsas – Copying. Colours | 1. izziņas līmenis | zema | 4 p. | Pārraksta doto vārdu. Meklē un salīdzina grafiskus apzīmējumus digitālā tekstā, piemēram, krāsa, burtu lielums. (VS.3.2.1.3.) Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: noraksta īsus vārdus no dotā parauga. |
3. | Skolas lietu atpazīšana – Recognizing school items | 1. izziņas līmenis | zema | 4 p. | Izlasa vārdu un ievelk pie attēla. Savieto attēlus ar vārdiem, nosauc un parāda zīmējumā redzamos objektus un personas. (VS.3.2.1.6.) |
4. | Lasīšana, tulkošana, ievilkšana. Frāzes – Reading, dragging, translating. Phrases | 1. izziņas līmenis | zema | 4 p. | Tabulā teikumam ievelk tā tulkojumu. Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: atpazīst zināmus vienkāršus vārdus to rakstveida formā. |
5. | Lasīšana, savienošana. Krāsas – Reading, matching. Colours | 1. izziņas līmenis | zema | 4 p. | Savieno vārdu ar tā tulkojumu. Lieto vienkāršus vārdus un frāzes, stāstot par sevi un savu ģimeni zināmās situācijās. (VS.3.2.1.7.) Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: atpazīst zināmus vienkāršus vārdus to rakstveida formā. |
6. | Klausīšanās. Sasveicināšanās, frāzes – Listening. Greeting, Phrases | 1. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Noklausās vārdu un izvēlas tā rakstveida formu. Lieto vienkāršus vārdus un frāzes, stāstot par sevi un savu ģimeni zināmās situācijās. (VS.3.2.1.7.) Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: atpazīst zināmus vienkāršus vārdus to rakstveida formā. |
7. | Klausīšanās ar attēliem. Skolas lietas – Listening. School items with pictures | 1. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Noklausās vārdu un izvēlas attēlu. Klausās vienkāršus, īsus tekstus (piemēram, jautājumus, stāstījumus, dialogus) un veido/atzīmē ilustrācijas. (VS.3.2.1.2.) |
8. | Klausīšanās, ievilkšana. Krāsas – Listening, dragging. Colours | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Noklausās vārdu un ievelk attēlu. Klausās vienkāršus, īsus tekstus (piemēram, jautājumus, stāstījumus, dialogus) un veido/atzīmē ilustrācijas. (VS.3.2.1.2.) |
9. | Vārds zem attēla. Skolas lietas – Word under the picture. School items | 1. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Zem attēla ieraksta vienu no dotajiem vārdiem. Lieto vienkāršus vārdus un frāzes, stāstot par sevi un savu ģimeni zināmās situācijās. (VS.3.2.1.7.) Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: atpazīst zināmus vienkāršus vārdus to rakstveida formā. |
10. | Klausīšanās, ievilkšana. Sasveicināšanās, frāzes – Listening, dragging. Greetings, phrases | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Noklausās teikumu un izvēlas tā rakstveida formu. Lieto vienkāršus vārdus un frāzes, stāstot par sevi un savu ģimeni zināmās situācijās. (VS.3.2.1.7.) Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: atpazīst zināmus vienkāršus vārdus to rakstveida formā. |
11. | Jaukti burti. Krāsas – Mixed letters. Colours | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | No dotajiem burtiem veido zināmu vārdu. Lieto vienkāršus vārdus un frāzes, stāstot par sevi un savu ģimeni zināmās situācijās. (VS.3.2.1.7.) Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: atpazīst zināmus vienkāršus vārdus to rakstveida formā. |
12. | Jaukti vārdi. Sveicieni un frāzes – Mixed words. Greetings and phrases | 2. izziņas līmenis | augsta | 7 p. | No dotajiem vārdiem veido vienkāršu teikumu. Lieto vienkāršus vārdus un frāzes, stāstot par sevi un savu ģimeni zināmās situācijās. (VS.3.2.1.7.) Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: atpazīst zināmus vienkāršus vārdus to rakstveida formā. |
13. | Paslēptie vārdi. Skolas lietas – Hidden words. School items | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Burtu rindā meklē zināmus vārdus. Lieto vienkāršus vārdus un frāzes, stāstot par sevi un savu ģimeni zināmās situācijās. (VS.3.2.1.7.) Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: atpazīst zināmus vienkāršus vārdus to rakstveida formā. |
14. | Sākums un beigas. Iepazīšanās, frāzes – The beggining and end. Greetings, phrases | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Savieno teikuma sākuma ar otru daļu. Lieto vienkāršus vārdus un frāzes, stāstot par sevi un savu ģimeni zināmās situācijās. (VS.3.2.1.7.) Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: atpazīst zināmus vienkāršus vārdus to rakstveida formā. |
15. | Izlaisti burti. Krāsas – Omitted letters. Colours | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Vārdā ieraksta trūkstošos burtus. Lieto vienkāršus vārdus un frāzes, stāstot par sevi un savu ģimeni zināmās situācijās. (VS.3.2.1.7.) Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: atpazīst zināmus vienkāršus vārdus to rakstveida formā. |
16. | Klausīšanās un rakstīšana. Skolas lietas – Listening and writing. School items | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Noklausās vārdu un pārraksta dzirdēto vārdu. Lieto vienkāršus vārdus un frāzes, stāstot par sevi un savu ģimeni zināmās situācijās. (VS.3.2.1.7.) Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: atpazīst zināmus vienkāršus vārdus to rakstveida formā. |
17. | Klausīšanās un tulkošana. Krāsas – Listening and translating. Colours | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Noklausās vārdu un izvēlas tā tulkojumu. Lieto vienkāršus vārdus un frāzes, stāstot par sevi un savu ģimeni zināmās situācijās. (VS.3.2.1.7.) Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: atpazīst zināmus vienkāršus vārdus to rakstveida formā. |
18. | Ievilkšana, vārda sākums un beigas. Skolas lietas – Dragging, the beginning and end. School items | 1. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Savieno vārda sākumu ar beigām. Lieto vienkāršus vārdus un frāzes, stāstot par sevi un savu ģimeni zināmās situācijās. (VS.3.2.1.7.) Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: atpazīst zināmus vienkāršus vārdus to rakstveida formā. |
19. | Klausīšanās. Vārdu rinda. Krāsas – Listening. The line of the words. Colours | 2. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Noklausās vārdus, sakārto pareizā secībā. Klausās vienkāršus, īsus tekstus (piemēram, jautājumus, stāstījumus, dialogus) un veido/atzīmē ilustrācijas. (VS.3.2.1.2.) Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: klausās un secīgi sakārto uzdevumā dotos attēlus atbilstoši dzirdētajam. |
20. | Skolas piederumi un skaitļi – School items and numbers | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Savieno skolas piederumu ar skaitli atbilstoši attēlam. |
21. | Ievilkšana. Jautājumi un atbildes – Dragging. Questions and answers | 2. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Izlasa jautājumu, sveicienu un pievelk atbildi. Lieto vienkāršus vārdus un frāzes, stāstot par sevi un savu ģimeni zināmās situācijās. (VS.3.2.1.7.) Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: atpazīst zināmus vienkāršus vārdus to rakstveida formā. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Izlaisti burti. Skolas lietas – Omitted letters. School items | Citi | vidēja | 8 p. | Vārdā ieraksta trūkstošos burtus. Lieto vienkāršus vārdus un frāzes, stāstot par sevi un savu ģimeni zināmās situācijās. (VS.3.2.1.7.) Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: atpazīst zināmus vienkāršus vārdus to rakstveida formā. |
2. | Paslēptie vārdi. Krāsas – Hidden words. Colours | Citi | vidēja | 3 p. | Burtu rindā meklē zināmus vārdus. Lieto vienkāršus vārdus un frāzes, stāstot par sevi un savu ģimeni zināmās situācijās. (VS.3.2.1.7.) Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: atpazīst zināmus vienkāršus vārdus to rakstveida formā. |
3. | Klausīšanās, ievilkšana. Uzruna un atbilde – Listening, dragging. Greeting and response | Citi | augsta | 4 p. | Noklausās uzrunu vai jautājumu un ievelk atbildi. Klausās vienkāršus, īsus tekstus (piemēram, jautājumus, stāstījumus, dialogus) un veido/atzīmē ilustrācijas. (VS.3.2.1.2.) |
4. | Vārdu savienojumi. Krāsas un skolas lietas – Words combination. Colours and school items | Citi | vidēja | 4 p. | Savieno krāsu ar skolas piederumu atbilstoši attēlam. |
5. | Rakstīšana. Atbildes uz jautājumiem par sevi – Writing. Answer the questions about myself | Citi | augsta | 4 p. | Noklausās jautājumu un atbild par sevi. Pasaka dažus izteikumus par sevi, savu ģimeni. (VS.3.2.1.7.) |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Manas skolas lietas | 00:20:00 | vidēja | 24 p. | Zina vārdus, kas raksturo skolas lietas: atpazīst to rakstību, saprot un atpazīst dzirdēto vārdu, zina pareizrakstību. |
2. | Krāsas | 00:20:00 | vidēja | 23 p. | Zina vienkāršākās krāsas – melns, balts, zils, zaļš, dzeltens, sarkans, oranžs: atpazīst to rakstību, saprot un atpazīst dzirdēto vārdu, zina pareizrakstību. |
3. | Sasveicināšanās un iepazīšanās | 00:20:00 | vidēja | 27 p. | Saprot sveicienu frāzes un jautājumus par sevi un prot atbildēt uz tiem: atpazīst frāžu un jautājumu rakstību, saprot un atpazīst dzirdēto frāzi, jautājumu, zina to rakstību. |
4. | Es skolā un lietas ap mani | 00:20:00 | vidēja | 28 p. | Saprot un zina vārdus, kas saistīti ar skolēna tuvāko pasauli skolā. Saprot sveicienus un vienkāršua jautājumus par sevi un prot nosaukt savu vārdu un vecumu. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Es skolā un lietas ap mani | 00:30:00 | vidēja | 42 p. | Saprot un zina vārdus, kas saistīti ar skolēna tuvāko pasauli skolā. Saprot sveicienus un vienkāršua jautājumus par sevi un prot nosaukt savu vārdu un vecumu. |