Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Digitāls attēls | Nosaka atšķirības starp attēlu un digitālu attēlu. |
2. | Digitāla attēla un video iegūšanai | Lieto digitālas ierīces fotografēšanai un filmēšanai. Aplūko dažādas ierīces, ar kurām iespējams fotografēt un filmēt, piemēram, viedtālruni, planšeti, datoru, fotoaparātu, un meklē to kopīgās īpašības un iespējas. |
3. | Datu glabāšana un personisko datu drošība | Skaidro, kā atšķiras datu pazaudēšanas riski, datus uzglabājot dažādos datu nesējos. Fotografējot un filmējot ievēro personisko datu aizsardzības principus. |
4. | Attēla apstrāde | Dzēš, kopē un pārvieto digitālo attēlu vai tā daļu. Veic digitālā attēla malu apgriešanu. Veic digitālā attēla automātisko koriģēšanu.Saglabā rediģēto fotoattēlu. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Digitāli attēli | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Nosaka atšķirības starp attēlu un digitālu attēlu. |
2. | Pikseļi vai baiti | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skaidro priekšstata līmenī, kādi ir digitālā attēla raksturlielumi – datnes izmērs un pikseļu skaits. |
3. | Digitāla attēla uzbūve un iegūšana | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Nosaka atšķirības starp attēlu un digitālu attēlu. |
4. | Ierīces | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Lieto digitālas ierīces fotografēšanai un filmēšanai. Aplūko dažādas ierīces, ar kurām iespējams fotografēt un filmēt, piemēram, viedtālruni, planšeti, datoru, fotoaparātu, un meklē to kopīgās īpašības un iespējas. |
5. | Ierīces attēla un video iegūšanai | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Lieto digitālas ierīces fotografēšanai un filmēšanai. Aplūko dažādas ierīces, ar kurām iespējams fotografēt un filmēt, piemēram, viedtālruni, planšeti, datoru, fotoaparātu, un meklē to kopīgās īpašības un iespējas. |
6. | Datorizētas attēlu apstrādes un glabāšanas priekšrocības un trūkumi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skaidro priekšstata līmenī, kādi ir datorizētas attēlu apstrādes pamatprincipi, priekšrocības un trūkumi. Skaidro, kā atšķiras datu pazaudēšanas riski, datus uzglabājot dažādos datu nesējos. |
7. | Populārākās mākoņkrātuves | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nofilmēto un nofotografēto materiālu saglabā (ar skolotāja palīdzību) dažādos datu nesējos. Pārrunā, kā dažādos datu nesējos atšķiras datņu saglabāšana, kā atšķiras uzglabāšanas riski |
8. | Lietotne Fotoattēli | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Atver attēlu specializētā attēlu apstrādes lietotnē, piemēram, “Fotoattēli”. Dzēš, kopē, pārvieto digitālo attēlu vai tā daļu. Veic digitālā attēla malu apgriešanu. Veic digitālā attēla automātisko koriģēšanu. Saglabā rediģēto fotoattēlu. |
9. | Attēla apstrādes izmantošana | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Dzēš, kopē, pārvieto digitālo attēlu vai tā daļu. Veic digitālā attēla malu apgriešanu. Veic digitālā attēla automātisko koriģēšanu. |
10. | Personisko datu aizsardzība | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Fotografējot un filmējot ievēro personisko datu aizsardzības principus. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Ierīces digitāla attēla iegūšanai | Citi | zema | 1 p. | Lieto digitālas ierīces fotografēšanai un filmēšanai. Aplūko dažādas ierīces, ar kurām iespējams fotografēt un filmēt, piemēram, viedtālruni, planšeti, datoru, fotoaparātu, un meklē to kopīgās īpašības un iespējas. |
2. | Datu nesēji | Citi | zema | 2 p. | Atpazīst dažādus datu nesējus. Skaidro, kā atšķiras datu pazaudēšanas riski, datus uzglabājot dažādos datu nesējos. |
3. | Attēla apstrādes iespējas | Citi | augsta | 1 p. | Dzēš, kopē, pārvieto digitālo attēlu vai tā daļu. Veic digitālā attēla malu apgriešanu. Veic digitālā attēla automātisko koriģēšanu. |
4. | Datu aizsardzība un autortiesības | Citi | vidēja | 1 p. | Fotografējot un filmējot ievēro personisko datu aizsardzības principus. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kā iegūst attēlu un to apstrādā? | 00:40:00 | vidēja | 8 p. | Skaidro, kā atšķiras datu pazaudēšanas riski, datus uzglabājot dažādos datu nesējos. Skaidro priekšstata līmenī, kādi ir digitālā attēla raksturlielumi – datnes izmērs un pikseļu skaits.Dzēš, kopē un pārvieto digitālo attēlu vai tā daļu. Veic digitālā attēla malu apgriešanu. Veic digitālā attēla automātisko koriģēšanu. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Attēlu un video iegūšana un apstrāde | 00:40:00 | vidēja | 10 p. | Skaidro, kā atšķiras datu pazaudēšanas riski, datus uzglabājot dažādos datu nesējos. Skaidro priekšstata līmenī, kādi ir digitālā attēla raksturlielumi – datnes izmērs un pikseļu skaits.Dzēš, kopē un pārvieto digitālo attēlu vai tā daļu. Veic digitālā attēla malu apgriešanu. Veic digitālā attēla automātisko koriģēšanu. |