Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Informācija skolotājam | |
2. | Abinieku ārējā uzbūve | Skolēni iepazīst abinieku raksturīgās pazīmes, kārtu pārstāvju attēlus. Ir dota saite uz video par vardes lēcieniem pēc barības. |
3. | Abinieku iekšējā uzbūve | Skolēni gūst priekšstatu par abinieku skeletu, elpošanas, izvadsistēmu un asinsrites sistēmu. Ir iespēja izpētīt vardes skeleta un asinsrites sistēmu shēmas, ir dota saite uz video par abinieku barošanos. |
4. | Abinieku vairošanās | Skolēni papildina zināšanas par abinieku vairošanos, izpētot metamorfozes shēmu, klausoties smilšu krupja saucienus un noskatoties video par kurkuļu attīstību. Materiāls ir piemērots demonstrēšanai uz ekrāna. |
5. | Abinieku daudzveidība | Skolēni mācās pazīt Latvijas abiniekus attēlos, klausās parastās vardes un sarkanvēdera ugunskrupja balss ierakstu, uzzina abinieku aizsardzības statusu. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Abinieku iekšējo orgānu funkcijas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēni nostiprina zināšanas par abinieku iekšējiem orgāniem, atbildot uz jautājumiem. |
2. | Abinieku pielāgojumi dzīves videi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēni izmanto abinieku attēlu un aprakstu, lai atbildētu uz jautājumiem par to pielāgojumiem dzīvesveidam. Risinājuma dotas saites uz video par abinieku pielāgojumiem. |
3. | Zīdītāju, abinieku un rāpuļu asinsrites orgānus sistēmas salīdzinājums | 2. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Skolēni attīsta prasmi salīdzināt, aplūkojot zīdītāju, abinieku un rāpuļu asinsrites sistēmas un atbildot uz jautājumiem par tām. Uzdevums trenē uzmanības koncentrēšanas iemaņas. |
4. | Vardes attīstības cikls | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Skolēni sarindo dotās vardes attīstības stadijas loģiskā secībā. Uzdevums veido izpratni par metamorfozi. |
5. | Latvijas abinieki | 2. izziņas līmenis | zema | 4 p. | Skolēni atpazīst Latvijas abiniekus attēlos un nosaka piederību kārtai. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Abinieku uzbūve un funkcijas | 00:00:00 | vidēja | 17 p. | Skolēni apkopo zināšanas par abiniekiem, papildina priekšstatu par to vietu dabā. |