Satura rādītājs:
Materiāli skolotājiem
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Satura rādītājs | |
2. | Informācija skolotājam |
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Zivju ārējā uzbūve | Skolēni iepazīst zivju ārējo uzbūvi - spuru veidus, zvīņas, var aplūkot video par plekstes krāsas maiņu un animāciju par zivs vecuma noteikšanu pēc zvīņām - ir dota saite uz tām. |
2. | Zivju iekšējā uzbūve | Skolēni mācās zivju iekšējo uzbūvi - elpošanas, gremošanas, nervu, asinsrites un izvadsistēmu, izpēta skeleta, asinsrites un iekšējo orgānu attēlus. Attēli ir piemēroti demonstrēšanai uz ekrāna. |
3. | Zivju vairošanās | Skolēni apgūst ar zivju vairošanos saistītos jēdzienus - nārsts, ikri, pieņi, ārējā apaugļošanās, nārsta migrācija. Ieteicama animācijas "Lašu dzīvības ceļš" (ir dota saite) noskatīšanās, lai skolēni gūtu pilnīgāku priekšstatu par zivju vairošanos. |
4. | Saldūdens zivju daudzveidība | Skolēni gūst priekšstatu par biežāk sastopamajām saldūdens zivīm, iepazīstoties ar to attēliem un īsiem aprakstiem. Ir dotas saites uz video par līdaku uzbrukumiem medījumam un karpu mazuļu barošanos zivju dīķī. |
5. | Jūras zivju daudzveidība | Skolēni iepazīst rūpnieciski nozīmīgāko Baltijas jūras zivju attēlus un īsus aprakstus. Ir dotas saites uz video par reņģu baru un lucīšiem. |
6. | Zivju daudzveidību apdraudošie faktori | Skolēni apgūst jēdzienus ,,...eitrofikācija, ihtiologs, zivju ceļš " un gūst priekšstatu par zivju daudzveidību apdraudošiem faktoriem. Noskatoties video ,,Kā strādā zivkopji", tiek iepazīta šī retā profesija. |
7. | 08 Kaulzivis un skrimšļzivis | Skrimšļzivju un kaulzivju salīdzinājums, video par himērām un milzu rajām. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Zivs ārējās uzbūves pielāgotība dzīvei ūdenī | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēni nostiprina zināšanas par zivs ķermeņa pielāgotību dzīvei ūdenī, nosaucot spuru veidus attēlā un pabeidzot teikumus par zivs pielāgojumiem. |
2. | Zivju iekšējā uzbūve | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Skolēni nostiprina zināšanas par zivs iekšējo uzbūvi un orgānu funkcijām, meklējot orgānus zivs iekšējās uzbūves attēlā un atzīmējot to funkcijas. |
3. | Zivju vairošanās | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēni sarindo laša attīstības stadijas no ikriem līdz pieaugušam lasim un nostiprina zināšanas par vairošanās jēdzieniem. |
4. | Zivju barošanās ķēdes | 2. izziņas līmenis | augsta | 6 p. | Skolēni izveido barošanās ķēdi dotajai zivij. Uzdevuma veikšanai nepieciešama izpratne par barošanās attiecībām ekosistēmā, jābūt priekšstatam par doto organismu dzīvesveidu. |
5. | Kaulzivju un skrimšļzivju atšķirības | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Skolēni mācās atšķirt kaulzivis no skrimšļzivīm. |
6. | Saldūdens un jūras zivis | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Skolēni pēc attēla atpazīst zivs sugu un izveido tās iespējamo barošanās ķēdi. Barības ķēdes veidošanai nepieciešamas zināšanas par dažādu dzīvnieku barošanos. |
7. | Zivju daudzveidības saglabāšana | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēni nostiprina jēdzienus eitrofikācija, ihtiologs, zivju ceļš, tauvas josla. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Zivju raksturojums | 00:00:00 | vidēja | 28 p. | Skolēni nostiprina zināsanas par zivju uzbūvi un dzīvības norisēm, iedalījumu skrimšļzivīs un kaulzivīs, sugu daudzveidību. |