Visiem ātruma grafikiem piemīt bieži izmantojama īpašība pārvietojuma, ceļa aprēķināšanai:
Laukuma, ko ierobežo ātruma grafiks un laika ass, lielums ir skaitliski vienāds ar ķermeņa veikto pārvietojumu vai ceļu.
Vienmērīgā taisnlīnijas kustībā:
Attēlā redzamajā vienmērīgas taisnvirziena kustības ātruma grafikā iesvītrotā figūra ir taisnstūris, kura malu garumi ir jeb kustības ātrums un jeb kustības laiks.
Laukumu taisnstūrim aprēķina, garumu reizinot ar platumu: , kas ir arī pārvietojuma aprēķināšanas formula vienmērīgā taisnlīnijas kustībā.
Vienmērīgi paātrinātā kustībā:
Vienmērīgi paātrinātas kustības ātruma grafika un laika ass veidotā figūra ir trapece, kuras pamatu lielumi ir un augstums ir laika intervāls .
Šīs figūras laukumu aprēķina šādi:
Arī viena no pārvietojuma aprēķināšanas formulām ir . Tātad trapeces laukums šajā gadījumā skaitliski vienāds ar pārvietojumu kustībā.
Vienmērīgi paātrinātā kustībā no miera stāvokļa:
Šajā gadījumā ātruma un laika ass veidotā figūra ir taisnleņķa trijstūris ar katetēm un . Laukumu trijstūrim aprēķina kā pusi no katešu garumu reizinājuma.
Pārvietojuma aprēķināšanai izmantojot vidējā ātruma formulu un, ievērojot, ka sākuma ātrums ir nulle, iegūsim tādu pašu sakarību.
Tātad arī šādam kustības grafikam ģeometriskās figūras laukums skaitliski ir vienāds ar ķermeņa veikto pārvietojumu.