1.
Informācija skolotājam par nodaļu ,,Putnu uzbūve un funkcijas"
Teorija
Stundu skaits
Skolēnam sasniedzamais rezultāts
mācību programmā
Pieejamie materiāli
5
Salīdzina putnus ar zīdītājiem, norādot galvenās atšķirības (ķermeņa sega, skelets, elpošana, gremošana, vielu izvadīšana, asinsrite).
Attēlo spalvu uzbūvi bioloģiskā zīmējumā, novērojot tās ar lupu un mikroskopu.
Salīdzina lidspalvu, segspalvu un dūnspalvu uzbūvi, skaidro to uzbūves pielāgotību funkcijām.
Izskaidro putnu uzbūvi un dzīvības procesus (divkāršā elpošana, gremošanas īpatnības, skeleta uzbūves īpatnības, izvadsistēmas uzbūves īpatnības), izmantojot shēmas, zīmējumus u. c. vizuālos materiālus.
Izskaidro putnu olas uzbūvi, izmantojot vizuālos materiālus – attēlus, shēmas, mulāžas.
Ar piemēriem raksturo putnu vairošanos – olu dēšanu, perēšanu un rūpes par pēcnācējiem.
Pēc konkrētām pazīmēm nosaka putnu piederību ligzdguļiem, ligzdbēgļiem.
Raksturo putnu pielāgotību to dzīves videi un dzīvesveidam, vietu ekosistēmu barošanās tīklā.
Pēc knābju un kāju formas nosaka putna barošanās veidu un dzīves vidi.