Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Pētnieciskā procesa galvenie posmi | Uzskaitīti pētniecības darba galvenie posmi un tajos veicamās darbības. |
2. | Biežāk lietotās mēriekārtas | Sarakstīti populārākie mērīšanas procesi un tajos izmantojamo mēriekārtu nosaukumi. Norādīti arī fizikālo lielumu biežāk lietotie apzīmējumi un SI sistēmas mērvienības. |
3. | Mērvienības, zīmīgie cipari | SI mērvienību sistēma, skaitļa pieraksts normālformā un vienkāršas darbības ar tiem, zīmīgie cipari. Vienkāršs algoritms mērvienību pārveidošanai. |
4. | Skaitļu normālformas izmantošana un mērvienību pārveidošana | SI mērvienību sistēma, skaitļa pieraksts normālformā un vienkāršas darbības ar tiem, zīmīgie cipari. Vienkāršs algoritms mērvienību pārveidošanai. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Pētniecības darba posmi I | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Vienkārši uzdevumi pētniecības eksperimentālo darbību atbilstības noteikšanai pētniecības darba galvenajiem posmiem(soļiem). |
2. | Pētniecības darba posmi II | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Vienkārši uzdevumi pētniecības eksperimentālo darbību atbilstības noteikšanai pētniecības darba galvenajiem posmiem (soļiem) |
3. | Mēriekārtu atpazīšana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Jāatpazīst mērierīces nosaukums un pielietojums pēc apzīmējumiem uz skalas |
4. | Darbs ar bīdmēru | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Skolēni pārbauda prasmes nolasīt bīdmēra rādījumu. |
5. | Mēriekārtu pielietojums | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Uzdevumi par mēriekārtu pielietojumu. |
6. | Mērierīces dati | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2,5 p. | Jānosaka mērierīces veids, rādījums un iedaļas vērtība. |
7. | Lielu mērskaitļu pārveidošana I | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Uzdevumi lielu mērskaitļu pārveidošanai normālformā, kā arī mērvienību priedēkļu un daudzkārtņu izmantošanai |
8. | Lielu mērskaitļu pārveidošana II | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Uzdevumi lielu mērskaitļu pārveidošanai normālformā, kā arī mērvienību priedēkļu un daudzkārtņu izmantošanai |
9. | Mazo mērskaitļu pārveidošana I | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Uzdevumi ļoti mazu mērskaitļu pārveidošanai normālformā, kā arī mērvienību priedēkļu un daudzkārtņu izmantošanai |
10. | Mazo mērskaitļu pārveidošana II | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Uzdevumi ļoti mazu mērskaitļu pārveidošanai normālformā, kā arī mērvienību priedēkļu un daudzkārtņu izmantošanai |
11. | Ātruma mērvienību pārveidojumi | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Jāpārveido ātrums no km/h uz m/s un no m/min uz m/s. |
12. | Laika mērvienības | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Uzdevumi par laika mērvienību pārveidošanu, izmantojot arī decimālo sistēmu. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Pētnieciskās darbības posmi un mēriekārtas | 00:10:00 | vidēja | 6,5 p. | Jāatpazīst pētnieciskās darbības posmi (soļi) un mēriekārtu apzīmējumi kā arī pielietojums |
2. | Mērvienību pārveidojumi | 00:15:00 | vidēja | 7 p. | Jāveic dažādu mērvienību pārveidojumi, izmantojot skaitļa normālformas pierakstu un daudzkārtņu priedēkļus. Jāpārveido ātruma mērvienības km/h, m/min, m/s. Laika mērvienību pārveidojumi decimālajā sistēmā. |