Satura rādītājs:
Materiāli skolotājiem
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Satura rādītājs | |
2. | Vielmaiņa - barošanās | 3.tēmas "Barošanās" skolēnam sasniedzamie rezultāti un piedāvātie mācību materiāli. |
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Organismu barošanās veidi | Barošanās veidi. |
2. | Gremošanas orgānu evolūcija | Gremošanas orgānu evolūcija un pielāgojumi. |
3. | Cilvēka gremošanas orgānu sistēma | Cilvēka gremošanas orgānu uzbūve un funkcijas. |
4. | Veselīga uztura pamatprincipi | Galveno uzturvielu grupu raksturojums. |
5. | Augu minerālā barošanās | Augiem nepieciešamo minerālvielu raksturojums. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Barošanās veidi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka barošanās veidu attēlotajam organismam. |
2. | Pielāgojumi gremošanai | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Norāda gremošanas veidu un pielāgojumus barības uzņemšanai attēlotajiem organismiem. |
3. | Cilvēka gremošanas orgānu sistēma | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Attēlā atpazīst gremošanas orgānus un norāda to funkciju. |
4. | Uzturvielu šķelšanās | 2. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | No dotajiem jēdzieniem izvēlas enzīmu un vielu nosaukumus, lai papildinātu tabulu par vielu šķelšanu cilvēka gremošanas orgānos. |
5. | Produktu sastāvs | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Izvēlas pareizo atbildi uz jautājumu par uzturvielu un vitamīnu sastopamību attēlotajos produktos un to funkcijām organismā. |
6. | Augu minerālā barošanās | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Izvēlas precīzāko atbildi uz jautājumu par augu minerālo barošanos. |
Eksāmenu uzdevumi (PROF)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Barošanās | Citi | vidēja | 1 p. | 2008./2009. m.g.CE uzdevumi par barošanos. |
2. | 1. daļa. Tievās zarnas epitēlija šūnas (2019) | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka kāds ir tievās zarnas epitēlija šūnu pielāgojums funkcijas veikšanai. |
3. | 1. daļa. Amilāzes darbības atkarība no pH (2017) | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēni secina par amilāzes darbībai piemērotāko pH pēc dotajiem datiem. |
4. | 1. daļa. Pepsīna darbības apstākļi (2017) | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka pepsīna darbībai piemērotus apstākļus. |
5. | 1. daļa. Barošanās veidi (2016) | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka organismu barošanās veidu. |
6. | 1. daļa. Cilvēka gremošanas orgānu sistēma (2016) | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēni attēlā atpazīst cilvēka gremošanas orgānus un raksturo to funkcijas. |
7. | 2. daļa. Veselīga uztura pamatprincipi (2019) | Citi | vidēja | 3 p. | Skolēni nosaka sabalansēta uztura sastāvdaļas un produktus. |
8. | 3. daļa. Pusaudžu liekais svars (2016) | Citi | vidēja | 4 p. | Skolēni ar datiem pamato apgalvojumus par lieko svaru. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Barošanās | 00:00:00 | vidēja | 16 p. | Vidējas grūtības pakāpes tests par organismu barošanos. |