Satura rādītājs:
Materiāli skolotājiem
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Satura rādītājs | |
2. | Informācija skolotājam |
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Gaismas mikroskopa uzbūve | Skolēni mācās izprast mikroskopa attīstības ceļu - ir doti Galileja, Huka, Lēvenhuka mikroskopu attēli ar komentāriem. |
2. | Kā strādāt ar mikroskopu | Skolēni apgūst pamatzināšanas darbam ar gaismas mikroskopu - darbību secību, apskatot preparātu, bioloģiskā zīmējuma noformēšanu un palielinājuma aprēķināšanu. |
3. | Sīpola virsmiziņas preparāta pagatavošana. | Skolēni mācās sarkanā sīpola virsmiziņas preparāta gatavošanas secību. |
4. | Eksperimenta metode | Skolēni analizē eksperimentu par sēklu dīgšanas apstākļiem - aplūko shēmu, iepazīst pētāmās problēmas un mainīgos lielumus. |
5. | Organismu novērošana parauglaukumā. | Skolēni mācās novērot organismus parauglaukumā, atzīmēt rezultātus tabulā. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Mikroskopa uzbūve | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēni attēlā atpazīst mikroskopa sastāvdaļas. |
2. | Sēklu dīgšanas eksperiments. | 2. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Skolēni atbild uz jautājumiem par aprakstīto eksperimentu. Uzdevums piemērots frontālai demonstrēšanai, kopīgai analizēšanai. |
3. | Parauglaukums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Skolēni virtuāli uzskaita organismus parauglaukuma attēlā. |
4. | Mikroskopa kopējā palielinājuma aprēķināšana. | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēni, izmantojot objektīva un okulāra attēlus, aprēķina kopējo palielinājumu. Risinājumā dota saite uz animāciju par palielinājuma aprēķināšanu. |
5. | Preparāta gatavošana un apskatīšana mikroskopā. | 2. izziņas līmenis | augsta | 5 p. | Skolēni sakārto loģiskā secībā sīpola virsmiziņas mikroskopēšanas soļus. |
Eksāmenu uzdevumi (PROF)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | 2. daļa. Kartupeļu šķēlīšu masas izmaiņas dažādu koncentrāciju cukura šķīdumos (2019) | Citi | vidēja | 3 p. | Skolēni pēc aprakstītā pētijuma izvēlas pareizo grafiku un nolasa datus no grafika. |
2. | 3. daļa. Getliņi Eko (2016) | Citi | vidēja | 5 p. | Skolēni izvērtē tomātu audzēšanas metodes Getliņi Eko saimniecībā. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Bioloģijas pētīšanas metodes | 00:00:00 | vidēja | 18 p. | Vidējas grūtības pakāpes tests par bioloģijas pētīšanas metodēm. |