Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Kur rodas enerģija? | Zina, ka enerģija ir nepieciešama, lai ierīces un dzīvie organismi spētu darīt darbu. Zina, ka enerģijai ir daudz veidu – kustības enerģija, siltuma enerģija, elektroenerģija. Enerģiju iegūst no enerģijas avotiem – tie var būt Saule, ūdens, vējš, degošs kurināmais, krītošs ķermenis, baterijas. |
2. | Drošība | Zina, kādi drošības noteikumi jāievēro atrodoties dažādā augstumā, lietojot elektriskas ierīces. |
3. | Noderīgas informācijas stūrītis |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Enerģijas jēdziens | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Zina, ka enerģija ir nepieciešama, lai ierīces un dzīvie organismi spētu darīt darbu – pārvietot ķermeņus, tos saspiest vai izstiept, sildīt un atdzesēt, kustēties u. c. |
2. | Enerģijas avoti | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina, ka enerģiju iegūst no enerģijas avotiem – tie var būt saule, tekošs ūdens, vējš, degošs kurināmais, krītošs ķermenis, akumulators vai baterija. |
3. | Kam nepieciešama gaismas enerģija? | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka, kam nepieciešama gaismas enerģija. |
4. | Kam nepieciešama saules siltuma enerģija? | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Zina, kam nepieciešama saules siltuma enerģija. |
5. | Enerģijas daudzums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Zina, ka, jo tālāk jāaizripina vai augstāk jāpaceļ bumba, jo lielāku enerģiju nepieciešams pievadīt. |
6. | Siltuma enerģijas avots | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Grupē, kuri ir un kuri nav siltuma enerģijas avoti. |
7. | Kurināmā veidi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Atpazīst, dažādus kurināmā veidus. |
8. | Elektroenerģijas izmantošana | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Zina, kādas ierīces darbojas izmantojot elektroenerģiju, izprot tās nozīmi cilvēka ikdienā. |
9. | Enerģijas veidi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Atšķir enerģijas veidus (siltuma enerģija, gaismas enerģija, elektronenerģija, kustību enerģija, vēja enerģija, tekoša ūdens enerģija). |
10. | Enerģijas rašanās | 3. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Zina, ka enerģijai ir daudz veidu – kustības enerģija, siltuma enerģija, elektroenerģija, enerģija piemīt arī saspiestai atsperei, izstieptai gumijai un krītošam ķermenim. |
11. | Enerģijas aizstāšana | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Zina, kā ikdienas dzīvē var aizstāt enerģiju. |
12. | Enerģijas izmantošana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skaidro pārmaiņu izraisīšanu apkārtējā vidē (darba veikšanas procesu), norādot enerģijas avotu. |
13. | Elektrodrošība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina, kas ir droša un nedroša rīcība lietojot elektriskas ierīces. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Enerģijas avoti | Citi | vidēja | 4 p. | Zina, kur rodas enerģija, kas ir enerģijas avoti. |
2. | Enerģijas veids | Citi | vidēja | 2 p. | Zina un atšķir dažādus enerģijas veidus (kustību, gaismas, siltuma, vēja, tekoša ūdens enerģija un elektroenerģija). |
3. | Siltuma un gaismas enerģija | Citi | vidēja | 2 p. | Zina, ka siltuma avoti ir objekti, kas ir siltāki nekā apkārtējā vide, gaismas avoti ir objekti, kuri izstaro gaismu. |
4. | Kas ir kurināmais? | Citi | vidēja | 3 p. | Atpazīst, dažādus kurināmā veidus. |
5. | Enerģijas veidi un avoti | Citi | augsta | 3 p. | Saskata enerģijas avotus un veidus apkērtējā vidē. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Enerģijas avoti un veidi | 00:40:00 | vidēja | 13 p. | Tiek pārbaudītas skolēna zināšanas par enerģijas avotiem un veidiem, prasmi tos atpazīt apkārtējā vidē. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kur rodas enerģija? | 00:40:00 | augsta | 12 p. | Tiek pārbaudīta skolēna izpratne par enerģjas nepieciešamību un daudzveidību, enerģijas avotiem un veidiem. Pārbaudīta skolēna prasme atpazīt enerģijas veidus un avotus apkārtējā vidē. |