Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Teksta noskaņa un tēlu raksturojums | Izprot, kas ir teksta noskaņa. Prot veidot galvenā tēla raksturojumu. |
2. | Piebilde tiešās runas priekšā. Uzruna | Mācās rakstīt tiešo runu ar piebildi sākumā. Atkārto, kas ir uzruna. |
3. | Radošs rakstu darbs | Iepazīstas ar radošā darba rakstīšanas posmiem un noteikumiem. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Teksts | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Zina, kas ir teksts. |
2. | Teksta daļas I | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka vienkārša teksta uzbūves galvenās daļas - ievadu, galveno daļu un nobeigumu. |
3. | Teksta daļas II | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka vienkārša teksta uzbūves galvenās daļas - ievadu, galveno daļu un nobeigumu. |
4. | Teksta virsraksts I | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Izprot tekstu. Izvēlas tekstam atbilstošo virsrakstu. |
5. | Teksta varoņu raksturojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Min pasaku personāžus pēc dotajiem raksturojumiem. Risinājumā iepazīstas ar pasaku anotācijām. |
6. | Tiešās runas teikumi I | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Atpazīst tiešās runas teikumus. |
7. | Tiešās runas teikumu atrašana tekstā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Tekstā atrod un pareizi noraksta tiešās runas teikumus. |
8. | Pieturzīmes tiešās runas teikumā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Pareizi lieto pieturzīmes tiešās runas teikumos ar piebildi sākumā. |
9. | Tiešā runa ar piebildi priekšā | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Veido tiešo runu ar piebildi tās priekšā. |
10. | Uzruna I | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Teikumos ar uzrunu prot salikt atbilstošās pieturzīmes. |
11. | Teksts. Teksta daļas | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Sakārto tekstu atbilstoši tā daļām - ievads, galvenā daļa un nobeigums. |
12. | Teksts. Teikumu secība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Zina, ka teksts ir teikumu kopums ar vienotu domu. Tekstā teikumi ir savstarpēji saistīti un sakārtoti notikumu norises secībā. Tie it kā turpina viens otru. |
13. | Teksts – spēles noteikumi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Zina, ka teksts ir teikumu kopums ar vienotu domu. Tekstā teikumi ir savstarpēji saistīti un sakārtoti notikumu norises secībā. Tie it kā turpina viens otru. Iepazīst latviešu tautas rotaļas un spēles. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Teksta virsraksts II | Citi | vidēja | 2 p. | Izprot tekstu. Izvēlas tekstam atbilstošo virsrakstu. |
2. | Tiešās runas teikumi II | Citi | zema | 2 p. | Atrod pareizi uzrakstītos tiešās runas teikumus. |
3. | Uzruna II | Citi | vidēja | 4 p. | Teikumos ar uzrunu prot salikt atbilstošās pieturzīmes. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Teksts. Piebilde tiešās runas priekšā | 00:20:00 | vidēja | 9 p. | Nosaka vienkārša teksta uzbūves galvenās daļas (ievads, galvenā daļa, nobeigums). Tekstā atrod un pareizi nosaka un noraksta tiešās runas teikumus. Teikumos ar uzrunu prot salikt pieturzīmes. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Teksts. Piebilde tiešās runas priekšā. Uzruna | 00:40:00 | vidēja | 21 p. | Nosaka vienkārša teikuma uzbūves galvenās daļas (ievads, galvenā daļa, nobeigums), izvēlas atbilstošu virsrakstu.Atpazīst tiešās runas teikumus. Prot salikt pieturzīmes teikumos ar uzrunu. Prot izveidot tekstu. |