Satura rādītājs:
Materiāli skolotājiem
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Satura rādītājs | |
2. | Skolotājam | Mācību materiāla raksturojums |
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Rietumu un Austrumu kultūru raksturojums | Prot raksturot Rietumu un Austrumu kultūru atšķirīgos domāšanas veidus. |
2. | Rietumu un Austrumu kultūru attiecības. Senie laiki - 18.gadsimts | Prot raksturot Rietumu un Austrumu kultūru attiecības laika posmā no Senajiem laikiem līdz mūsu ēras 18.gadsimtam. |
3. | Rietumu un Austrumu kultūru attiecības. 19.gadsimts -20.gadsimta sākums | Prot raksturot Rietumu un Austrumu kultūru attiecības 19.gadsimtā-20.gadsimta sākumā. |
4. | Rietumu un Austrumu kultūru attiecības. 20.-21.gadsimts | Prot raksturot Rietumu un Austrumu kultūru attiecības 20.-21.gadsimtā, Austrumu kultūras valstu savstarpējās attiecības šajā laika posmā. |
5. | Rietumu un Austrumu kultūru attiecību attīstības scenāriji | Prot raksturot divus Rietumu un Austrumu kultūru attiecību attīstības scenārijus - konfliktu un dialogu. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Rietumu un Austrumu kultūru attieksme pret radošumu, pasaules norisēm | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Prot raksturot Rietumu un Austrumu kultūru atšķirīgo attieksmi pret radošumu, norisēm pasaulē. |
2. | Attieksme pret pienākumu Austrumu un Rietumu kultūrā | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Prot raksturot attieksmi pret pienākumu Austrumu un Rietumu kultūrā. |
3. | Valdnieka loma Rietumu un Austrumu kultūru mijiedarbībā, Lielais zīda ceļš | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Izprot Maķedonijas Aleksandra nozīmi Austrumu un Rietumu kultūru mijiedarbībā, prot raksturot Lielo zīda ceļu. |
4. | Rietumu un Austrumu kultūru attiecības - viduslaiki, pirmais nopietnais konflikts | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Prot raksturot Rietumu un Austrumu kultūru attiecības viduslaikos, izprot Austrumu un Rietumu pasauļu pirmā nopietnā konflikta būtību. |
5. | Rekonkista, krusta kari Austrumos | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Prot raksturot rekonkistu, tās cēloņus, norises vietu; spēj raksturot krusta karu Austrumos iemeslus, norises laiku. |
6. | Turku impērija, krusta karu ietekme uz kultūras attīstību | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Prot raksturot Turku impēriju, tās izveides ietekmi uz ģeogrāfiskiem jaunatklājumiem, izprot krusta karu pozitīvo ietekmi uz Rietumu kultūras procesiem, Rietumu kultūras attīstību. |
7. | Rietumi un Austrumi ģeogrāfisko atklājumu laikā, konflikts tirdzniecības jomā | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Izprot Rietumu un Austrumu attiecības Lielo ģeogrāfisko atklājumu laikā; prot raksturot Opija karus, tā cēloni, iesaistītās valstis. |
8. | Norises Japānā 19.gadsimta otrajā pusē - 20.gadsimta sākumā | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Prot raksturot pārmaiņas procesus Japānā 19.gadsimta otrajā pusē - 20.gadsimta sākumā. |
9. | Reformas Austrumu valstīs 19.gadsimtā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Prot raksturot reformas, šo reformu veicējus tādās 19.gadsimta Austrumu valstīs kā Ķīna, Indija, Ēģipte. |
10. | Reformas Turcijā 20.gadsimta sākumā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prot raksturot reformas, kuras tika veiktas Turcijā 20.gadsimtā sākumā, spēj nosaukt šo reformu veicēju. |
11. | 20.-21.gs. Rietumu-Austrumu attiecībās, kurdi | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Prot vispārīgi raksturot Rietumu - Austrumu attiecības 20.-21.gadsimtā; spēj raksturot kurdu valsts izveides jautājumus |
12. | Izraēlas valsts izveide 20.gadsimtā | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Prot raksturot situāciju Palestīnas teritorijā 20.gadsimta pirmajā pusē, ar Izraēlas valsts izveidi saistītos notikumus. |
13. | Bagātākās valstis Tuvajos Austrumos; reformas Irānā 20.gadsimtā | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Zina, kuras no Tuvo Austrumu valstīm ir bagātākās valstis savā reģionā, kādēļ; prot nosaukt reformu veicēju Irānā 20.gadsimtā. |
14. | Darba tradīcijas Japānā | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Prot raksturot darba tradīcijas Japānā, izprot karoši un inemuri nozīmi. |
15. | Rietumu un Austrumu kultūru sadursmes teorija | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Zina sadursmes teorijas autoru, prot raksturot šo teoriju. |
16. | Grāmatā "Civilizāciju sadursme" paustās atziņas | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Prot raksturot Semjuela Hantingtona grāmatā "Civilizāciju sadursme" paustās atziņas. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Rietumu un Austrumu kultūru atšķirīgās iezīmes | 00:00:00 | vidēja | 5 p. | Pazīst Rietumu un Austrumu kultūru raksturīgās iezīmes; prot raksturot Rietumu un Austrumu kultūru atšķirīgo attieksmi pret radošumu, norisēm pasaulē; prot raksturot attieksmi pret pienākumu Austrumu un Rietumu kultūrā. |
2. | Rietumu un Austrumu kultūru savstarpējā iepazīšana, pirmais nopietnais konflikts | 00:00:00 | zema | 5 p. | Izprot Maķedonijas Aleksandra nozīmi Austrumu un Rietumu kultūru mijiedarbībā; prot raksturot Lielo zīda ceļu; prot raksturot Rietumu un Austrumu kultūru attiecības viduslaikos, izprot Austrumu un Rietumu pasauļu pirma nopietnā konflikta būtību. |
3. | Rietumu un Austrumu kultūras 19.gadsimtā - 20.gadsimta sākumā | 00:00:00 | vidēja | 12 p. | Izprot Rietumu un Austrumu attiecības Lielo ģeogrāfisko atklājumu laikā; prot raksturot Opija karus, tā cēloni, iesaistītās valstis; prot raksturot pārmaiņas procesus Japānā 19.gadsimta otrajā pusē - 20.gadsimta sākumā; prot raksturot reformas, šo reformu veicējus tādās 19.gadsimta Austrumu valstīs kā Ķīna, Indija, Ēģipte, Turcija; prot saskatīt Austrumu kultūras elementus Rietumu kultūras paraugos. |
4. | Rietumu un Austrumu kultūru attiecības 20.-21.gadsimtā | 00:00:00 | vidēja | 9 p. | Prot vispārīgi raksturot Rietumu - Austrumu attiecības 20.-21.gadsimtā; spēj raksturot kurdu valsts izveides jautājumus; prot raksturot situāciju Palestīnas teritorijā 20.gadsimta pirmajā pusē, ar Izraēlas valsts izveidi saistītos notikumus; zina, kuras no Tuvo Austrumu valstīm ir bagātākās valstis savā reģionā, kādēļ; prot nosaukt reformu veicēju Irānā 20.gadsimtā; atpazīst attēlos arhitektūras objektus, raksturīgus vienai no bagātākajām Tuvo Austrumu valstīm - Apvienoto Arābu Emirāti; prot raksturot darb tradīcijas Japānā, izprot karoši un inemuri nozīmi. |
5. | Rietumu un Austrumu attiecību attīstības scenāriji | 00:00:00 | zema | 5 p. | Zina sadursmes teorijas autoru, prot raksturot šo teoriju; prot raksturot Semjuela Hantingtona grāmatā "Civilizāciju sadursme" paustās atziņas; zina pirmos cilvēkus, kuri pauda idejas par dialoga nepieciešamību civilizāciju savstarpējās attiecībās. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Rietumu un Austrumu kultūru attiecības | 00:00:00 | vidēja | 48 p. | Teorija:1. Rietumu un Austrumu kultūru raksturojums; 2. Rietumu un Austrumu kultūru attiecības. Senie laiki - 18.gadsimts; 3. Rietumu un Austrumu kultūru attiecības. 19.gadsimts -20.gadsimta sākums; 4. Rietumu un Austrumu kultūru attiecības. 20.-21.gadsimts; 5. Rietumu un Austrumu kultūru attiecību attīstības scenāriji. Uzdevumi: 1. Rietumu un Austrumu kultūru attieksme pret radošumu, pasaules norisēm; 2. Attieksme pret pienākumu Austrumu un Rietumu kultūrā; 3. Rietumu, Austrumu kultūru raksturīgās pazīmes; 4. Valdnieka loma Rietumu un Austrumu kultūru mijiedarbībā, Lielais zīda ceļš; 5. Rietumu un Austrumu kultūru attiecības - viduslaiki, pirmais nopietnais konflikts; 6. Lielais zīda ceļš; 7. Rietumu un Austrumu kultūru attiecības - viduslaiki, pirmais nopietnais konflikts; 8. Rekonkista, krusta kari Austrumos; 9. Austrumu kultūras elementi Rietumu kultūrā; 10. Turku impērija, krusta karu ietekme uz kultūras attīstību; 11. Rietumi un Austrumi ģeogrāfisko atklājumu laikā, konflikts ti_ |