Satura rādītājs:
Materiāli skolotājiem
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Satura rādītājs | |
2. | Pētnieciskie uzdevumi. | Informācija skolotājam. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Lokanie kauli | 2. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Uzdevums tematam "Balsta un kustību sistēma". Pildot uzdevumu, var atkārtot pētnieciskās darbības soļus, nostiprināt zināšanas par kalcija lomu skeleta uzbūvē. |
2. | Olas bez čaumalas | 2. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Uzdevums tematam "Balsta un kustību orgānu sistēma". Pildot uzdevumu, var gūt priekšstatu par kalcija lomu skeleta veidošanā un atkārtot pētnieciskās darbības soļus. |
3. | Plaušu dzīvības tilpums | 2. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Uzdevums tematam "Elpošana un asinsrite". Pildot uzdevumu var atkārtot pētnieciskās darbības soļus un papildināt zināšanas par plaušu dzīvības tilpumu. Ideja, kā mājās izmērīt savu plaušu dzīvības tilpumu. |
4. | Reakcijas laiks | 2. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Uzdevums tematam "Organisma regulācija". Pildot uzdevumu, var atkārtot pētnieciskās darbības soļus, izmērīt savu reakcijas laiku un papildināt zināšanas par nervu sistēmas darbību. |
5. | Gaisa piesārņojuma noteikšana. | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Uzdevums tematam "Cilvēks un vide" . Pildot uzdevumu, var atkārtot pētnieciskās darbības soļus, papildināt priekšstatu par gaisa piesārņojuma cēloņiem. |
Eksāmenu uzdevumi (PROF)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1. daļa. Rauga elpošana (2019) | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēni izprot rūgšanas procesu. |
2. | 1. daļa. Ērču encefalīta saslimstības biežums (2017) | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēni izmanto grafisko attēlu, lai noteiktu galveno encefalīta izplatīšanās faktoru. |
3. | 2. daļa. Kartupeļu šķēlīšu masas izmaiņas dažādu koncentrāciju cukura šķīdumos (2019) | Citi | vidēja | 3 p. | Skolēni pēc aprakstītā pētijuma izvēlas pareizo grafiku un nolasa datus no grafika. |
4. | 2. daļa. Maizes rauga elpošana (2017) | Citi | vidēja | 3 p. | Skolēni prognozē un pamato viedokli par rauga elpošanas aktivitāti mainīgos apstākļos. |
5. | 2. daļa. Piena izslaukums (2017) | Citi | vidēja | 2 p. | Skolēni prognozē piena daudzuma izmaiņas atkarībā no vides temperatūras. |
6. | 2. daļa. Transpirācijas eksperiments (2017) | Citi | vidēja | 3 p. | Skolēni pēc eksperimenta apraksta grupē lielumus un atpazīst transpirācijas procesu. |
7. | 2. daļa. Tuberkuloze (2017) | Citi | vidēja | 3 p. | Skolēni iegūst informāciju par tuberkulozes saslimšanas statistiku un izsaka viedokli par vakcinēšanos. |
8. | 2. daļa. Eksperimenta lielumi (2016) | Citi | vidēja | 2 p. | Skolēni nosaka atkarīgos un fiksētos lielumus. |
9. | 2. daļa. Hlorofila absorbcijas spektrs (2016) | Citi | augsta | 2 p. | Izmantojot doto informāciju, skolēni aprēķina dažādas krāsas lampu efektivitāti fotosintēzes nodrošināšanai. |
10. | 2. daļa. Termoregulācija (2016) | Citi | vidēja | 3 p. | Skolēni secina par ķermeņa temperatūras izmaiņām, izmantojot doto informāciju. |
11. | 3. daļa. HIV inficēšanās veidi (2019) | Citi | vidēja | 4 p. | Skolēni, pamatojoties uz grafikā redzamajiem datiem, atbild uz jautājumiem par HIV inficēšanās veidiem un izplatību Latvijā. |
12. | 3. daļa. Oglekļa dioksīda koncentrācijas ietekme uz ūdensauga fotosintēzes intensitāti (2019) | Citi | vidēja | 6 p. | Skolēni pēc dotā eksperimenta apraksta un grafika atbild uz jautājumiem par eksperimenta "oglekļa dioksīda koncentrācijas ietekme uz ūdensauga fotosintēzes intensitāti" gaitu, lielumiem un rezultātiem. |
13. | 3. daļa. Eksperiments ar ērcēm (2017) | Citi | vidēja | 6 p. | Skolēni labo kļūdainu eksperimenta plānojumu. |
14. | 3. daļa. Kompostēšana (2017) | Citi | vidēja | 5 p. | Skolēni nosaka kompostēšanai piemērotus atkritumu veidus, kompostēšanas lomu vides problēmu mazināšanā. |
15. | 3. daļa. Getliņi Eko (2016) | Citi | vidēja | 5 p. | Skolēni izvērtē tomātu audzēšanas metodes Getliņi Eko saimniecībā. |
16. | 3. daļa. Hlorellas (2016) | Citi | augsta | 6 p. | Skolēni analizē dotā pētījuma rezultātus. |