Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Mape un datne | Pārrunā, kādā veidā tiek strukturēta datņu glabāšana datorā – kas ir mapes un kas ir datnes. Pārrunā savu pieredzi – kādas lietotnes, datnes un mapes skolēns iepriekš ir atvēris, uz kādām ikonām ir klikšķinājis. |
2. | Lietotnes Molberts loga elementi | Rediģē esošu attēlu (atver datni, kas atrodas norādītā vietā), izmantojot zīmēšanas standartrīkus. Veic pamatdarbības ar logu (atver, pārvieto, maksimizē, minimizē, aizver), atpazīstot loga elementus. |
3. | Attēla atvēršana, veidošana, rediģēšana un saglabāšana | Atlasa attēla daļu. Pārvieto vai dublē attēla daļu. Papildina attēlu, pievieno tekstu. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Mape Ziedi | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Grupē objektus pēc vienas kopīgas pazīmes. Atlasa atšķirīgo (lieko). |
2. | Atrodi lieko! | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Grupē objektus pēc vienas kopīgas pazīmes. Atlasa atšķirīgo (lieko). |
3. | Datnes | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Saglabā datni norādītajā vietā un dod tai konkrētu nosaukumu (ar skolotāja palīdzību). |
4. | Virsrakstjosla | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Veic pamatdarbības ar logu (atver, pārvieto, maksimizē, minimizē, aizver), atpazīstot loga elementus. |
5. | Molberts loga elementi | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Veic pamatdarbības ar logu (atver, pārvieto, maksimizē, minimizē, aizver), atpazīstot loga elementus. |
6. | Teksta fons | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Pievieno tekstu attēlam, zīmējumam vai fotogrāfijai. |
7. | Objekta atlasīšana un pārvietošana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Atlasa, pārvieto un dublē attēla daļu (vienā veidā). |
8. | Attēla veidošana un redigēšana | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Veic pamatdarbības ar logu (atver, pārvieto, minimizē, maksimizē). Atlasa attēla daļu. Pārvieto vai dublē attēla daļu. Papildina attēlu, pievieno tekstu. Pārrunā attēla rediģēšanas nepieciešamību. |
9. | Teksta pievienošana attēlam | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot pievienot atbilstošu tekstu attēlam, zīmējumam vai fotogrāfijai. |
10. | Datne vai mape | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Zina, kas ir datnes un kas ir mapes. |
11. | Datnes un mapes nosaukums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zina, kas ir datnes un kas ir mapes. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Objektu grupēšana | Citi | vidēja | 1 p. | Grupē objektus pēc vienas kopīgas pazīmes. Atlasa atšķirīgo (lieko). |
2. | Virsrakstjoslas elementi | Citi | vidēja | 1 p. | Veic pamatdarbības ar logu (atver, pārvieto, maksimizē, minimizē, aizver), atpazīstot loga elementus. |
3. | Atlases forma un attēla veidošana | Citi | vidēja | 2 p. | Atlasa, pārvieto un dublē attēla daļu (vienā veidā). |
4. | Kas ir datne un mape? | Citi | vidēja | 1 p. | Zina, kas ir datne un kas ir mape, prot noteikt to nosaukumus. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Attēla rediģēšana un saglabāšana | 00:40:00 | vidēja | 10 p. | Rediģē esošu attēlu (atver datni, kas atrodas norādītā vietā), izmantojot zīmēšanas standartrīkus. Iestata veidojamā attēla (zīmējuma) izmēru (darba laukuma izmēru). Veic pamatdarbības ar logu (atver, pārvieto, maksimizē, minimizē, aizver), atpazīstot loga elementus. Atlasa, pārvieto un dublē attēla daļu (vienā veidā). Grupē objektus pēc vienas kopīgas pazīmes. Atlasa atšķirīgo (lieko). Pievieno tekstu attēlam, zīmējumam vai fotogrāfijai. Saglabā datni norādītajā vietā un dod tai konkrētu nosaukumu (ar skolotāja palīdzību). |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Attēla rediģēšana lietotnē Molberts | 00:40:00 | vidēja | 12 p. | Rediģē esošu attēlu (atver datni, kas atrodas norādītā vietā), izmantojot zīmēšanas standartrīkus. Iestata veidojamā attēla (zīmējuma) izmēru (darba laukuma izmēru). Veic pamatdarbības ar logu (atver, pārvieto, maksimizē, minimizē, aizver), atpazīstot loga elementus. Atlasa, pārvieto un dublē attēla daļu (vienā veidā). Grupē objektus pēc vienas kopīgas pazīmes. Atlasa atšķirīgo (lieko). Pievieno tekstu attēlam, zīmējumam vai fotogrāfijai. Saglabā datni norādītajā vietā un dod tai konkrētu nosaukumu (ar skolotāja palīdzību). |