MĀCĪBU GADA NOSLĒGUMA TESTI
Satura rādītājs:
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
Numurs 1. | Nosaukums 1. uzdevums 1. jautājums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 3 p. | Apraksts Skolēns aprēķina vielas daudzumu platīna lodei, zinot lodes rādiusu un platīna relatīvo blīvumu. |
Numurs 2. | Nosaukums 1. uzdevums 2. jautājums | Tips 1. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 4 p. | Apraksts Skolēns, izmantojot informāciju par katra ķīmiskā elementa atoma kodola elektronapvalka uzbūvi no periodiskās tabulas, nosaka cik nesapārotu elektronu ir ķīmisko elementu atomu kodolu elektronapvalkos. |
Numurs 3. | Nosaukums 1. uzdevums 3. jautājums | Tips 1. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 4 p. | Apraksts Skolēns nosaka ķīmiskā elementa, skābekļa, oksidēšanās pakāpi dažādos savienojumos. |
Numurs 4. | Nosaukums 1. uzdevums 4. jautājums | Tips 1. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 2 p. | Apraksts Skolēns nosaka ķīmiskā elementa simbolu, zinot ķīmiskā elementa saturu binārajā savienojumā, kā arī to, ka elektronu skaits ķīmiskā elementa kodola elektronapvalkā ir pāra skaitlis. |
Numurs 5. | Nosaukums 1. uzdevums 5. jautājums | Tips 1. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 4 p. | Apraksts Skolēns aprēķina oksīda ķīmisko formulu, zinot, ka viens no oksīdiem satur 32,82 % skābekļa, un nezināma ķīmiskā elementa atoma kodola elektronapvalkā esošo elektronu skaits ir pāra skaitlis. |
Numurs 6. | Nosaukums 1. uzdevums 6. jautājums | Tips 1. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 3 p. | Apraksts Skolēns izvērtē dotos ķīmiskos savienojumus un nosaka kuriem no tiem ir tikai sigma saites. |
Numurs 7. | Nosaukums 1. uzdevums 7. jautājums | Tips 1. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 3 p. | Apraksts Skolēns nosaka elementārobjektu pāru elektornu skaitu, zinot sakarību starp elektronu daudzumu atomos un pozitīvi vai negatīvi lādētos jonos. |
Numurs 8. | Nosaukums 1. uzdevums 8. jautājums | Tips 1. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 1 p. | Apraksts Skolēns nosaka pirmo elementu, ko zinātnieki ieguva kodolreakciju laikā 1937.gadā. |
Numurs 9. | Nosaukums 2. uzdevums 9. jautājums | Tips 1. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 1 p. | Apraksts Skolēns, izmantojot elektronu bilances vienādojumu, izliek koeficentus ķīmiskā reakcijas vienādojumā. |
Numurs 10. | Nosaukums 2. uzdevums 10. jautājums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 2 p. | Apraksts Skolēns nosaka slāpekļpaskābes ķīmisko formulu, veicot aprēķinus, kuri saistās ar vielas molmasu. |
Numurs 11. | Nosaukums 2. uzdevums 11. jautājums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 4 p. | Apraksts Skolēns nosaka vielas ķīmisko formulu, zinot vielā ietilpstošos ķīmiskos elementus un to procentuālo sastāvu. |
Numurs 12. | Nosaukums 2. uzdevums 12. jautājums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 3 p. | Apraksts Skolēns aprēķina ūdeņraža tilpumdaļu gāzu maisījumā. |
Numurs 13. | Nosaukums 3. uzdevums 13. jautājums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 4 p. | Apraksts Zinot šķīduma tilpumu un vielas masas daļu tajā, kā arī šķīduma blīvumu, skolēns aprēķina vielas molāro koncentrāciju dotajā šķīdumā. |
Numurs 14. | Nosaukums 3. uzdevums 14. jautājums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 4 p. | Apraksts Skolēns aprēķina noteiktas koncentrācijas skābes tilpumu, kurš nepieciešams, lai pagatavotu 250 mL 1,401 molāru skābes šķīdumu. |
Numurs 15. | Nosaukums 3. uzdevums 15. jautājums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 1 p. | Apraksts Balstoties uz darba drošības noteikumiem ķīmijas laboratorijā, skolēns secina par pareizu sērskābes atšķaidīšanu. |
Numurs 16. | Nosaukums 3. uzdevums 16. jautājums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 1 p. | Apraksts Skolēns nosaka kuras ķīmiskās reakcijas laikā veidosies sērskābe. |
Numurs 17. | Nosaukums 3. uzdevums 17. jautājums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 4 p. | Apraksts Skolēns spriež par atšķaidītas sērskābes reaģētspēju ar metāliem, oksīdiem, bāzēm, skābēm un sāļiem. |
Numurs 18. | Nosaukums 3. uzdevums 18. jautājums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 5 p. | Apraksts Skolēns secina par koncentrētas skābes oksidējošām īpašībām un nosaka kādi produkti veidosies koncentrētai sērskābei reaģējot ar tīru varu un vara hidroksīdu. |
Numurs 19. | Nosaukums 3. uzdevums 19. jautājums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 1 p. | Apraksts Sērskābe tika titrēta ar kālija hidroksīdu, iegūtos datus skolēns izmanto, lai aprēķinātu sērskābes molāro koncentrāciju. |
Numurs 20. | Nosaukums 3. uzdevums 20. jautājums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 2 p. | Apraksts Pēc titrēšanas iegūtajiem datiem, skolēns aprēķina sērskābes masu analizējamajā paraugā. |
Numurs 21. | Nosaukums 3. uzdevums 21. jautājums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 1 p. | Apraksts Titrēšanas laikā skābe tiek neitralizēta ar bāzi, skolēns secina kā var noteikt, ka titrēšanas laikā ir sasniegts stehiometriskais punkts. |
Numurs 22. | Nosaukums 3. uzdevums 22. jautājums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 4 p. | Apraksts Neitralizācijas reakcijas procesā sērskābi neitralizēja ar kristālisku metāla(II) oksīdu. Skolēns nosaka metāla oksīda formulu, izmantojot informāciju par neitralizācijas reakcijā iegūtajiem datiem. |
Numurs 23. | Nosaukums 4. uzdevums 23. jautājums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 1 p. | Apraksts Skolēns secina par ķīmiskā elementa, urāna, radioaktivitāti. |
Numurs 24. | Nosaukums 4. uzdevums 24. jautājums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 1 p. | Apraksts Skolēns izdara secinājumus par svina (II) jodīda nosaukumu. |
Numurs 25. | Nosaukums 4. uzdevums 25. jautājums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 1 p. | Apraksts Skolēns secina par oksīdu izcelsmi un reaģētspēju. |
Numurs 26. | Nosaukums 4. uzdevums 26. jautājums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 1 p. | Apraksts Skolēns, zinot informāciju par cēlgāzēm jeb inertajām gāzēm, secina par to spēju veidot stabilus ķīmiskos savienojumus. |
Numurs 27. | Nosaukums 4. uzdevums 27. jautājums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 1 p. | Apraksts Skolēni secina par ķīmisko elementu secību periodiskajā tabulā. |
Numurs 28. | Nosaukums 4. uzdevums 28. jautājums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 1 p. | Apraksts Skolēns secina par ķīmisko elementu elektronegativitāti. |
Numurs 29. | Nosaukums 4. uzdevums 29. jautājums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 1 p. | Apraksts Skolēns secina kādas daļiņas rodas alfa sabrukšanas rezultātā no ķīmiskā elementa dubnija. |
Numurs 30. | Nosaukums 4. uzdevums 30. jautājums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 1 p. | Apraksts Skolēns secina par vienkāršu vielu sastāvu. |
Numurs 31. | Nosaukums 5. uzdevums 31. jautājums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 1 p. | Apraksts Skolēns aprēķina vielas daudzumu produktam, kas rodas binārajiem savienojumiem reaģējot ar sērskābi. |
Numurs 32. | Nosaukums 5. uzdevums 32. jautājums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 4 p. | Apraksts Skolēns aprēķina vielas masas daļu vielu maisījumā, kurš sastāv no bārija oksīda, bārija peroksīda un sērskābes. |
Numurs 33. | Nosaukums 5. uzdevums 33. jautājums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 1 p. | Apraksts Skolēns aprēķina gāzes masu, kas veidojas 0,80 gramiem binārā savienojuma reaģējot ar ūdeni. Skolēnam ir zināms iegūtās gāzes tilpums un blīvums pret ūdeņradi. |
Numurs 34. | Nosaukums 5. uzdevums 34. jautājums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 1 p. | Apraksts Skolēns nosaka binārā savienojuma ķīmisko formulu, zinot to, ka šim savienojuma reaģējot ar ūdeni veidojas gāze, kuras relatīvais blīvums pret ūdeņradi ir 0,5. |
Numurs 35. | Nosaukums 6. uzdevums 35. jautājums | Tips 1. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 12 p. | Apraksts Skolēns nosaka vielu piederību ķīmisko vielu klasēm, balstoties uz vielas ķīmisko formulu. |
Numurs 36. | Nosaukums 6. uzdevums 36. jautājums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 1 p. | Apraksts Skolēns secina par vielu reaģētspēju un nosaka, kādu ķīmisko reakciju rezultātā veidojas cinka karbonāts. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
Numurs 1. | Nosaukums Ķīmijas olimpiāde 10. klasei 2020. g. | Ieteicamais ilgums: 06:00:00 | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 89 p. | Apraksts Ķīmijas olimpiāde 10. klasei 2020. g. 2. posms (novada). |