Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Kas ir ekosistēma? | Zina, kas ir ekosistēmas, kā tās iedala. Izprot ekosistēmu izcelsmi un sastopmaību Latvijā un pasaulē |
2. | Dzīvās un nedzīvās dabas apstākļi | Zina kādi vides un dzīvo organismu faktori ietekmē ekosistēmas. Izprot jēdzienu suga. Prot atšķirt vienas sugas pārstāvjus. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Ekosistēmas jēdziens | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Izprot jēdzienu ekosistēma un zina no kā sastāv ekosistēma. |
2. | Ekosistēmu iedalījums | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina, kā iedala ekosistēmas un prot atšķirt ekosistēmas pēc to izcelsmes. |
3. | Ekosistēma un tās veids | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot noteikt ekosistēmas nosaukumu un zina tās izcelsmi. |
4. | Ekosistēmas raksturojums | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot noteikt ekosistēmas izceslmi un zina, kādi faktori to ietekmē. |
5. | Ekosistēmas Latvijā un pasaulē | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina, kādas ekosistēmas ir / nav sastopamas Latvijas klimatiskajos apstākļos. Prot nosaukt Latvijā raksturīgākās ekosistēmas. |
6. | Dzīvie organismi un vides faktori | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izprot, kādi dzīvie organismi un kādi vides faktori ietekmē ekosistēmu. |
7. | Ekosistēmas analīze | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prot noteikt ekosistēmu, analizēt to un izvērtēt tajā esošos apstākļus. |
8. | Ekosistēmas struktūra | 3. izziņas līmenis | zema | 5 p. | Izprot jēdzienu ekosistēma, veido saistību starp ekosistēmu, sugām un apstākļiem. |
9. | Ekosistēmu izmaiņas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot noteikt un analizēt apstākļus, kuri ietekmē ekosistēmā esošos apstākļus. |
10. | Izmaiņas ekosistēmās | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina, kādā veicā cilvēks ar savu darbību spēj veikt dažada veida izmaiņas ekosistēmas ietvaros. |
11. | Ekosistēmas salīdzinājums | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot analizēt ekosistēmu un izvērtēt tajā esošos apstākļus. Saskata kopīgo un atšķirīgo starp dažādām ekosistēmām. |
12. | Augu un dzīvnieku sugas | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Noaka dzīvā organisma sugu, izmantojot doto aprakstu. Izprot, kas vieno dažādu sugu pārstāvjus. |
13. | Latvijas un pasaules ekosistēmas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zina, kādas ekosistēmas ir sastopamas Latvijas klimatiskajos apstākļos. |
14. | Ekosistēmu raksturojošie augi un dzīvnieki | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot noteikt, kurai ekosistēmai raksturīgi attēlos redzamie augi un dzīvnieki. Izprot, ka vides apstākļiem ir saistība ar ekosistēmā esošajiem augiem un dzīvniekiem. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Ekosistēmas jēdziens | Citi | zema | 1 p. | Izprot jēdzienu ekosistēma un zina no kā veidojas ekosistēma. |
2. | Ekosistēmu pazīmes | Citi | vidēja | 1 p. | Prot noteikt ekosistēmas nosaukumu un tās izcelsmi. |
3. | Ekosistēmu analīze | Citi | vidēja | 10 p. | Analizē ekosistēmu un izvērtēt tajā esošos apstākļus. |
4. | Sugu daudzveidība | Citi | vidēja | 2 p. | Prot noteikt dzīvā organisma sugu, izmantojot doto aprakstu. Zina, kas kopīgs vienas sugas pārstāvjiem. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Ekosistēmas jēdziens un izcelsme | 00:20:00 | vidēja | 13 p. | Testā iekļauti uzdevumi par: ekosistēmas jēdziena izpratni ; ekosistēmu iedalījumu ; biežāk sastopamajām ekosistēmām Latvijā ; sugām ; ekosistēmas ietekmējošajiem faktoriem. Sasniedzamais rezultāts: - Salīdzina cilvēku veidotās (pilsēta, parks) un dabiskās (mežs, purvs, pļava) ekosistēmas pēc sugu daudzveidības (augi, dzīvnieki, sēnes) un dabas apstākļiem (temperatūra, mitrums, augsnes slāņu biezums un krāsa, iežu daļiņu izmērs); - zina, kas ir suga; - salīdzina cilvēka veidotās un dabiskas ekosistēmas pēc augu daudzveidības (sugu skaits), vides faktoriem (gaisa temperatūra, mitrums, augsnes biezums un krāsa, iežu daļiņu izmērs), citu organismu (piemēram, dzīvnieku, sēņu) klātbūtnes - analizē kopīgas un atšķirīgas pazīmes (piemēram, dabiska pļava un iekopts zāliens, mežs un parks) ekosistēmās. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Ekosistēmas - jēdziens, iedalījums, ietekmējošie apstākļi | 00:20:00 | vidēja | 8 p. | Testā iekļauti uzdevumi par: ekosistēmas jēdziena izpratni ; ekosistēmu iedalījumu ; biežāk sastopamajām ekosistēmām Latvijā ; sugām ; ekosistēmas ietekmējošajiem faktoriem. Sasniedzamais rezultāts: - Salīdzina cilvēku veidotās (pilsēta, parks) un dabiskās (mežs, purvs, pļava) ekosistēmas pēc sugu daudzveidības (augi, dzīvnieki, sēnes) un dabas apstākļiem (temperatūra, mitrums, augsnes slāņu biezums un krāsa, iežu daļiņu izmērs); - zina, kas ir suga; - salīdzina cilvēka veidotās un dabiskas ekosistēmas pēc augu daudzveidības (sugu skaits), vides faktoriem (gaisa temperatūra, mitrums, augsnes biezums un krāsa, iežu daļiņu izmērs), citu organismu (piemēram, dzīvnieku, sēņu) klātbūtnes - analizē kopīgas un atšķirīgas pazīmes (piemēram, dabiska pļava un iekopts zāliens, mežs un parks) ekosistēmās. |