Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Līdzskaņi un burti N, n, Ņ, ņ | Saklausa līdzskaņus N un Ņ, nosaka to atrašanās vietu vārdā. Lasa iespiestos un rakstītos burtus N, n, Ņ un ņ. Mācās rakstīt mazos un lielos burtus N un Ņ gan rokrakstā, gan digitāli. Lasa un raksta vienkāršus vārdus un īsus teikumus. |
2. | Līdzskanis un burti M, m | Saklausa līdzskani M, nosaka tā atrašanās vietu vārdā. Lasa iespiestos un rakstītos burtus M, m. Mācās rakstīt mazos un lielos burtus M gan rokrakstā, gan digitālii. Lasa un raksta vienkāršus vārdus un īsus teikumus. |
3. | Mīļdzīvnieku un to mazuļu nosaukumi | Zina mīļdzīvnieku nosaukumus. Vārdu pamazinājuma formas darināšana. Mācās veidot vārdu pamazinājuma formu pēc parauga sieviešu un vīriešu dzimtes lietvārdiem. |
4. | Mīļdzīvnieku vārdi. Mīļvārdiņi | Mīļdzīvnieku vārdi un to pareizrakstība |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Skaņas N saklausīšana vārdos | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Nosauc vārdā attēlā redzamos objektus. Nosaka, vai vārdos ir vai nav skaņa N. |
2. | Skaņa N. Atrašanās vieta vārdā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Klausās vārdu un nosaka, vai skaņa N atrodas vārda sākumā, vidū vai beigās. |
3. | Līdzskaņi n un ņ | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Nosaka skaņas vārdos, diferencē n, ņ skaņas. |
4. | Skaņas M saklausīšana vārdos | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Nosauc vārdā attēlā redzamos objektus. Nosaka, vai vārdos ir vai nav skaņa M. |
5. | Skaņa M. Atrašanās vieta vārdā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Klausās vārdu un nosaka, vai skaņa M atrodas vārda sākumā, vidū vai beigās. |
6. | Līdzskaņi n un m | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Līdzskaņi n un m vārda sākumā un vidū |
7. | Burti M un N. Norakstīšana | 1. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Noraksta no rakstīta teksta burtu savienojumus, izmantojot tastatūru. |
8. | Vārda sākumburts I | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Nosaka vārda sākumburtu. Atpazīst iespiestajam burtam atbilstošu rakstīto burtu. Lieto lielos sākumburtus cilvēku vārdos. |
9. | Mīļdzīvnieku attēli un nosaukumi | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Atrod attēlam attiecīgu mājdzīvnieka nosaukumu. Lasi piedāvātos dzīvnieku nosaukumus, izvēlies to vārdu, kas atbilst attēlam. |
10. | Mīļdzīvnieku nosaukumi. Vārdu garums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Salīdzina vārdu garumu pēc burtu skaita. |
11. | Mīļdzīvnieku nosaukumi. Zilbju skaits vārdos | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot dalīt vārdus zilbēs un noteikt zilbju skaitu vārdos. Attīsta lasītprasmi. |
12. | Mīļdzīvnieku nosaukumi. Vārda pirmā zilbe I | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot dalīt vārdu zilbēs. Nosaka vārda pirmo zilbi. Attīsta lasītprasmi. |
13. | Mīļdzīvnieku nosaukumi. Vārda pirmais burts I | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Zina un lieto mīļdzīvnieku nosaukumus. Lasa, nosaka vārda pirmo skaņu. |
14. | Mīļdzīvnieku nosaukumi. Noraksts | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Noraksta vārdu pēc parauga. Mācās lietot tastatūru. Nostiprina izpratni par skaņu/burtu attiecībām valodā. |
15. | Mīļdzīvnieku nosaukumi. Lasīšana. Vārda izvēle | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Nosaka pareizi uzrakstītu vārdu pēc parauga. Nostiprina izpratni par skaņu/burtu attiecībām valodā. |
16. | Mīļdzīvnieku nosaukumi. Rakstīšana | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Zina un lieto mīļdzīvnieku nosaukumus. Raksta tos. Mācās lietot tastatūru. Nostiprina izpratni par skaņu/burtu attiecībām valodā. |
17. | Mīļdzīvnieka apraksts | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pēc apraksta nosaka mājdzīvnieka nosaukumu. Attīsta lasītprasmi, saskata teksta svarīgāko informāciju, pēc kuras var noteikt dzīvnieku. |
18. | Mīļdzīvnieka vārds. Lasīšana | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Atbild uz vienkāršu jautājumu par lasīto tekstu. |
19. | Mīļdzīvnieka nosaukums. Pamazinājuma forma | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Raksta doto vārdu pamazinājuma formā pēc parauga.No zināmajiem vārdiem var darināt jaunus vārdus. (V.Li.3.) |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Vārda sākumburts II | Citi | zema | 3 p. | Nosaka vārda sākumburtu. Atpazīst iespiestajam burtam atbilstošu rakstīto burtu. Lieto lielos sākumburtus cilvēku vārdos. |
2. | Mīļdzīvnieku nosaukumi. Vārda pirmais burts II | Citi | vidēja | 1 p. | Nosaka un uzraksta vārda pirmo burtu. Atpazīst attēlā redzamo mājdzīvnieku. Attīsta lasītprasmi. Mācās lietot tastatūru. Nostiprina izpratni par skaņu/burtu attiecībām valodā. |
3. | Mīļdzīvnieku nosaukumi. Vārda pirmā zilbe II | Citi | augsta | 1 p. | Zina un lieto mīļdzīvnieku nosaukumus. Nosaka un uzraksta vārda pirmo zilbi. Attīsta lasītprasmi. Mācās lietot tastatūru. Nostiprina izpratni par skaņu/burtu attiecībām valodā. |
4. | Mīļvārdiņi. Dzīvnieku vārdi | Citi | augsta | 2 p. | No vārda pamazināmās formas veido vārdu pamatformā. Lieto lielos sākumburtus dzīvnieku vārdos. Mācās lietot tastatūru. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Līdzskaņi un burti N, Ņ un M | 00:30:00 | vidēja | 16 p. | Izprot skaņu un burtu atbilsmi. Saklausa un izrunā skaņas N, Ņ un M. Raksta atbilstošus burtus, zilbes, vārdus. |
2. | Mīļdzīvnieku nosaukumi un vārdi | 00:30:00 | vidēja | 7 p. | Zina un lieto mīļdzīvnieku nosaukumus. Ievēro mīļdzīvnieku vārdu pareizrakstību. Dala vārdu zilbēs, nosaka zilbju skaitu vārdā. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Mīļdzīvnieku nosaukumi. Vārdi un mīļvārdiņi. Burti un skaņas N, Ņ un M | 01:00:00 | vidēja | 19 p. | Zina un lieto mīļdzīvnieku nosaukumus. Veido vārdu pamazināmās formas. Ievēro īpašvārdu - dzīvnieku vārdu pareizrakstību. Saklausa un izrunā skaņas N, Ņ un M, lasa un raksta atbilstošus burtus. |