Satura rādītājs:
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1. daļas 1. uzd. Dispersās sistēmas | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēni nosaka dotās dispersās sistēmas vides un fāzes agregātstāvokli. |
2. | 1. daļas 2. uzd. Šķīdības līknes | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izmantojot šķīdības līknes, skolēni nosaka, kura gāze veido piesātinātu šķīdumu. |
3. | 1. daļas 3. uzd. Laboratorijas trauki | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēni izvērtē laboratorijas trauku izmantošanu šķīduma pagatavošanai. |
4. | 1. daļas 4. uzd. Šķīduma pagatavošana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni aprēķina vielas masu, kuru jāšķīdina dotajā ūdens masā, lai pagatavotu šķīdumu ar noteiktu izšķīdusi vielas masas daļu. |
5. | 1. daļas 5. uzd. Ķīmisko elementu īpašības | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēni izvērtē ķīmisko elementu īpašību izmaiņas ķīmisko elementu periodiskajā tabulā. |
6. | 1. daļas 6. uzd. Kristālisko režģu veidi | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēni izvērtē vielas īpašības un nosaka vielas kristāliskā režģa veidu. |
7. | 1. daļas 7. uzd. Reducētājs | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēni izvērtē, kuri elementi un kā maina oksidēšanas pakāpi, un secina, kas ir reducētājs dotajā pārvērtībā. |
8. | 1. daļas 8. uzd. Ūdeņraža ķīmiska saite | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēni izvērtē vielu uzbūvi un secina, kurš piemērs attēlo ūdeņraža ķīmiskas saites veidošanos. |
9. | 1. daļas 9. uzd. Indeksi formulā | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izmantojot datus par elementu relatīvo elektronegativitāti, skolēni secina par elementu oksidēšanas pakāpi binārajā savienojumā, un uz tā pamata izvēlas indeksus. |
10. | 1. daļas 10. uzd. Šķīduma pH | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izmantojot šķīduma pH skaitlisko vērtību, skolēni aprēķina skābes koncentrāciju. |
11. | 1. daļas 11. uzd. Ķīmiskas reakcijas veids | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Analizējot situācijas aprakstu, skolēni nosaka ķīmiskas reakcijas veidu. |
12. | 1. daļas 12. uzd. Ķīmiskas reakcijas veids | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēni izvērtē dažādu faktoru ietekmi uz ķīmiskas reakcijas ātrumu. |
13. | 1. daļas 13. uzd. Termoķīmiskie vienādojumi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni veic aprēķinus, izmantojot dotos ķīmisko reakciju termoķīmiskos vienādojumus. |
14. | 1. daļas 14. uzd. Oksidēšanas pakāpe | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka un salīdzina elementu oksidēšanas pakāpi savienojumos. |
15. | 1. daļas 15. uzd. Elementu izplatība dabā | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēni nosaka, kuri ķīmiskie elementi ir sastopami dabā vienkāršo vielu veidā. |
16. | 1. daļas 16. uzd. Gāzveida vielas iegūšana | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēni izvērtē iekārtas izmantošanu gāzu iegūšanai un uzkrāšanai. |
17. | 1. daļas 17. uzd. Jonu reakcijas | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni analizē datus un secina par ķīmiskas reakcijas pazīmēm. |
18. | 1. daļas 18. uzd. Skābā sāls veidošanos | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni analizē datus par reaģentu daudzumu attiecību un secina par skābas sāls veidošanās iespēju. |
19. | 1. daļas 19. uzd. Sāļu iedalījums | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēni grupē sāļus pēc to ķīmiskā sastāva. |
20. | 1. daļas 20. uzd. Aldehīda nosaukums pēc IUPAC | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēns atpazīst aldehīda nosaukumu pēc dotās struktūrformulas. |
21. | 1. daļas 21. uzd. Alkēna polimerizācijas produkts | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēns atpazīst polimerizācijas produkta struktūrformulu pēc dotās monomēra struktūrformulas. |
22. | 1. daļas 22. uzd. Organisko savienojumu pārvērtību rinda | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns prognozē organisko savienojumu pārvērtību rindas starpproduktus. |
23. | 1. daļas 23. uzd. Karbonskābju sastāvs un uzbūve | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēns atpazīst divvērtīgas piesātinātas karbonskābes struktūrformulu. |
24. | 1. daļas 24. uzd. Izomēri | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēns analizē dotās organisko savienojumu (spirtu) struktūrformulas un nosaka, kuri savienojumi savā starpā ir izomēri. |
25. | 1. daļas 25. uzd. Videi draudzīgais kurināmais | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēni analizē kurināmā sastāvu un secina, kura kurināmā izmantošana izraisa vismazāko vides piesārņojumu. |
26. | 1. daļas 26. uzd. Amfotērie savienojumi | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēns nosaka, kurām vielām ir amfotēras īpašības. |
27. | 1. daļas 27. uzd. Metālu ķīmiska aktivitāte | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Izmantojot metālu elektroķīmisko spriegumu rindu, skolēni salīdzina metālu ķīmisko aktivitāti. |
28. | 1. daļas 28. uzd. Elementa masas daļa savienojumā | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Zinot vielas ķīmisko formulu, skolēni aprēķina elementa masas daļu un salīdzina to ar uzdevuma noteikumā doto. |
29. | 1. daļas 29. uzd. Ķīmiskais līdzsvars | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēni izvērtē dažādu faktoru ietekmi uz ķīmisko līdzsvaru apgriezeniskajā reakcijā. |
30. | 1. daļas 30. uzd. Aldehīdgrupas pierādīšana | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Pēc dotām struktūrformulām skolēni nosaka, kurā savienojumā ir aldehīdiem raksturīga atomu grupa. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1. daļas 1.-10. uzdevums | 00:00:00 | vidēja | 10 p. | 2016. gada 12. klases ķīmijas eksāmena 1.-10. uzdevumi. |
2. | 1. daļas 11.-20. uzdevumi | 00:00:00 | vidēja | 11 p. | 2016. gada 12. klases ķīmijas eksāmena 11.-20. uzdevumi |
3. | 1. daļas 21.-30. uzdevumi | 00:00:00 | vidēja | 10 p. | 2016. gada 12. klases ķīmijas eksāmena 21.-30. uzdevumi |