Satura rādītājs:
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
Numurs 1. | Nosaukums 1. uzdevums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 4 p. | Apraksts Skolēns aprēķina vielas masas daļu šķīdumā, zinot kā tika pagatavots dotais šķīdums. |
Numurs 2. | Nosaukums 2. uzdevums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 4 p. | Apraksts Skolēns aprēķina ūdenstilpumu (mL), kurš nepieciešams, lai esošā šķīduma masas daļa samazinātos 3,4 reizes. |
Numurs 3. | Nosaukums 3. uzdevums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 4 p. | Apraksts Skolēns aprēķina vielas masas daļu šķīdumā, zinot šķīduma pagatavošanai izmantoto ūdens masu un izšķīdinātas vielas masu. |
Numurs 4. | Nosaukums 4.1. uzdevums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 2 p. | Apraksts Balstoties uz vielu reaģētspēju, skolēns nosaka ar kuru vielu palīdzību kalcija hidroksīdu var pārvērst par kalcija karbonātu. |
Numurs 5. | Nosaukums 4.2. uzdevums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 2 p. | Apraksts Balstoties uz vielu reaģētspēju, skolēns nosaka ar kādu vielu palīdzību kalcija karbonātu ar pārvērst par kalcija hidrogēnkarbonātu. |
Numurs 6. | Nosaukums 4.3. uzdevums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 2 p. | Apraksts Balstoties uz vielu reaģētspēju, skolēns nosaka ar kādu vielu palīdzību no kalcija hidrogēnkarbonāta var iegūt kalcija hlorīdu. |
Numurs 7. | Nosaukums 4.4. uzdevums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 2 p. | Apraksts Balstoties uz vielu reaģētspēju, skolēns nosaka ar kādu vielu palīdzību no kalcija hlorīda var iegūt kalcija nitrātu. |
Numurs 8. | Nosaukums 4.5. uzdevums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 2 p. | Apraksts Balstoties uz vielu reaģētspēju, skolēns nosaka vielas ar kuru palīdzību var pārvērst kalcija nitrātu par nātrija nitrātu. |
Numurs 9. | Nosaukums 4.6. uzdevums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 2 p. | Apraksts Balstoties uz vielu reaģētspēju, skolēns nosaka vielas ar kuru palīdzību var pārvērst nātrija sulfātu par nātrija bromīdu. |
Numurs 10. | Nosaukums 4.7. uzdevums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 2 p. | Apraksts Balstoties uz vielu reaģētspēju, skolēns nosaka vielas ar kuru paīdzību var pārvērst nātrija bromīdu par nātrija hlorīdu. |
Numurs 11. | Nosaukums 4.8. uzdevums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 2 p. | Apraksts Balstoties uz vielu reaģētspēju, skolēns nosaka vielas ar kuru palīdzību var pārvērst nātrija hlorīdu par nātrija hidroksīdu. |
Numurs 12. | Nosaukums 4.9. uzdevums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 2 p. | Apraksts Balstoties uz vielu reaģētspēju, skolēns nosaka vielas ar kuru palīdzību var pārvērst nātrija hidroksīdu par nātrija ortofosfātu. |
Numurs 13. | Nosaukums 4.10. uzdevums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 2 p. | Apraksts Balstoties uz vielu reaģētspēju, skolēns nosaka vielas ar kuru palīdzību var pārvērst nātrija ortofosfātu par nātrija dihidrogēnfosfātu (dihidrogēnortofosfātu). |
Numurs 14. | Nosaukums 4.11. uzdevums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 4 p. | Apraksts Skolēns, ņemot vērā koeficientus elektronu bilances vienādojumos, izvieto koeficientus molekulārajā vienādojumā. |
Numurs 15. | Nosaukums 4.12. uzdevums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 4 p. | Apraksts Skolēns, ņemot vērā koeficientus elektronu bilances vienādojumos, izvieto koeficientus molekulārajā vienādojumā. |
Numurs 16. | Nosaukums 5.1. uzdevums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 2 p. | Apraksts Skolēns nosaka vielu, kura veidojas degšanas procesā, kā arī aprēķina tās daudzumu molos. |
Numurs 17. | Nosaukums 5.2. uzdevums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 2 p. | Apraksts Skolēns nosaka vielu, kura rodas degšanas procesā, kā arī nosaka tās daudzumu molos. |
Numurs 18. | Nosaukums 5.3. uzdevums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 2 p. | Apraksts Skolēns nosaka degšanas cieta galaprodukta ķīmisko formulu un tās daudzumu. |
Numurs 19. | Nosaukums 5.4. uzdevums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 10 p. | Apraksts Skolēns nosaka izejvielas ķīmisko formulu, zinot galaproduktu ķīmiskās formulas un daudzumu. |
Numurs 20. | Nosaukums 5.5. uzdevums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 4 p. | Apraksts Skolēns izvēlas vielas ar kurām var reaģēt karborāna degšanā iegūtā gāze. |
Numurs 21. | Nosaukums 6.1. uzdevums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 2 p. | Apraksts Skolēns nosaka vielu, kura veidojas karsējot oksīdu un karbonātu, kā arī aprēķina iegūtas vielas daudzumu un masu. |
Numurs 22. | Nosaukums 6.2. uzdevums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 3 p. | Apraksts Skolēns aprēķina maisījuma masu pirms karsēšanas, zinot karsēšanas galaproduktu masu un tilpumu. |
Numurs 23. | Nosaukums 6.3. uzdevums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 6 p. | Apraksts Skolēns aprēķina maisījumā esošo vielu masas daļu. |
Numurs 24. | Nosaukums 6.4. uzdevums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 4 p. | Apraksts Skolēns nosaka, kuru ķīmisko reakciju rezultāta veidosies bārija karbonāts. |
Numurs 25. | Nosaukums 7.1. uzdevums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 7 p. | Apraksts Skolēns aprēķina vielu, kuras atrodas maisījuma, masas daļu, zinot cik moli sālskābes spēja izreaģēt ar doto maisījumu. |
Numurs 26. | Nosaukums 7.2. uzdevums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 2 p. | Apraksts Skolēns aprēķina šķīduma masu, zinot izšķīdušās vielas masas daļu šķīdumā. |
Numurs 27. | Nosaukums 7.3. uzdevums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 2 p. | Apraksts Skolēns nosaka vielas ar kurām magnija sulfāts reaģē, bet magnija karbonāts nereaģē. |
Numurs 28. | Nosaukums 7.4. uzdevums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 2 p. | Apraksts Skolēns nosaka vielas ar kurām reaģē gan magnija sulfāts, gan magnija nitrāts. |
Numurs 29. | Nosaukums 8.1. uzdevums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 2 p. | Apraksts Skolēns aprēķina metāla sulfāta masu, zinot cik moli dotā metāla sulfāta tika šķīdināti noteiktā ūdens tilpumā. |
Numurs 30. | Nosaukums 8.2. uzdevums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 4 p. | Apraksts Skolēns nosaka metāla ķīmisko formulu, zinot metāla sulfāta daudzumu, kurš izšķīdis noteiktā ūdens tilpumā. |
Numurs 31. | Nosaukums 8.3. uzdevums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 6 p. | Apraksts Skolēns nosaka ar kādām vielām spēj reaģēt dotā metāla sulfāts. |
Numurs 32. | Nosaukums 8.4. uzdevums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 8 p. | Apraksts Skolēns aprēķina sērskābes masu un tilpumu, kura nepieciešama, lai iegūtu metāla(II) sulfātu. |
Numurs 33. | Nosaukums 8.5. uzdevums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 7 p. | Apraksts Skolēns nosaka kādām vielām tiek iegūta sērskābe, kā arī nosaka sērskābes masu. |
Numurs 34. | Nosaukums 8.6. uzdevums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 4 p. | Apraksts Balstoties uz vielu reaģētspēju ar atšķaidītam skābēm, skolēns nosaka, kuras no dotajām vielām reaģē ar atšķaidītu sērskābi. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
Numurs 1. | Nosaukums Ķīmijas olimpiāde 9. klasei, 2021. gads | Ieteicamais ilgums: 06:00:00 | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 119 p. | Apraksts Ķīmijas olimpiādes uzdevumu apkopojums 9. klasei , 2021. gads. |