"Pele ir datora ievadierīce, ar kuru tiek vadīta peles rādītāja kustība.
Svarīgi!
Peles rādītājs ir ekrāna elements, kura novietojums mainās, pārvietojot peli. Tam var būt dažādas formas, kas ir atkarīgas no lietotās programmas un tajā veicamajām darbībām, piemēram: 
 
1.svg    5.svg    6.svg    8.svg    3.svg    7.svg    4.svg    2.svg
Parasti pelei ir divas pogas.Tās tiek izmantotas dažādu darbību veikšanai:
•  klikšķis ir ātra peles pogas nospiešana un atlaišana. Izšķir klikšķi ar:
•  kreiso pogu
•  labo pogu;
•  dubultklikšķis ir  ātra peles kreisās pogas nospiešana un atlaišana divreiz pēc kārtas; 
•  velkatlase un vilkt un nomest ir paņēmieni, kad, nospiežot kreiso peles pogu un, turot to nospiestu, pa ekrānu pārvieto peles rādītāju vai izvēlēto objektu. Darbību pārtrauc, atlaižot peles pogu. 
Ja pelei ir ritenītis, to var izmantot ātrākai dokumentu šķirstīšanai."
"Dažām pelēm ir vairāk pogu.  Tās ir paredzētas speciālu darbību veikšanai, piemēram, lai atvērtu pārlūkprogrammu.
 
Pieslēgšanās veids
Peli datoram var pieslēgt  ar vadu caur pieslēgvietām.
Dažas peles darbojas uz baterijām un pieslēdzas datoram caur bezvadu sistēmu. Kad Tu pārvieto bezvadu peli, pele sūta signālus uz datoru vai uz ierīci, kas pievienota datoram.
054e7209449ac626ce52627f110136a9.gif
 
 
Datorpeļu veidi  
Optiskā pele 
Šīs peles pārvietošanās tiek noteikta izmantojot gaismas staru. Šī pele nesatur nekādas ritošās daļas, kas atvieglo to tīrīšanu. Nav jāizmanto arī peles paliktnis, bet labākai darbībai, peles lieto uz vienkrāsainas  virsmas. 
 
optpeleist.jpg

Mehāniskā pele 
Šīs peles pārvietošanās tiek noteikta izmantojot bumbiņu, kas atrodas peles apakšā. Šāda veida peles vajag regulāri tīrīt, izņemot apakšā esošo bumbiņu. Jāizmanto arī peles paliktnis, lai labāk varētu noteikt peles pārvietošanos. "
 
pelemeh.jpg
peleopt.jpg
 
  
Svarīgi!
Daži aprakstu autori peles rādītāju sauc par kursoru. Tomēr mēs šos jēdzienus stingri atšķirsim. Tad kad uz darbvirsmas ir rakstāms teksts, tad kursors norāda, kur tiks ierakstīta rakstzīme. Tas nemaina savu vietu, ja peli tikai pārvieto un neklikšķina.
 
Atsauce:
http://informatika.liis.lv/dokumenti/materiali/5klase/5klase02.pdf
http://www.freewebs.com/datorins/pele_tastatura.pdf
http://www.liis.lv/mspamati/ECDL/1modulis/e1020202.htm
http://vardene.lv/vardnica/search/0?q=kursors