Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Vārda sastāvs | Vārda sastāvs: jēdzieni, piemēri. Pirmatnīgi un atvasināti vārdi. |
2. | Jaunu vārdu darināšana | Jaunu vārdu darināšanas veidi. Priedēkļu un piedēkļu atrašanās vieta un uzdevums vārdā, pasvītrojumi. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Vārda saknes noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Vārda saknes noteikšana. Risinājuma soļos doti radniecīgie vārdi. |
2. | Sakne (Pārbaudi!) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Vārda saknes noteikšana. |
3. | Vārda priedēklis | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Vārda priedēkļa noteikšana. Risinājuma soļos doti priedēkļi un skaidrota ar priedēkļiem atvasināto vārdu pareizrakstība priedēkļa un saknes sadurā. |
4. | Priedēkļu pareizrakstība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Pareizi uzrakstītu vārdu izvēle (ar priedēkli atvasinātu vārdu pareizrakstība, ja priedēkļa un saknes sadurā atrodas divi vienādi līdzskaņi). |
5. | Piedēkļa noteikšana vārdā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Piedēkļa saskatīšana vārdā. Risinājuma soļos dots pilns vārda sastāvs, piemēri vārdu atvasināšanai ar piedēkli un pasvītrojuma paraugs. |
6. | Vārda piedēklis | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Dotā piedēkļa novērtēšana. Risinājuma soļos dots pilns vārda dalījums sastāvdaļās. |
7. | Vārdu darināšana ar piedēkļiem | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Vārdu darināšana, izmantojot piedēkļus. |
8. | Vārda formas | 1. izziņas līmenis | zema | 4 p. | Vārda formu salīdzināšana (vienskaitļa nominatīva forma un citas locījumu formas tekstā). |
9. | Izraksti galotni! | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka vārda galotni. |
10. | Vārda sastāvs | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Vārda sastāva noteikšana (ar priedēkli atvasinātiem vārdiem). |
11. | Nosaki vārda sastāvu (piedēklis)! | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Vārda sastāva noteikšana (ar piedēkļiem atvasinātiem vārdiem). |
12. | Salikteņi | 2. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Salikteņu meklēšana tekstā. Risinājuma soļos dots vārda dalījums pēc vārda sastāvdaļām, vārdā pasvītrotas abas saknes un galotne. Risinājuma soļos var izlasīt arī visu pasakas tekstu. |
13. | Vārda sastāva modelis (visas sastāvdaļas) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Atbilstoša vārda atrašana dotajam vārda sastāvam. Risinājuma soļos dots vārda sastāvs visiem varianta vārdiem. |
14. | Vārda sastāva modelis (priedēklis) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Atbilstoša vārda atrašana dotajam vārda sastāvam. Risinājuma soļos dots vārda sastāvs visiem varianta vārdiem. |
15. | Vārda sastāva modelis (piedēklis) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Atbilstoša vārda atrašana dotajam vārda sastāvam. Risinājuma soļos dots vārda sastāvs visiem varianta vārdiem. |
16. | Pirmatnīgi vārdi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Vārdu rindā atpazīst pirmatnīgus vārdus. |
17. | Atvasināti vārdi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Vārdu rindā atpazīst atvasinātus vārdus. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Sakne (Radniecīgi vārdi) | Citi | zema | 3 p. | Saknei atbilstoša vārda noteikšana. Risinājuma soļos doti radniecīgie vārdi. |
2. | Priedēkļa burts | Citi | vidēja | 2 p. | Pareizā līdzskaņa burta izvēle priedēkļa rakstībā. |
3. | Uzraksti piedēkli! | Citi | vidēja | 2 p. | Piedēkļa noteikšana vārdā. Risinājuma soļos dots vārds, no kura darināts dotais vārds. |
4. | Vārda sastāvs (visas sastāvdaļas) | Citi | vidēja | 4 p. | Vārda sastāva noteikšana (vārdi, kas atvasināti ar priedēkļiem un piedēkļiem) |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Vārda sastāvs | 00:20:00 | vidēja | 19 p. | Skolēni pilnveido prasmi noteikt vārda sastāvu un darināt jaunus vārdus. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Vārda sastāvs | 00:40:00 | vidēja | 26 p. | Skolēni nosaka vārda sastāvu un saskata jaunu vārdu darināšanas veidus. |