Satura rādītājs:
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1. uzdevums 1. jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns aprēķina vielas daudzumu platīna lodei, zinot lodes rādiusu un platīna relatīvo blīvumu. |
2. | 1. uzdevums 2. jautājums | 1. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Skolēns, izmantojot informāciju par katra ķīmiskā elementa atoma kodola elektronapvalka uzbūvi no periodiskās tabulas, nosaka cik nesapārotu elektronu ir ķīmisko elementu atomu kodolu elektronapvalkos. |
3. | 1. uzdevums 3. jautājums | 1. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Skolēns nosaka ķīmiskā elementa, skābekļa, oksidēšanās pakāpi dažādos savienojumos. |
4. | 1. uzdevums 4. jautājums | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns nosaka ķīmiskā elementa simbolu, zinot ķīmiskā elementa saturu binārajā savienojumā, kā arī to, ka elektronu skaits ķīmiskā elementa kodola elektronapvalkā ir pāra skaitlis. |
5. | 1. uzdevums 5. jautājums | 1. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Skolēns aprēķina oksīda ķīmisko formulu, zinot, ka viens no oksīdiem satur 32,82 % skābekļa, un nezināma ķīmiskā elementa atoma kodola elektronapvalkā esošo elektronu skaits ir pāra skaitlis. |
6. | 1. uzdevums 6. jautājums | 1. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns izvērtē dotos ķīmiskos savienojumus un nosaka kuriem no tiem ir tikai sigma saites. |
7. | 1. uzdevums 7. jautājums | 1. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns nosaka elementārobjektu pāru elektornu skaitu, zinot sakarību starp elektronu daudzumu atomos un pozitīvi vai negatīvi lādētos jonos. |
8. | 1. uzdevums 8. jautājums | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka pirmo elementu, ko zinātnieki ieguva kodolreakciju laikā 1937.gadā. |
9. | 2. uzdevums 9. jautājums | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns, izmantojot elektronu bilances vienādojumu, izliek koeficentus ķīmiskā reakcijas vienādojumā. |
10. | 2. uzdevums 10. jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns nosaka slāpekļpaskābes ķīmisko formulu, veicot aprēķinus, kuri saistās ar vielas molmasu. |
11. | 2. uzdevums 11. jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Skolēns nosaka vielas ķīmisko formulu, zinot vielā ietilpstošos ķīmiskos elementus un to procentuālo sastāvu. |
12. | 2. uzdevums 12. jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns aprēķina ūdeņraža tilpumdaļu gāzu maisījumā. |
13. | 3. uzdevums 13. jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Zinot šķīduma tilpumu un vielas masas daļu tajā, kā arī šķīduma blīvumu, skolēns aprēķina vielas molāro koncentrāciju dotajā šķīdumā. |
14. | 3. uzdevums 14. jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Skolēns aprēķina noteiktas koncentrācijas skābes tilpumu, kurš nepieciešams, lai pagatavotu 250 mL 1,401 molāru skābes šķīdumu. |
15. | 3. uzdevums 15. jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Balstoties uz darba drošības noteikumiem ķīmijas laboratorijā, skolēns secina par pareizu sērskābes atšķaidīšanu. |
16. | 3. uzdevums 16. jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka kuras ķīmiskās reakcijas laikā veidosies sērskābe. |
17. | 3. uzdevums 17. jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Skolēns spriež par atšķaidītas sērskābes reaģētspēju ar metāliem, oksīdiem, bāzēm, skābēm un sāļiem. |
18. | 3. uzdevums 18. jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 5 p. | Skolēns secina par koncentrētas skābes oksidējošām īpašībām un nosaka kādi produkti veidosies koncentrētai sērskābei reaģējot ar tīru varu un vara hidroksīdu. |
19. | 3. uzdevums 19. jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Sērskābe tika titrēta ar kālija hidroksīdu, iegūtos datus skolēns izmanto, lai aprēķinātu sērskābes molāro koncentrāciju. |
20. | 3. uzdevums 20. jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pēc titrēšanas iegūtajiem datiem, skolēns aprēķina sērskābes masu analizējamajā paraugā. |
21. | 3. uzdevums 21. jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Titrēšanas laikā skābe tiek neitralizēta ar bāzi, skolēns secina kā var noteikt, ka titrēšanas laikā ir sasniegts stehiometriskais punkts. |
22. | 3. uzdevums 22. jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Neitralizācijas reakcijas procesā sērskābi neitralizēja ar kristālisku metāla(II) oksīdu. Skolēns nosaka metāla oksīda formulu, izmantojot informāciju par neitralizācijas reakcijā iegūtajiem datiem. |
23. | 4. uzdevums 23. jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns secina par ķīmiskā elementa, urāna, radioaktivitāti. |
24. | 4. uzdevums 24. jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns izdara secinājumus par svina (II) jodīda nosaukumu. |
25. | 4. uzdevums 25. jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns secina par oksīdu izcelsmi un reaģētspēju. |
26. | 4. uzdevums 26. jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns, zinot informāciju par cēlgāzēm jeb inertajām gāzēm, secina par to spēju veidot stabilus ķīmiskos savienojumus. |
27. | 4. uzdevums 27. jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni secina par ķīmisko elementu secību periodiskajā tabulā. |
28. | 4. uzdevums 28. jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns secina par ķīmisko elementu elektronegativitāti. |
29. | 4. uzdevums 29. jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns secina kādas daļiņas rodas alfa sabrukšanas rezultātā no ķīmiskā elementa dubnija. |
30. | 4. uzdevums 30. jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns secina par vienkāršu vielu sastāvu. |
31. | 5. uzdevums 31. jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns aprēķina vielas daudzumu produktam, kas rodas binārajiem savienojumiem reaģējot ar sērskābi. |
32. | 5. uzdevums 32. jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Skolēns aprēķina vielas masas daļu vielu maisījumā, kurš sastāv no bārija oksīda, bārija peroksīda un sērskābes. |
33. | 5. uzdevums 33. jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns aprēķina gāzes masu, kas veidojas 0,80 gramiem binārā savienojuma reaģējot ar ūdeni. Skolēnam ir zināms iegūtās gāzes tilpums un blīvums pret ūdeņradi. |
34. | 5. uzdevums 34. jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka binārā savienojuma ķīmisko formulu, zinot to, ka šim savienojuma reaģējot ar ūdeni veidojas gāze, kuras relatīvais blīvums pret ūdeņradi ir 0,5. |
35. | 6. uzdevums 35. jautājums | 1. izziņas līmenis | vidēja | 12 p. | Skolēns nosaka vielu piederību ķīmisko vielu klasēm, balstoties uz vielas ķīmisko formulu. |
36. | 6. uzdevums 36. jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns secina par vielu reaģētspēju un nosaka, kādu ķīmisko reakciju rezultātā veidojas cinka karbonāts. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Ķīmijas olimpiāde 10. klasei 2020. g. | 06:00:00 | vidēja | 89 p. | Ķīmijas olimpiāde 10. klasei 2020. g. 2. posms (novada). |