Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Gatavojies optimālā līmeņa monitoringa darbam ķīmijā 2024. gadā |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1. daļa Dispersās sistēmas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka disperso sistēmu. |
2. | 1. daļa Šķīdības līknes | 2. izziņas līmenis | augsta | 5 p. | Šķīdības nolasīšana, aprēķināšana no šķīdības līknēm. |
3. | 1. daļa Atoma kodols | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Raksturo atomu. |
4. | 1. daļa Oksidēšanās pakāpes | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka elementa augstāko un zemāko oksidēšanas pakāpi pēc elektronformulas. |
5. | 1. daļa Ķīmiskā saite | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Ķīmiskās saites tipa noteikšana savienojumā. |
6. | 1. daļa Elektrolītiskā disociācija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns izprot elektrolītiskās disociācijas procesus. |
7. | 1. daļa Jonu apmaiņas reakcijas | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni secina par jonu apmaiņas iespēju. |
8. | 1. daļa Katlakmens nogulsnes | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni secina par ķīmisko pārvērtību un reaģējošām vielām. |
9. | 1. daļas Šķīduma pH | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izmantojot šķīduma pH skaitlisko vērtību, skolēni aprēķina skābes koncentrāciju. |
10. | 1. daļa Ķīmisko reakciju veidi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Analizējot situācijas aprakstu, skolēni nosaka ķīmiskas reakcijas veidus. |
11. | 1. daļa Oksidēšanās-reducēšanās reakcijas | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns secina, kuri ķīmisko reakciju vienādojumi attēlo oksidēšanās-reducēšanās reakcijas. |
12. | 1. daļa Elektrolīzes produkti | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Elektrolīzes procesā radušos vielu noteikšana. |
13. | 1. daļa Vielu parādības | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns secina par vielu parādībām, balstoties uz doto situāciju. |
14. | 1. daļa Katalizatora ietekme | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka katalizatora ietekmi uz doto ķīmisko reakciju. |
15. | 1. daļa Ogļūdeņražu iedalījums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Savienojuma piederība ogļūdeņražu klasei balstoties uz tā struktūrformulu. |
16. | 1. daļa Ogļūdeņražu reakcijas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka ķīmiskās reakcijas, kuras ir iespējamas gan alkēniem, gan alkīniem. |
17. | 1. daļa Butanola izomēri | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka butanola izomērus. |
18. | 1. daļa Hloretāna iegūšana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka kāda viela jāpieveino, lai iegūtu hloretānu. |
19. | 1. daļa Ogļūdeņraža sadegšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni secina, kurā reakcijā izdalās lielākais ogļskābas gāzes tilpums. |
20. | 1. daļa Estera iegūšana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka, kāds esteris tiks iegūts etanolam reagējot ar butānskābi. |
21. | 1. daļa Polimēri | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka monomēru, kuru izmanto uzdevumā dota polimēra iegūšanā. |
22. | 1. daļa Reakciju vienādojumi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Organisku un neorganisku vielu atpazīšana. |
23. | 1. daļa Organisko savienojumu funkcionālās grupas | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns nosaka kādas funkcionālās grupas ir dotajā savienojumā. |
24. | 1. daļa Hipotēze | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izvēlas hipotēzi atbilstoši eksperimenta rezultātiem. |
25. | 2. daļa Jonu saite | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka, kuros savienojumos ir jonu saite, izmantojot relatīvo energonegativitāti. |
26. | 2. daļa Tilpuma noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka tilpumu. |
27. | 2. daļa Oksidēšanās pakāpes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka sēra oksidēšanas pakāpi savienojumos. |
28. | 2. daļa Hidrolīze | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | 12. klases eksāmens ķīmijā 2012. gads |
29. | 2. daļa Ogļūdeņražu degšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns veic aprēķinus, lai noteiktu nepieciešamo gaisa tilpumu noteikta propāna tilpuma sadedzināšanai. |
30. | 2. daļa Organisko vielu atpazīšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Metanola, etanola, skudrskābes un etiķskābes modeļu atpazīšana. |
31. | 2. daļa Jonu vienādojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | 12. klases eksāmens ķīmijā 2012. gads (bez ģenerācijām) |
32. | 2. daļa Vielu struktūrformulas | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns izveido organisko savienojumu struktūrformulu, balstoties uz molekulformulu. |
33. | 2. daļa Šķīdības koeficienta nolasīšana | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Šķīdības koeficienta nolasīšana no šķīdības līknes. |
34. | 2. daļa Amilāzes darbības atkarība no pH | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni secina par amilāzes darbībai piemērotāko pH pēc dotajiem datiem. |
35. | 2. daļa Ķīmiskās formulas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot atšķirt vielas. |
36. | 2. daļa Aprēķini, balstoties uz ķīmiskās reakcijas vienādojumu | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns veic aprēķinus, izmantojot ķīmiskās reakcijas vienādojumu. |
37. | 2. daļa Organisko savienojumu klasifikācija | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka organisko vielu klašu funkcionālās grupas vanilīna molekulā. |
38. | 2. daļa Ogļūdeņraža nosaukums | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka ogļūdeņraža nosaukumu pēc UIPAC. |
39. | 2. daļa Izomēri | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns pēc struktūrformulām nosaka pentāna izomērus. |
40. | 2. daļa Pētnieciskā darbība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Skolēns, balstoties uz pētījuma rezultātiem, skolēns secina par apgalvojumu patiesumu, pamato pieņēmumus ar faktiem. |
41. | 2. daļa Elektronu bilances vienādojums | 2. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Skolēni sastāda elektronu bilances vienādojumu, izmantojot molekulāro vienādojumu. |
42. | 2. daļa Esteri | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns aprēķina cik moli skābes jāizmanto, lai iegūtu noteiktu masu banānu eļļas. |
43. | 2. daļa Hidrolīzes vienādojumi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Izmantojot sāls šķīduma hidrolīzes vienādojumu prognozet ūdeņraža jonu skaita maiņu. |
44. | 2. daļa Piena svaiguma noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 5 p. | Izmantojot titrēšanas rezultātus, skolēns aprēķina skābes masu analizējamā šķīdumā. |
45. | 2. daļa Gāzveida vielas tilpuma aprēķināšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot aprēķināt tilpumu. |
46. | 2. daļa Ķīmiskas reakcijas ātrums | 1. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Skolēni izvērtē faktoru ietekmi uz ķīmiskas reakcijas ātrumu. |
47. | 2. daļa Polietilēns | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Polietilēna raksturojums un izmantošana |
48. | 2. daļa Organisku vielu sastāvs | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns formulē secinājumus, balstoties uz dotā pētījuma rezultātiem, kā arī raksturo atšķirību starp spirtiem un alkāniem. |
49. | 2. daļa Lielumu noteikšana pētījumā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka neatkarīgo, atkarīgo un fiksēto lielumu dotajā pētījumā. |
50. | 2. daļa Pētnieciskā darbība | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka kuras darbības pamatā tiek izmantoti attēlā dotie ķīmiskie trauki. |
51. | 2. daļa Titrēšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka minimālo titrēšanas mēģinājumu skaitu. |
52. | 2. daļa Ķīmisko vielu drošības datu lapa | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns balstoties uz ķīmiskās vielas datu drošības lapā sastopamo informāciju nosaka atbilstošās bīstamības piktogrammas. |
53. | 2. daļa Pētnieciskā darbības soļi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns nosaka pēc kādām īpašībām aprakstīta reakcija ir beigusies. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Sagatavošanās uzdevumi 1. daļai | 00:40:00 | vidēja | 36 p. | Monitoringa gatavošanās darba 1. daļa. |
2. | Sagatavošanās uzdevumi 2. daļai | 01:35:00 | vidēja | 51 p. | Monitoringa gatavošanās darba 2. daļa. |
3. | Ķīmisko elementu periodiskā tabula | 00:10:00 | vidēja | 9 p. | Gatavojies monitoringa darbam. |
4. | Atoma uzbūve | 00:25:00 | vidēja | 14 p. | Gatavojies monitoringa darbam. |
5. | Vielas uzbūve | 00:20:00 | vidēja | 8 p. | Gatavojies monitoringa darbam. |
6. | Dispersās sistēmas | 00:10:00 | vidēja | 7,5 p. | Gatavojies monitoringa darbam. |
7. | Elektrolītiskā disociācija | 00:10:00 | vidēja | 5 p. | Gatavojies monitoringa darbam. |
8. | Apmaiņas reakcijas starp elektrolītu šķīdumiem | 00:15:00 | vidēja | 6 p. | Gatavojies monitoringa darbam. |
9. | Ūdens cietība | 00:15:00 | vidēja | 10 p. | Gatavojies monitoringa darbam. |
10. | Ūdens autojonizācija. pH | 00:20:00 | vidēja | 8 p. | Gatavojies monitoringa darbam. |
11. | Ķīmisko reakciju veidi | 00:30:00 | vidēja | 12 p. | Gatavojies monitoringa darbam. |
12. | Oksidēšanas pakāpe. Oksidēšanās-reducēšanās reakcijas | 00:30:00 | vidēja | 13 p. | Gatavojies monitoringa darbam. |
13. | Elektrolīze | 00:15:00 | vidēja | 8 p. | Gatavojies monitoringa darbam. |
14. | Ķīmiskās reakcijas norises likumsakarības | 00:25:00 | vidēja | 12 p. | Gatavojies monitoringa darbam. |
15. | Neorganisko vielu nomenklatūra un iedalījums | 00:30:00 | vidēja | 13 p. | Gatavojies monitoringa darbam. |
16. | Neorganisko vielu ķīmiskās īpašības | 00:40:00 | vidēja | 13 p. | Gatavojies monitoringa darbam. |
17. | Organisko savienojumu uzbūve, nomenklatūra un iedalījums | 00:35:00 | vidēja | 11 p. | Gatavojies monitoringa darbam. |
18. | Organisko savienojumu homologu rindas. Izomērija | 00:15:00 | vidēja | 9 p. | Gatavojies monitoringa darbam. |
19. | Organisko savienojumu ķīmiskās īpašības | 00:30:00 | vidēja | 12 p. | Gatavojies monitoringa darbam. |
20. | Vienkāršākie aprēķini ķīmijā | 00:30:00 | vidēja | 22 p. | Gatavojies monitoringa darbam. |
21. | Aprēķini par šķīdumiem | 00:40:00 | vidēja | 29 p. | Gatavojies monitoringa darbam. |
22. | Aprēķini pēc ķīmisko reakciju vienādojumiem | 00:35:00 | vidēja | 22 p. | Gatavojies monitoringa darbam. |
23. | Pētnieciskā darbība ķīmijā | 00:40:00 | vidēja | 18 p. | Gatavojies monitoringa darbam. |