Satura rādītājs:
Materiāli skolotājiem
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Satura rādītājs | |
2. | Kas ir latviešu valoda citu valodu vidū? | |
3. | Temata apguves norise | |
4. | Starppriekšmetu saikne un Metodiskais komentārs |
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Alfabēts | Alfabēts - jēdziens, latviešu valodas alfabēts, izmantošana. |
2. | Apvidvārdi | Kas ir apvidvārdi? |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Burtu secība alfabētā | 2. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Nosaka iepriekšējo un nākamo burtu dotajam alfabēta burtam. Alfabēts ir noteiktā secībā sakārtoti burti. To izmanto, lai ātrāk atrastu vajadzīgo informāciju, veidotu vārdnīcas un sarakstus. (V.Li.3.) |
2. | Iepriekšējais burts | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Iepriekšējā burta noteikšana dotajam alfabēta burtam. |
3. | Pilsētu nosaukumu secība, ievērojot alfabētu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot sarindot pilsētas nosaukumus attiecīgi alfabētam. Alfabēts ir noteiktā secībā sakārtoti burti. To izmanto, lai ātrāk atrastu vajadzīgi informāciju, veidotu vārdnīcas un sarakstus. (V.Li.3.) |
4. | Vārdu secība, ievērojot alfabētu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prot veidot pilsetu nosaukumu sarakstu pēc alfabēta. Alfabēts ir noteiktā secībā sakārtoti burti. To izmanto, lai ātrāk atrastu vajadzīgo informāciju, veidotu vārdnīcas un sarakstus. (V.Li.3.) |
5. | Pareiza virkne | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Pareizās virknes, kas veidota alfabēta secībā, noteikšana. Izprot alfabēta secību. Alfabēts ir noteiktā secībā sakārtoti burti. To izmanto, lai ātrāk atrastu vajadzīgo informāciju, veidotu vārdnīcas un sarakstus. (V.Li.3.) |
6. | Vārdu pāra sakārtošana alfabēta secībā | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot sakartot divus dotos vardus alfabēta secībā. Alfabēts ir noteiktā secībā sakārtoti burti. To izmanto, lai ātrāk atrastu vajadzīgio informāciju, veidotu vārdnīcas un sarakstus. (V.Li.3.) |
7. | Draugu saraksts | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot sarindot bernu vardus alfabēta secībā. Alfabēts ir noteiktā secībā sakārtoti burti. To izmanto, lai ātrāk atrastu vajadzīgo informāciju, veidotu vārdnīcas un sarakstus. (V.Li.3.) |
8. | Vārdu sarindošana alfabēta secībā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Četru vārdu ar dažādiem sākumburtiem sarindošana alfabēta secībā. Alfabēts ir noteiktā secībā sakārtoti burti. To izmanto, lai ātrāk atrastu vajadzīgo informāciju, veidotu vārdnīcas un sarakstus. (V.Li.3.) |
9. | Alfabēta secībā sakārtota vārdu virkne. Atrod nepareizi ievietoto vārdu. | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Alfabēta secībā sakārtotas vārdu virknes pareizības novērtēšana. Nepareizi ierakstīta vārda noteikšana piecu vārdu virknē. Alfabēts ir noteiktā secībā sakārtoti burti. To izmanto, lai ātrāk atrastu vajadzīgo informāciju, veidotu vārdnīcas un sarakstus. (V.Li.3.) |
10. | Vārdu secība, ievērojot alfabētu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Vārdu saraksta veidošana pēc alfabēta. Alfabēts ir noteiktā secībā sakārtoti burti. To izmanto, lai ātrāk atrastu vajadzīgo informāciju, veidotu vārdnīcas un sarakstus. (V.Li.3.) |
11. | Grāmatas bibliotēkā | 3. izziņas līmenis | augsta | 6 p. | Grāmatas autora noteikšana, tās ierindošana attiecīgā plauktā, sekojot alfabētiskām norādēm. Alfabēts ir noteiktā secībā sakārtoti burti. To izmanto, lai ātrāk atrastu vajadzīgo informāciju, veidotu vārdnīcas un sarakstus. (V.Li.3.) |
12. | Vārdu skaidrojums | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Papildina teikumu. Zina ka sazinās dzīvnieki. Meklē vārdnīcās vārdus atbilstoši norādījumiem; lieto vārdnīcas, lai skaidrotu vārdu nozīmes |
13. | Vārdu skaidrojums vārdnīcā | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Papildina teikumu. Zina ka sazinās dzīvnieki. Meklē vārdnīcās vārdus atbilstoši norādījumiem; lieto vārdnīcas, lai skaidrotu vārdu nozīmes |
14. | Informācija par grāmatu | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Strukturē informāciju domu kartē un/vai tabulā |
15. | Sinonīmu pāri | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zina, kas ir sinonīmi. Sameklē sinonīmus vārdu virknē. |
16. | Sinonīmi | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Zina, kas ir sinonīmi. Sameklē sinonīmus vārdu virknē. |
17. | Apvidvārdi tautasdziesmās | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Meklē vārdnīcās vārdus atbilstoši skolotāja norādījumiem; lieto vārdnīcas, lai skaidrotu vārdu nozīmes. |
18. | Suitu valoda | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Meklē vārdnīcās vārdus atbilstoši skolotāja norādījumiem; lieto vārdnīcas, lai skaidrotu vārdu nozīmes. |
19. | Latgaliešu valoda | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Meklē vārdnīcās vārdus atbilstoši skolotāja norādījumiem; lieto vārdnīcas, lai skaidrotu vārdu nozīmes. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Nākamais burts | Citi | zema | 1 p. | Nākamā burta noteikšana dotajam burtam. |
2. | Alfabēta secībā sakārtotas vārdu virknes | Citi | vidēja | 1 p. | Alfabēta secībā sakārtotu vārdu virkņu noteikšana. |
3. | Vārdu sarindošana alfabēta secībā | Citi | vidēja | 4 p. | Četru vārdu ar dažādiem sākumburtiem sarindošana alfabēta secībā. |
4. | Vārdu secība, ievērojot alfabētu | Citi | vidēja | 1 p. | Vārdu saraksta veidošana pēc alfabēta. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Alfabēta lietošana | 00:30:00 | vidēja | 17 p. | Testā ietverti uzdevumi par alfabēta lietošanu. |
2. | Vārdu nozīme | 00:30:00 | vidēja | 6 p. | Testā ietverti uzdevumi par sinonīmiem, vārdu nozīmes skaidrojumi, izmantojot vārdnīcu, apvidvārdiem. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Alfabēta lietošana | 00:30:00 | vidēja | 13 p. | Testā ietverti uzdevumi par alfabēta lietošanu |