Satura rādītājs:

Materiāli skolotājiem

Numurs Nosaukums Apraksts
1. Satura rādītājs
2. Skolotājam Informācija skolotājam par tematu "Ievads".

Teorija

Numurs Nosaukums Apraksts
1. Dzīvības pamatpazīmes Dzīvības pamatpazīmes - šūnu uzbūve, augšana, attīstība.
2. Dzīvības pamatpazīmes - vielmaiņa un vairošanās. Dzīvības pamatpazīmju - vielmaiņas un vairošanās raksturojums.
3. Dzīvības pamatpazīmes - homeostāze, kairināmība, pielāgotība Dzīvības pamatpazīmju - homeostāzes, kairināmības, pielāgotības raksturojums.
4. Dzīvības organizācijas līmeņi. Dzīvības organizācijas līmeņu raksturojums.
5. Bioloģijas zinātnes nozares Bioloģijas zinātnes nozaru raksturojums.
6. Pētnieciskais izziņas ceļš Pētnieciskā izziņas ceļa posmu skaidrojums.
7. Hipotēzes izvirzīšana un pamatošana. Kā formulēt pētāmo problēmu, hipotēzi, sagrupēt lielumus.
8. Kā reģistrēt un apstrādāt datus? Kā reģistrēt un apstrādāt datus.
9. Kā analizēt un izvērtēt datus. Kā analizēt un izvērtēt datus.
10. Bioloģijas pētījumu metodes Novērojuma un eksperimenta metožu raksturojums.

Uzdevumi

Numurs Nosaukums Tips Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Bioloģijas pamatjēdzieni 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Atzīmē precīzākos jēdzienu skaidrojumus.
2. Dzīvības pazīmes 2. izziņas līmenis vidēja 1 p. Norāda dzīvības pazīmju piemērus.
3. Bioloģijas nozaru pētniecības objekti. 1. izziņas līmenis zema 1 p. Atzīmē bioloģijas nozaru pētījumu objektu attēlus.
4. Pamatjēdzienu skaidrojums. 2. izziņas līmenis augsta 2 p. Pēc attēla raksturo organismus, izmantojot bioloģijas pamatjēdzienus.
5. Hipotēzes, pētāmās problēmas izvirzīšana. 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Hipotēzes, pētāmās problēmas izvirzīšana atbilstoši dotajai situācijai.
6. Lielumu grupēšana. 2. izziņas līmenis vidēja 3 p. Grupē pētījuma lielumus atbilstoši pētāmajai problēmai.
7. Datu reģistrēšanas tabula 2. izziņas līmenis augsta 1 p. Atzīmē precīzāko datu reģistrēšanas tabulu dotajai situācijai.

Eksāmenu uzdevumi (PROF)

Numurs Nosaukums Tips Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. 1. daļa. Dzīvības organizācijas līmeņi (2019) Citi vidēja 1 p. Skolēni atpazīst dzīvības organizācijas līmeņus.
2. 1. daļa. Rauga elpošana (2019) Citi vidēja 1 p. Skolēni izprot rūgšanas procesu.
3. 1. daļa. Zinātņu nozaru sasniegumi (2019) Citi vidēja 1 p. Skolēni pēc apraksta nosaka kuras zinātnes nozares sasniegums ir aprakstīts.
4. 1. daļa. Dzīvības organizācijas līmeņi (2017) Citi vidēja 1 p. Skolēni izmanto aprakstu, lai sarindotu dzīvības organizācijas līmeņus.
5. 1. daļa. Ērču encefalīta saslimstības biežums (2017) Citi vidēja 1 p. Skolēni izmanto grafisko attēlu, lai noteiktu galveno encefalīta izplatīšanās faktoru.
6. 1. daļa. Bioloģijas apakšnozares (2016) Citi vidēja 1 p. Skolēni attiecina dotos piemērus uz atbilstošām bioloģijas apakšnozarēm.
7. 2. daļa. Kartupeļu šķēlīšu masas izmaiņas dažādu koncentrāciju cukura šķīdumos (2019) Citi vidēja 3 p. Skolēni pēc aprakstītā pētijuma izvēlas pareizo grafiku un nolasa datus no grafika.
8. 2. daļa. Maizes rauga elpošana (2017) Citi vidēja 3 p. Skolēni prognozē un pamato viedokli par rauga elpošanas aktivitāti mainīgos apstākļos.
9. 2. daļa. Piena izslaukums (2017) Citi vidēja 2 p. Skolēni prognozē piena daudzuma izmaiņas atkarībā no vides temperatūras.
10. 2. daļa. Transpirācijas eksperiments (2017) Citi vidēja 3 p. Skolēni pēc eksperimenta apraksta grupē lielumus un atpazīst transpirācijas procesu.
11. 2. daļa. Tuberkuloze (2017) Citi vidēja 3 p. Skolēni iegūst informāciju par tuberkulozes saslimšanas statistiku un izsaka viedokli par vakcinēšanos.
12. 2. daļa. Eksperimenta lielumi (2016) Citi vidēja 2 p. Skolēni nosaka atkarīgos un fiksētos lielumus.
13. 2. daļa. Hlorofila absorbcijas spektrs (2016) Citi augsta 2 p. Izmantojot doto informāciju, skolēni aprēķina dažādas krāsas lampu efektivitāti fotosintēzes nodrošināšanai.
14. 2. daļa. Termoregulācija (2016) Citi vidēja 3 p. Skolēni secina par ķermeņa temperatūras izmaiņām, izmantojot doto informāciju.
15. 3. daļa. HIV inficēšanās veidi (2019) Citi vidēja 4 p. Skolēni, pamatojoties uz grafikā redzamajiem datiem, atbild uz jautājumiem par HIV inficēšanās veidiem un izplatību Latvijā.
16. 3. daļa. Oglekļa dioksīda koncentrācijas ietekme uz ūdensauga fotosintēzes intensitāti (2019) Citi vidēja 6 p. Skolēni pēc dotā eksperimenta apraksta un grafika atbild uz jautājumiem par eksperimenta "oglekļa dioksīda koncentrācijas ietekme uz ūdensauga fotosintēzes intensitāti" gaitu, lielumiem un rezultātiem.
17. 3. daļa. Eksperiments ar ērcēm (2017) Citi vidēja 6 p. Skolēni labo kļūdainu eksperimenta plānojumu.
18. 3. daļa. Kompostēšana (2017) Citi vidēja 5 p. Skolēni nosaka kompostēšanai piemērotus atkritumu veidus, kompostēšanas lomu vides problēmu mazināšanā.
19. 3. daļa. Getliņi Eko (2016) Citi vidēja 5 p. Skolēni izvērtē tomātu audzēšanas metodes Getliņi Eko saimniecībā.
20. 3. daļa. Hlorellas (2016) Citi augsta 6 p. Skolēni analizē dotā pētījuma rezultātus.

Testi

Numurs Nosaukums Ieteicamais ilgums: Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Ievads bioloģijā. 00:00:00 vidēja 5 p. Tēmas uzdevumu apkopojums par ''Ievads Bioloģijā'' pamatjēdzieniem.
2. Pētnieciskās darbības soļi. 00:00:00 vidēja 10 p. Tēmas uzdevumu apkopojums par pētniecības soļiem.

Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)

Numurs Nosaukums Ieteicamais ilgums: Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Dzīvības organizācijas līmeņi un bioloģijas apakšnozares. 00:00:00 vidēja 5 p. 1. Teorija: Dzīvības organizācijas līmeņu raksturojums. Uzdevums: Sanumurē dzīv. org. līmeņus un skaidro jēdzienus.