Satura rādītājs:
Materiāli skolotājiem
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Satura rādītājs | |
2. | Informācija skolotājam |
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Zīdītāju galvenās pazīmes | Skolēni gūst priekšstatu par zīdītāju galvenajām pazīmēm - zīdīšanu, attīstību dzemdē, apmatojumu, ādu ar dziedzeriem. Materiāls ir piemērots demonstrēšanai uz ekrāna, jo satur ilustratīvus attēlus un saites uz video par lielāko un mazāko zīdītāju - pundurlēcējpeli un zilo vali. |
2. | Zīdītāju ādas uzbūve | Skolēni uzzina par zīdītāju ādas uzbūves detaļām, dziedzeru veidiem, apmatojuma nozīmi. Dotas saites uz video ,,Kucēni zīž pienu" un ,,Dzeloņcūka atvaira lauvas" . |
3. | Zīdītāju skelets | Skolēni iepazīst zīdītāju skeleta daļas, aplūkojot suņa skeletu. Ir dota iespēja salīdzināt plēsēja, zālēdāja un grauzēja galvaskausus un noskatīties video ,,Bebrs grauž koku". |
4. | Zīdītāju barošanās | Skolēni mācās par zīdītāju gremošanu, aplūkojot suņa gremošanas orgānu sistēmu un lasot orgānu funkciju aprakstu. Ir dots zīdītāju iedalījums pēc barošanās veida, nosaukti piemēri. |
5. | Zīdītāju elpošana, asinsrite un izvadīšana | Skolēni apgūst zīdītāju elpošanas, asinsrites un izvadsistēmu uzbūvi pēc attēliem un orgānu funkciju apraksta. Ir dota iespēja atkārtot asinsvadu veidus. |
6. | Zīdītāju nervu sistēma un maņu orgāni | Skolēni gūst priekšstatu par nervu sistēmas un maņu orgānu funkcijām. Lai ilustrētu dzirdes nozīmi, ir iespēja noskatīties video ,,Feneki medī". Attēlā var izpētīt eholokācijas darbības principu sikspārņiem. |
7. | Zīdītāju vairošanās un attīstība | Skolēni iepazīst zīdītāju iedalījumu pēc vairošanās veida - oldējējos, bezplacentāļos un placentāļos. Materiāls ir piemērots demonstrēšanai uz ekrāna - ir doti Austrālijas zīdītāju attēli ar to vairošanās raksturojumu un saites uz video, kas raksturo vecāku rūpes par mazuļiem. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Zīdītāju īpašības | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Skolēni nostiprina jēdzienu ( nabas saite, placenta, piens, dziedzeru veidi, apmatojums, zīdīšana) zināšanas par zīdītājiem. |
2. | Zīdītāju ādas uzbūve un funkcijas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēni mācās ādas sastāvdaļu uzbūvi un funkcijas, izmantojot ādas uzbūves attēlu. |
3. | Zīdītāju barošanās īpatnības | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēni attēlos atpazīst gaļēdājus, zālēdājus, visēdājus. Uzdevums paplašina skolēnu zināšanas par zīdītāju daudzveidību. |
4. | Zīdītāju skeleta uzbūve | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Skolēni attīsta spēju sameklēt detaļas, koncentrēt uzmanību, suņa skeleta attēlā norādot konkrētas daļas. |
5. | Elpošanas, asinsrites, izvadīšanas raksturojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēni nostiprina zināšanas par asinsrites, elpošanas un izvadsistēmas uzbūvi un funkcijām, atbildot uz jautājumiem. |
6. | Vairošanās un attīstība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēni izprot zīdītāja embrija attīstības procesu mātes organismā, pētot attēlu par embrija novietojumu, atbildot uz jautājumiem par placentas, nabassaites un dzemdes funkcijām. |
7. | Zīdītāju nervu sistēmas īpatnības | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēni nostiprina zināšanas par nervu sistēmas un maņu orgānu funkcijām, atbildot uz jautājumu. |
8. | Zīdītāju iedalījums pēc vairošanās veida | 2. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Skolēni atpazīst attēlā zīdītāju, nosaka tā piederību placentāļiem, bezplacentāļiem vai oldējējiem un raksturo tā īpašības. Attīsta prasmi vispārināt. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Zīdītāju dzīvības pazīmes un orgānu sistēmas | 00:00:00 | vidēja | 19 p. | Skolēni saņem atgriezenisko saiti par savam zināšanām un izpratni par zīdītāju uzbūvi un funkcijām. |