Satura rādītājs:
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1. uzdevums 1. jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka ķīmisko savienojumu formulas, balstoties uz metāla masas daļu savienojumā. |
2. | 1. uzdevums 2. jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Balstoties uz bāzisko oksīdu un amfotēro oksīdu īpašībām, skolēns nosaka oksīda formulu, kurš rodas savstarpēji reaģējot amfotērajam un bāziskajam oksīdam. |
3. | 1. uzdevums 3. jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Skolēns aprēķina oksīda masas daļu maisījumā, zinot sālskābes tilpumu un koncentrāciju, kura ir nepieciešama pilnīgai maisījuma izreaģēšanai. |
4. | 1. uzdevums 4. jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns zinot dzelzs oksīdu maisījuma masu un sālskābes molāro koncentrāciju, kā arī tilpumu no kura ieguva dzelzs hlorīda šķīdumu, aprēķina skābekļa tilpumu un masu, kura tika patērēta brīdī, kad šķīduma krāsa mainījās no zaļganas uz dzeltenīgu. |
5. | 1. uzdevums 5. jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns aprēķina cik reizes jāpalielina skābekļa daudzums maisījumā, balstoties uz nosacījumu, ka notiks piesātināta skābekļa šķīduma iegūšana un ķīmiskā reakcija līdz skābekļa šķīdumā vairs nav. |
6. | 2. uzdevums 6. jautājums | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka temperatūras un spiediena ietekmi uz gāzveida vielu šķīdību ūdenī. |
7. | 2. uzdevums 7. jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Skolēns ķīmisko elementu oksidēšanās pakāpes maiņu ķīmisko reakciju vienādojumos un izvieto nepieciešamos koeficientus. |
8. | 2. uzdevums 8. jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Balstoties uz reakcijas vienādojumu, skolēns nosaka kādu indikatoru jāizmanto titrēšanas laikā. |
9. | 2. uzdevums 9. jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns aprēķina izšķīdušā skābekļa koncentrāciju ūdenī, balstoties uz titrējamā parauga tilpumu un titrēšanā izmantotā nātrija tiosulfāta šķīduma tilpumu un koncentrāciju. |
10. | 2. uzdevums 10. jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka gāzes ķīmisko formulu, kura rodas brīdī, kad ūdenī esošie joni oksidē jodīdjonus par jodu. Minēta gāze saskarē ar gaisu momentāni nokrāsojas brūna un šķīdumu padara skābu. |
11. | 2. uzdevums 11. jautājums | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka ūdenī esošā jona formulu, kurš var oksidēt jodīdjonu par jodu. |
12. | 3. uzdevums 12. jautājums | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka ķīmisko elementu formulas metāliem, kuri ir ķīmiski neaktīvi, un kuru krāsa nav sudrabaini balta vai sudrabpelēka. |
13. | 3. uzdevums 13. jautājums | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns nosaka kādās nozarēs izmanto aprakstītos metālus. |
14. | 3. uzdevums 14. jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka vielu maisījuma nosaukumu, kuru izmanto zelta šķīdināšanai. |
15. | 3. uzdevums 15. jautājums | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Maisījums, kuru izmanto zelta šķīdināšanā, sastāv no divām vielām. Skolēns nosaka šo vielu ķīmiskās formulas. |
16. | 3. uzdevums 16. jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka vielas ķīmisko formulu, zinot, ka viela veidojas maisījumā, kurš tikko pagatavots ir bezkrāsains, bet pēc dažām minūtēm kļūst dzeltenbrūns. |
17. | 3. uzdevums 17. jautājums | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns secina, kāpēc vielu maisījums ir spējīgs šķīdināt metālu B. |
18. | 3. uzdevums 18. jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns nosaka vielu ķīmisko formulu, zinot, kādas krāsas savienojumi veidojas izejvielu karsējot noteiktā temperatūrā. |
19. | 3. uzdevums 19. jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 5 p. | Skolēns aprēķina C masas daļu pēc realizētās ķīmiskās reakcijas, kā arī šīs reakcijas iznākumu (% no teorētiskā). |
20. | 4. uzdevums 20. jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 12 p. | Skolēns nosaka savienojumu ķīmiskās formulas, balstoties uz cinka reakciju ar skābekli. |
21. | 4. uzdevums 21. jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns pēc aprakstītā binārā savienojuma ieguves procesa, secina ar kādu metodi ir iespējams attīrīt skābekli. |
22. | 4. uzdevums 22. jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka savienojumu klasi savienojumiem, kuri viedojas oksīdiem reaģējot ar hidroksīdiem. |
23. | 4. uzdevums 23. jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns secina par vielas A nozīmi skābekļa iegūšanā. |
24. | 5. uzdevums 24. jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns nosaka elementu ķīmiskās formulas, balstoties uz to reaģētspēju ar atšķaidītu slāpekļskābi. |
25. | 5. uzdevums 25. jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns nosaka kādi nosaukumi ir diviem visplašāk izmantotiem B sakausējumiem ar oglekli. |
26. | 5. uzdevums 26. jautājums | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka atšķirību starp I un II mēģinājumā izmantoto skrūvju materiāla. |
27. | 5. uzdevums 27. jautājums | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns balstoties uz vielu reaģētspēju ar atšķaidītu slāpekļskābi, nosaka vielas ķīmiskā sastāva iemeslu. |
28. | 5. uzdevums 28. jautājums | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns balstoties uz skrūves reaģētspēju ar atšķaidītu slāpekļskābi, pamato skrūves ķīmisko sastāvu. |
29. | 5. uzdevums 29. jautājums | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka otrās skrūves materiāla triviālo nosaukumu. |
30. | 5. uzdevums 30. jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns aprēķina elementa moldaļu un masas daļu skrūves sastāvā. |
31. | 5. uzdevums 31. jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns aprēķina masa vielai A, kas ietilpa pārklājumā skrūves šķīdumā iemērktajai daļai, kas ir veidota kā metāla pārklājums uz cita metāla |
32. | 5. uzdevums 32. jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Skolēns aprēķina materiāla pārklājuma biezumu skrūvei, kas ir veidots kā metāla pārklājums uz cita metāla. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1. uzdevums | 01:00:00 | vidēja | 10 p. | Uzdevums "Dzels oksidēšana" |
2. | 2. uzdevums | 01:00:00 | vidēja | 11 p. | Uzdevums "Ievelc elpu" |
3. | 3. uzdevums | 01:00:00 | vidēja | 15 p. | Uzdevums "Krāsainie metāli" |
4. | 4. uzdevums | 01:00:00 | vidēja | 15 p. | Uzdevums "Igora pigori" |
5. | 5. uzdevums | 01:00:00 | vidēja | 17 p. | Uzdevums "Slāpekļskābe apēd visu!.. Nu vismaz Pēča skrūves..." |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Ķīmijas olimpiāde 11. klasei, 2020. gads | 05:00:00 | augsta | 68 p. | 2020. gada 61. valsts ķīmijas olimpiādes 2. posma visi uzdevumi. |