Satura rādītājs:
Materiāli skolotājiem
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Satura rādītājs | |
2. | Skolotājam | Informācija skolotājam par tematu "Ievads". |
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Dzīvības pamatpazīmes | Dzīvības pamatpazīmes - šūnu uzbūve, augšana, attīstība. |
2. | Dzīvības pamatpazīmes - vielmaiņa un vairošanās. | Dzīvības pamatpazīmju - vielmaiņas un vairošanās raksturojums. |
3. | Dzīvības pamatpazīmes - homeostāze, kairināmība, pielāgotība | Dzīvības pamatpazīmju - homeostāzes, kairināmības, pielāgotības raksturojums. |
4. | Dzīvības organizācijas līmeņi. | Dzīvības organizācijas līmeņu raksturojums. |
5. | Bioloģijas zinātnes nozares | Bioloģijas zinātnes nozaru raksturojums. |
6. | Pētnieciskais izziņas ceļš | Pētnieciskā izziņas ceļa posmu skaidrojums. |
7. | Hipotēzes izvirzīšana un pamatošana. | Kā formulēt pētāmo problēmu, hipotēzi, sagrupēt lielumus. |
8. | Kā reģistrēt un apstrādāt datus? | Kā reģistrēt un apstrādāt datus. |
9. | Kā analizēt un izvērtēt datus. | Kā analizēt un izvērtēt datus. |
10. | Bioloģijas pētījumu metodes | Novērojuma un eksperimenta metožu raksturojums. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Bioloģijas pamatjēdzieni | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Atzīmē precīzākos jēdzienu skaidrojumus. |
2. | Dzīvības pazīmes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Norāda dzīvības pazīmju piemērus. |
3. | Bioloģijas nozaru pētniecības objekti. | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Atzīmē bioloģijas nozaru pētījumu objektu attēlus. |
4. | Pamatjēdzienu skaidrojums. | 2. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Pēc attēla raksturo organismus, izmantojot bioloģijas pamatjēdzienus. |
5. | Hipotēzes, pētāmās problēmas izvirzīšana. | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Hipotēzes, pētāmās problēmas izvirzīšana atbilstoši dotajai situācijai. |
6. | Lielumu grupēšana. | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Grupē pētījuma lielumus atbilstoši pētāmajai problēmai. |
7. | Datu reģistrēšanas tabula | 2. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Atzīmē precīzāko datu reģistrēšanas tabulu dotajai situācijai. |
Eksāmenu uzdevumi (PROF)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1. daļa. Dzīvības organizācijas līmeņi (2019) | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēni atpazīst dzīvības organizācijas līmeņus. |
2. | 1. daļa. Rauga elpošana (2019) | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēni izprot rūgšanas procesu. |
3. | 1. daļa. Zinātņu nozaru sasniegumi (2019) | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēni pēc apraksta nosaka kuras zinātnes nozares sasniegums ir aprakstīts. |
4. | 1. daļa. Dzīvības organizācijas līmeņi (2017) | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēni izmanto aprakstu, lai sarindotu dzīvības organizācijas līmeņus. |
5. | 1. daļa. Ērču encefalīta saslimstības biežums (2017) | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēni izmanto grafisko attēlu, lai noteiktu galveno encefalīta izplatīšanās faktoru. |
6. | 1. daļa. Bioloģijas apakšnozares (2016) | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēni attiecina dotos piemērus uz atbilstošām bioloģijas apakšnozarēm. |
7. | 2. daļa. Kartupeļu šķēlīšu masas izmaiņas dažādu koncentrāciju cukura šķīdumos (2019) | Citi | vidēja | 3 p. | Skolēni pēc aprakstītā pētijuma izvēlas pareizo grafiku un nolasa datus no grafika. |
8. | 2. daļa. Maizes rauga elpošana (2017) | Citi | vidēja | 3 p. | Skolēni prognozē un pamato viedokli par rauga elpošanas aktivitāti mainīgos apstākļos. |
9. | 2. daļa. Piena izslaukums (2017) | Citi | vidēja | 2 p. | Skolēni prognozē piena daudzuma izmaiņas atkarībā no vides temperatūras. |
10. | 2. daļa. Transpirācijas eksperiments (2017) | Citi | vidēja | 3 p. | Skolēni pēc eksperimenta apraksta grupē lielumus un atpazīst transpirācijas procesu. |
11. | 2. daļa. Tuberkuloze (2017) | Citi | vidēja | 3 p. | Skolēni iegūst informāciju par tuberkulozes saslimšanas statistiku un izsaka viedokli par vakcinēšanos. |
12. | 2. daļa. Eksperimenta lielumi (2016) | Citi | vidēja | 2 p. | Skolēni nosaka atkarīgos un fiksētos lielumus. |
13. | 2. daļa. Hlorofila absorbcijas spektrs (2016) | Citi | augsta | 2 p. | Izmantojot doto informāciju, skolēni aprēķina dažādas krāsas lampu efektivitāti fotosintēzes nodrošināšanai. |
14. | 2. daļa. Termoregulācija (2016) | Citi | vidēja | 3 p. | Skolēni secina par ķermeņa temperatūras izmaiņām, izmantojot doto informāciju. |
15. | 3. daļa. HIV inficēšanās veidi (2019) | Citi | vidēja | 4 p. | Skolēni, pamatojoties uz grafikā redzamajiem datiem, atbild uz jautājumiem par HIV inficēšanās veidiem un izplatību Latvijā. |
16. | 3. daļa. Oglekļa dioksīda koncentrācijas ietekme uz ūdensauga fotosintēzes intensitāti (2019) | Citi | vidēja | 6 p. | Skolēni pēc dotā eksperimenta apraksta un grafika atbild uz jautājumiem par eksperimenta "oglekļa dioksīda koncentrācijas ietekme uz ūdensauga fotosintēzes intensitāti" gaitu, lielumiem un rezultātiem. |
17. | 3. daļa. Eksperiments ar ērcēm (2017) | Citi | vidēja | 6 p. | Skolēni labo kļūdainu eksperimenta plānojumu. |
18. | 3. daļa. Kompostēšana (2017) | Citi | vidēja | 5 p. | Skolēni nosaka kompostēšanai piemērotus atkritumu veidus, kompostēšanas lomu vides problēmu mazināšanā. |
19. | 3. daļa. Getliņi Eko (2016) | Citi | vidēja | 5 p. | Skolēni izvērtē tomātu audzēšanas metodes Getliņi Eko saimniecībā. |
20. | 3. daļa. Hlorellas (2016) | Citi | augsta | 6 p. | Skolēni analizē dotā pētījuma rezultātus. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Ievads bioloģijā. | 00:00:00 | vidēja | 5 p. | Tēmas uzdevumu apkopojums par ''Ievads Bioloģijā'' pamatjēdzieniem. |
2. | Pētnieciskās darbības soļi. | 00:00:00 | vidēja | 10 p. | Tēmas uzdevumu apkopojums par pētniecības soļiem. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Dzīvības organizācijas līmeņi un bioloģijas apakšnozares. | 00:00:00 | vidēja | 5 p. | 1. Teorija: Dzīvības organizācijas līmeņu raksturojums. Uzdevums: Sanumurē dzīv. org. līmeņus un skaidro jēdzienus. |