Satura rādītājs:
Materiāli skolotājiem
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Satura rādītājs | |
2. | Skolotājam | Mācību materiāla raksturojums |
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Skaņa un burts – Sound and letter | Atkārto 1.klasē mācīto alfabētu. Iepazīstas ar ko atšķiras burts no skaņas. |
2. | Rakstītie burti – Written letters | Salīdzina latviešu un angļu burtu rakstību. Meklē kopīgo un atšķirīgo. |
3. | Skaņas. Patskaņi un divskaņi – Sounds. Vowels | Iepazīstas ar patskaņu izrunu angļu valodā, salīdzina ar patskaņiem un divskaņiem latviešu valodā. |
4. | Skaņas. Līdzskaņi I – Sounds. Consonants I | Iepazīstas ar līdzskaņu izrunu angļu valodā, salīdzina ar balsīgo un nebalsīgo līdzskaņu izrunu latviešu valodā. |
5. | Skaņas. Līdzskaņi II – Sounds. Consonants II | Iepazīstas ar līdzskaņu izrunu angļu valodā, salīdzina ar balsīgo un nebalsīgo līdzskaņu izrunu latviešu valodā. |
6. | Noderīgo lietu stūrītis | Interneta lapas, kurās papildus var mācīties un nostiprināt apgūto vārdu krājumu un gramatiku. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Skaņa vai burts – Sound or letter | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Iepazīstas ar burtu vai skaņu un izvēlas, kas tas ir. Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: lasa un savieno tekstuālu un vizuālu informāciju. |
2. | Izlaistais burts – Omitted letter | 1. izziņas līmenis | zema | 6 p. | Iepazīstas ar burtu un izvēlas starp kuriem citiem diviem burtiem tas atrodas. Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: zina un atpazīst alfabētu. |
3. | Savienošana. Burti – Matching. Letters | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Savieno rakstītoburtu ar drukāto burtu. Meklē un salīdzina grafiskus apzīmējumus digitālā tekstā, piemēram, krāsa, burtu lielums. (VS.3.2.1.3.) Atpazīst rakstīto vārdu. |
4. | Klausīšanās. Burtu izruna – Listening. Letters' pronunciation | 1. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Noklausās burta izrunu un atzīmē dzirdēto burtu. Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: klausās un savieno tekstuālu un vizuālu informāciju. |
5. | Burti alfabētā – The letters in the Alphabet | 1. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Nosaka alfabēta burtus pēc kārtas. Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: skaita alfabētu. |
6. | Attēli alfabētiskajā secībā – Pictures in the Alphabetical Order | 2. izziņas līmenis | vidēja | 8 p. | Sakārto attēlus alfabētiskajā secībā. Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: sagrupē uzdevumā dotos attēlus alfabētiskā secībā. |
7. | Burtu izrunas un burti - Letters and their Pronunciation | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Savieno burtu izrunas ar burtiem. Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: klausās un savieno tekstuālu un vizuālu informāciju. |
8. | Skaņa – Sound | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Aplūko attēlu un atzīmē vārda pirmo skaņu. Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: savieno tekstuālu un vizuālu informāciju. |
9. | Klausīšanās. Skaņa vai burts – Listening. Sound or letter | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Noklausās burtu vai skaņu un izvēlas, kas tas ir. Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: klausās un savieno tekstuālu un vizuālu informāciju. |
10. | Vārdi alfabēta secībā – Words in the alphabetical order | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izlasa vārdu rindas un atpazīst rindu, kurā vārdi ir sakārtoti alfabēta secībā. Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: atpazīst zināmus vienkāršus vārdus to rakstveida formā, zina alfabētu. |
11. | Vārdu izruna – Word pronunciation | 2. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Izlasa vārda izrunu un atpazīst rakstīto vārdu. Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: atpazīst zināmus vienkāršus vārdus to rakstveida formā. |
12. | Vārda sastāvs. Patskaņi un līdzskaņi – Composition of the word. Vowels and consonants | 3. izziņas līmenis | augsta | 6 p. | Iepazīstas ar vārda shematisko attēlu un izvēlas vārdu, kurš atbilsts dotajai shēmai. Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: atpazīst zināmus vienkāršus vārdus to rakstveida formā. |
13. | Vārda izruna pa burtiem – Spelling | 3. izziņas līmenis | augsta | 6 p. | Noklausās vārdu, kas nosaukts pa burtiem, un izvēlās pareizo vārdu. Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: atpazīst zināmus vienkāršus vārdus to rakstveida formā, zina burtu izrunu. |
14. | Klausīšanās. Burti rindās – Listening. Letters in the lines | 3. izziņas līmenis | augsta | 6 p. | Noklausās un sakārto burtus secībā. Klausās vienkāršus, īsus tekstus (piemēram, jautājumus, stāstījumus, dialogus) un veido/atzīmē ilustrācijas. (VS.3.2.1.2.) Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: klausās un secīgi sakārto uzdevumā dotos attēlus atbilstoši dzirdētajam. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1.klases atkārtojums Trūkstošie burti alfabētā – Omitted letters in the alphabet | Citi | zema | 4 p. | Ievelk burtu rindā trūkstošo burtu. Salīdzina skaņas un burtus dzimtajā un apgūstamajā valodā. (VS.3.3.1.3.) Izrunā tās skaņas, kas ir atšķirīgas apgūstamajā valodā. (VS.3.3.1.3.) |
2. | Burti alfabētiskā secībā - Letters in the alphabetical order | Citi | vidēja | 6 p. | Sakārto burtus alfabētiskā secībā. Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: sagrupē burtus. |
3. | Līdzīgi izrunātie burti - Letters with similar pronunciation | Citi | augsta | 4 p. | Atrast rindā lieko burtu pēc izrunas. Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: salīdzinina burtus pēc to izrunas, izškir kopīgo un atšķirīgo, saskata sakarības; zina burtu izrunu. |
4. | Vārda izruna pa burtiem – Spelling | Citi | augsta | 7 p. | Noklausās vārdu, kas nosukts pa burtiem, un savelk burtus. Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: atpazīst zināmus vienkāršus vārdus to rakstveida formā, zina burtu izrunu. |
5. | Vārda sastāvs. Patskaņi un līdzskaņi – Composition of the word. Vowels and consonants | Citi | augsta | 12 p. | Iepazīstas ar vārda shematisko attēlu un izvēlas vārdu, kurš atbilsts dotajai shēmai. Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: atpazīst zināmus vienkāršus vārdus to rakstveida formā. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Burti un skaņas I | 00:20:00 | zema | 24 p. | Zina alfabētu, burtu izrunas; atškir skaņu no burta, atpazīst skaņu rakstību. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Burti un skaņas II | 00:20:00 | vidēja | 25 p. | Zina alfabētu, burtu izrunas; atškir skaņu no burta, atpazīst skaņu rakstību. |
2. | Burti un skaņas III | 00:30:00 | augsta | 53 p. | Zina alfabētu, burtu izrunas; atškir skaņu no burta, atpazīst skaņu rakstību. |