Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Informācija par piloteksāmenu ķīmijā 12. klasei | Piloteksāmens ķīmijā 2016. gadā. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1. daļas 1. uzd. Atoma modelis | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēni nosaka ķīmiskā elementa atoma modeli. |
2. | 1. daļas 2. uzd. Ķīmiskas saites veids | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēni nosaka ķīmiskas saites veidu. |
3. | 1. daļas 3. uzd. Ogļūdeņražu klases | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēni secina par vielas piederību noteiktai ogļūdeņražu klasei. |
4. | 1. daļas 4. uzd. Elektrolītu īpašības | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēni secina par vielu piederību elektrolītiem. |
5. | 1. daļas 5. uzd. Skābekli saturošo vielu klases | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni secina par vielu piederību noteiktai skābekli saturošo organisko savienojumu klasei. |
6. | 1. daļas 6. uzd. Neorganisko savienojumu klases | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni secina par vielu piederību noteiktai neorganisko savienojumu klasei. |
7. | 1. daļas 7. uzd. Jonu apmaiņas reakcijas | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni secina par ķīmiskas reakcijas norises iespēju. |
8. | 1. daļas 8. uzd. Organisko savienojumu oksidēšanās | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni secina par organisko savienojumu oksidēšanos. |
9. | 1. daļas 9. uzd. Oksidētājs | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēni nosaka, kas ir oksidētājs. |
10. | 1. daļas 10. uzd. Ķīmisko reakciju klasifikācija | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni analizē situāciju un nosaka ķīmiskas reakcijas veidu. |
11. | 1. daļas 11. uzd. Ķīmiskas reakcijas ātrums | 1. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Skolēni izvērtē faktoru ietekmi uz ķīmiskas reakcijas ātrumu. |
12. | 1. daļas 12. uzd. Amfoteritāte | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēni skaidro savienojumu amfotērās īpašības. |
13. | 1. daļas 13. uzd. Oksīdu nomenklatūra | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēni secina par oksīda nosaukumu. |
14. | 1. daļas 14. uzd. Spirtu nomenklatūra | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni secina par spirta nosaukumu. |
15. | 1. daļas 15. uzd. Gaisa sastāva izmaiņas | 1. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Skolēni secina par gaisa sastāva izmaiņām, norisinoties degšanai. |
16. | 1. daļas 16. uzd. Spirta dehidratācija | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēni secina par reakcijas produkta sastāvu. |
17. | 1. daļas 17. uzd. Jonu ķīmiskās īpašības | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni izvērtē jonu ķīmiskās īpašības. |
18. | 1. daļas 18. uzd. Gāzu iegūšana un uzkrāšana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni izvērtē iekārtas izmantošanu gāzu iegūšanai un uzkrāšanai. |
19. | 1. daļas 19. uzd. Ogļūdeņraža degšana | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēni nosaka ogļūdeņraža pilnīgas sadegšanas produktus. |
20. | 1. daļas 20. uzd. Mērtrauki | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēni secina par mērtrauku, kuru jāizvēlās šķīduma pagatavošanai. |
21. | 1. daļas 21. uzd. Ogļūdeņražu izomēri | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēni nosaka izomērus. |
22. | 1. daļas 22. uzd. Koeficienti | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēni nosaka koeficientus reakcijas vienādojumā. |
23. | 1. daļas 23. uzd. Gaisa piesārņojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēni izvērtē automašīnas izplūdes gāzu ietekmi uz vidi. |
24. | 1. daļas 24. uzd. Vielas masas aprēķināšana | 2. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Skolēni aprēķina vielas masu šķīdumā, ja ir zināms šķīduma tilpums un koncentrācija. |
25. | 1. daļas 25. uzd. Binārā savienojuma formula | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēni nosaka indeksus binārā savienojuma formulā, ka ir zināmas elementu oksidēšanās pakāpes. |
26. | 1. daļas 26. uzd. Vielas daudzuma aprēķināšana | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēni pēc ķīmiskas reakcijas vienādojuma aprēķina izejvielas daudzumu, ja ir zināms reakcijas produkta daudzums. |
27. | 1. daļas 27. uzd. Drošības noteikumi | 1. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Skolēni analizē situāciju un nosaka, kuri drošības noteikumi netika ievēroti. |
28. | 1. daļas 28. uzd. Elementa molmasa | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni aprēķina nezināmā elementa molmasu, ja ir zināma savienojuma molmasa. |
29. | 1. daļas 29. uzd. Metālu aktivitāte | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēni secina pēc elektroķīmiskās spriegumu rindas par metālu ķīmisko aktivitāti. |
30. | 1. daļas 30. uzd. Neatkarīgais un atkarīgais lielums | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni secina pēc situācijas apraksta par lielumiem. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Piloteksāmens ķīmijā 2016. g., 1.-10. uzd. | 00:00:00 | vidēja | 10 p. | |
2. | Piloteksāmens ķīmijā 2016. g., 11.-20. uzd. | 00:00:00 | vidēja | 10 p. | |
3. | Piloteksāmens ķīmijā 2016. g., 21.-30. uzd. | 00:00:00 | vidēja | 11 p. | |
4. | Piloteksāmens ķīmijā 2016. g., 1.-30. uzd. | 00:00:00 | vidēja | 31 p. |