Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Laikapstākļi, to raksturojums | Teorijā skaidrots, kas ir laikapstākļi, kas tos raksturo, kā laikapstākļi var ietekmēt cilvēka veselību un drošību. |
2. | Laikapstākļu apzīmējumi | Teroijā skaidrots, kā laikapstākļus var skaidrot ar vārdiem un kā tos parādīt ar apzīmējumiem jeb zīmēm, kur ar tām sastopamies, kas ir meteoroloģiskā karte un kas ir meteorologs. |
3. | Gaisa temperatūra | Teorijā skaidrots, kā Latvijā mēra un nosaka ārā gaisa temperatūru, kāda ir raksturīgā gaisa temperatūra katrā gadalaikā. |
4. | Saules augstums un gaisa temperatūra | Teorijā skaidrots, ka Saules augstums virs Zemes ietekmē gaisa temperatūru. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Laikapstākļiem raksturīgās pazīmes | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Prot noteikt laikapstākļiem raksturīgās pazīmes. |
2. | Laikapstākļiem raksturīgie vārdi | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Prot veikt novērojumus, saskatīt fotogrāfijā laikapstākļiem raksturīgās pazīmes. Raksturo laikapstākļus ar vārdiem. |
3. | Laikapstākļu apraksts, tiem atbilstošais attēls | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot aprakstā atrast laikapstākļu pazīmēm raksturīgos vārdus. Prot pēc dotā laikapstākļu apraksta atrast atbilstošu attēlu. |
4. | Laikapstākļu apraksts pēc apzīmējuma attēla | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Saprot laikapstākļu apzīmējumus, prot atrast tiem atbilstošus laikapstākļu aprakstus. |
5. | Laikapstākļu noteikšana pēc fotogrāfijas. Laikapstākļu apzīmējumi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka pēc fotogrāfijā redzamajām pazīmēm, kādi ir laikapstākļi. Piemeklē fotogrāfijā redzamajiem laikapstākļiem atbilstošo laikapstākļu apzīmējuma zīmi. |
6. | Datu papildināšana tabulā. Laikapstākļu apzīmējumi un temperatūra | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Atrod likapstākļu apzīmējumam atbilstošu aprakstu un aprakstam atbilstošu laikapstākļu apzīmējumu. |
7. | Laikapstākļi viedierīcē | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Nolasa informāciju viedierīcees laika prognozē. Atrod laikapstākļu apzīmējumam atbilstošu aprakstu. |
8. | Laikapstākļi un ikdienišķās darbības. Venna diagramma | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Nosaka, kādas ikdienas darb'bas vislabāk var veeikt saulainā, lietainā un sniegainā laikā. |
9. | Termometra rādījuma nolasīšana un tam atbilstošais digitālais termometrs | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Nolasa termometra rādījumu, atrod tam atbilstošo digitālā termometra rādījumu. |
10. | Termometra rādījuma nolasīšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nolasa temperatūras no termometra gan virs nulles, gan zem nulles. |
11. | Siltuma daudzums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Siltuma daudzuma izmaiņas dažādos gadalaikos |
12. | Attēlam atbilstoša temperatūra. Gadalaiki | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Pēc novērojumiem (daba,augi, cilvēka apģērbs) nosaka visatbilstošāko temperatūru no dotajām. |
13. | Temperatūra dažādos gadalaikos | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Nolasa temperatūras no termometra gan virs nulles, gan zem nulles. Nosaka gaisa temperatūrai atbilstošu attēlu un nosaka gadalaiku. |
14. | Temperatūras salīdzināšana dažādās dienās | 2. izziņas līmenis | vidēja | 5 p. | Nosaka pētījuma laikā konstatēto temperatūru, salīdzina un nosaka vēsāko un siltāko dienu pētījumalaikā. |
15. | Laikapstākļi dažādās pilsētās. Meteoroloģiskā karte | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Nolasa laikapstākļu datus no meteoroloģiskās kartes. Atrod kartē prasīto informāciju. |
16. | Laika prognožu izmantošana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Laikapstākļiem piemērota apģērba izvēle |
17. | Datu nolasīšana no tabulas | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Pēc tabulā ievietotajiem datiem nolasa temperatūru, nosaka gadalaiku, laikapstākļus. Prot secināt, vai laiks kļūst vēsāks vai siltāks. |
18. | Datu nolasīšana no diagrammas (saulainas/lietainas dienas) | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Pēc diagrammā parādītajiem datiem nosaka, cik un kādu dienu ir dotajā gadamēnesī, kādu ir visvairāk un vismazāk. Prot aprēķināt, par cik vienu dienu veidu ir vairāk nekā citu. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Laikapstākļu noteikšana pēc apzīmējuma un fotogrāfijas | Citi | vidēja | 2 p. | Nosaka pēc fotogrāfijā redzamajām pazīmēm, kādi ir laikapstākļi. Piemeklē fotogrāfijā redzamajiem laikapstākļiem atbilstošo laikapstākļu apzīmējuma zīmi. |
2. | Laikapstākļi un temperatūra viedierīcē | Citi | vidēja | 2 p. | Nolasa informāciju viedierīcees laika prognozē. Atrod laikapstākļu apzīmējumam atbilstošu aprakstu. |
3. | Gaisa temperatūra | Citi | vidēja | 1 p. | Nolasa temperatūras no termometra gan virs nulles, gan zem nulles. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Laikapstākļi | 00:40:00 | vidēja | 16 p. | Testā iekļauti uzdevumi, kas pārbauda prasmes novērot laikapstākļus, tos raksturot ar vārdiem, noteikt laikapstākļiem raksturīgā pazīmes, apzīmējumus, noteikt gaisa temperatūru dažādos gadalaikos. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kas ir laikapstākļi un kā tos raksturot? | 00:40:00 | vidēja | 15 p. | Testā iekļauti uzdevumi, kas pārbauda prasmes novērot laikapstākļus, tos raksturot ar vārdiem, noteikt laikapstākļiem raksturīgā pazīmes, apzīmējumus, noteikt gaisa temperatūru dažādos gadalaikos. |