Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Kas ir globuss, karte un plāns? | Apraksts par Zemes attēlojumu veidiem - globusu, karti un plānu. Karšu daudzveidība. |
2. | Ko attēlo pasaules kartē? Kādi ir kontinenti un okeāni? | Apraksts par pasaules politisko un fizioģeogrāfisko karti. Kontineni un okeāni, to nosaukumi un atrašanās vietas. |
3. | Kā top kartes? Kā attēlo debespuses? | Kartes elementu apraksts, to nozīme. |
4. | Ko un kā attēlo plānā? | Topogrāfiskie apzīmējumi, orientēšanās plānā. Plāna veidošana. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Globuss, karte, plāns | 1. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Zina, kas ir globuss, karte un plāns. Atpazīst tos attēlos. |
2. | Karšu daudzveidība | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izprot karšu daudzveidību un izvēlas nepieciešamo karti konkrētam darbam. |
3. | Okeānu izvietojums kartē | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Zina okeānu izvietojumu pasaules kartē. |
4. | Kontinentu kontūras | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izprot kontinentu novietojumu un kontūras. Arpazīst kontinentus. |
5. | Kontinenti | 2. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Nosauc kontinentus pasaules kartē. |
6. | Topogrāfiskās zīmes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina topogrāfiskās zīmes. |
7. | Apzīmējumi kartē | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izmanto un atpazīst topogrāfisko apzīmējumus. |
8. | Plāna veidošana | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Izmanto topogrāfiskos apzīmējumus, zina tos. |
9. | Plāna lasīšana | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot iegūt informāciju no plāna, izmantojot apzīmējumus un debespuses. Orientējas plānā. |
10. | Topogrāfiskās kartes atpazīšana | 2. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Skolnieks gūst zināšanas kā atpazīt topografisko karti. (Orientējas, izmantojot topogrāfisko karti. (D.6.11.7.1.; D.6.12.3.4.)) |
11. | Debespušu noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina kādas ir debespuses un to novietojumu debespušu rādītājā, prot tās noteikt. |
12. | Latvija pasaules kartē | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Orientējas pasaules kartē un atrod tur Latviju. |
13. | Mērogu veidi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izprot dažādu mērogu pierakstu veidus, nolasa to. |
14. | Mēroga aprēķināšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Aprēķina patieso attālumu dabā, izmantojot mērogu. |
15. | Kompasa rādījumi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izprot kompasa darbības principus un rādījumu nolasīšanu. |
16. | Laba plāna nosacījumi | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka un izvēlas laba plāna kritērijus. Izprot plāna veidošanā būtiskās detaļas. |
17. | Orientēšanās pilsētas plānā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Orientējas plānā, atrod atbildes uz jautājumiem, izmanotojot debespuses. |
18. | Plāna izmantošana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Atrod savu atrašanās vietu plānā, orientējoties tajā. |
19. | Apgalvojumi par plānu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Orientējas plānā, izmantojot topogrāfiskās zīmes un debespuses. |
20. | Topogrāfiskās zīmes plānā | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Orientējas plānā, izmantojot topogrāfiskās zīmes un debespuses. |
21. | Plāna izpēte | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Orientējas plānā, izmantojot topogrāfiskās zīmes un debespuses. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Karte, plāns, globuss | Citi | vidēja | 1 p. | Zina, kas ir globuss, karte un plāns. Atpazīst tos attēlos un skaidrojumos. |
2. | Kartes mērogs | Citi | augsta | 3 p. | Prot noteikt un aprēķināt reālo attālumu dzīve, izmantojot mērogu. |
3. | Orientēšanās plānā | Citi | augsta | 6 p. | Orientējas plānā, izmantojot debespuses un topogrāfiskos apzīmējumus. |
4. | Mērogu veidi un aprēķins | Citi | vidēja | 3 p. | Izprot dažādu mērogu pierakstu veidus, nolasa to. |
5. | Labas kartes nosacījumi | Citi | vidēja | 2 p. | Nosaka un izvēlas laba plāna kritērijus. Izprot plāna veidošanā būtiskās detaļas. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kartes un plāni, to izmantošana | 00:30:00 | vidēja | 15 p. | Treniņuzdevumi tēmā "Kā orientēties apkārtnē"? Uzdevumi attīsta prasmi izmantot vienkāršu apkārtējās teritorijas plānu, kuru iespējams lietot, lai orientētos, noteikt objektu atrašanās vietu kartē un uz globusa. Lieto mērogu, debespuses, topogrāfiskās zīmēs un novērtē karšu, plānu un globusa izmantošanu. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kā orientēties apkārtnē? | 00:30:00 | vidēja | 21 p. | Testa uzdevumi tēmā "Kā orientēties apkārtnē?". Uzdevumi attīsta prasmi izmantot vienkāršu apkārtējās teritorijas plānu, kuru iespējams lietot, lai orientētos, noteikt objektu atrašanās vietu kartē un uz globusa. Lieto mērogu, debespuses, topogrāfiskās zīmēs un novērtē karšu, plānu un globusa izmantošanu. |