Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Ekosistēma | Ekosistēmas būtība. Mākslīgā un dabiskā ekosistēma. Sukcesija. |
2. | Organismu savstarpējās attiecības ekosistēmā | Organismu savstarapējās attiecības ekosistēmā, nozīme. Simbioze, konkurence, plēsonība, parazītisms. |
3. | Barības ķēdes un tīkli | Barības ķēdes un tīkla skaidrojums, sugu daudzveidības nozīme. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Ekosistēma I | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prasme atšķirt mākslīgo un dabisko ekosistēmu. |
2. | Biocenoze un biotops | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Bicenozes un biotopa atšķiršana. |
3. | Dzīvo organismu pamatfunkcija | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Aplūkojot attēlu, noteikt dzīvo organismu pamatfunkciju. |
4. | Mākslīgā un dabiskā ekosistēma | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prasme noteikt mākslīgo un dabisko ekosistēmu. |
5. | Organismu savstarpējās attiecības ekosistēmā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Aplūkojot attēlu, noteikt organismu attiecību veidu. |
6. | Barības ķēde | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Modelēt barības ķēdi. |
7. | Barošanās tīkls | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Analizē un izprot barošanās tīklu. |
8. | Organismu līmenis ekosistēmā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pārzina organismu līmeņu ekosistēmā. |
9. | Producenti un konsumenti | 2. izziņas līmenis | vidēja | 10 p. | Grupē konsumentus un producentus. |
10. | Ekosistēmu maiņa | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Atpazīt iemeslus ekosistēmas maiņai. |
11. | Organismu pielāgošanās | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Zina procesu, kas raksturo organismu pārveidošanos un pielāgošanos dzīves videi. |
12. | Sarkanā grāmata | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Sarkanās grāmatas būtība, sugu iedalījums kategorijās. |
13. | Invazīvas sugas | 2. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Zina Latvijas invazīvas sugas. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Ekosistēma II | Citi | vidēja | 3 p. | Prasme paskaidrot ekosistēmas būtību. |
2. | Organismu nozīme barošanās tīklā | Citi | vidēja | 2 p. | Pārzina organismu pamatfunkciju ekosistēmā. |
3. | Konsumentu pakāpes barošanās tīklā | Citi | vidēja | 3 p. | Pārzina konsumentu pakāpes barošanas tīklā. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Ekosistēma | 00:20:00 | vidēja | 12 p. | Tiek pārbaudītas zināšanas par ekosistēmas struktūru un nozīmi. |
2. | Organismu attiecības ekosistēmā | 00:20:00 | vidēja | 11 p. | Pārbauda zināšanas par organismu savstarpējām attiecībām ekosistēmā. Barošanās ķēdes un tīkli. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kā organismi saistīti ar vidi, kurā tie dzīvo? | 00:40:00 | vidēja | 16 p. | Noslēguma darbs. Ekostēstēmu būtība, organismu savstarpējās attiecības ekosistēmā, sugu daudzveidība un mijiedarbība. |