Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Neverbālā saziņa | Neverbālā saziņa kā viens no saziņas veidiem. Ķermeņa valoda, žesti, mīmika ļauj iegūt papildus informāciju par runātāju. Mūsdienās cilvēki aizvien vairāk pauž savas emocijas, attieksmi, izmantojot vizuālas emocijzīmes un dažādus simbolus digitālajā sarakstē. |
2. | Dzīvnieku valoda | Dzīvnieku valoda, dzīvnieku emocijas, to atpazīšana. |
3. | Emocijzīmes un simboli neformālajā rakstveida saziņā | Saziņa - mutvārdu, rakstiska. Privāta un oficiāla saziņa. Emocijzīmju izmantošana rakstiskā privātā saziņā. |
4. | Monologs | Monologs un dialogs. Monologs var būt adresēts sev, vienam vai vairākiem klausītājiem. Literatūrā monologu izmanto, lai atklātu ne tikai cilvēku, bet arī dzīvnieku, priekšmetu un parādību emocijas, izjūtas un pārdzīvojumus. |
5. | Noderīgo lietu stūrītis | Papildus video materiāli par emocijām, dzīvnieku valodu. Raksti par dzīvniekiem. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Pēc situācijas nosaki vārdisko un nevārdisko saziņu | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Vārdiskas un nevārdiskas saziņas situācijas |
2. | Verbāla un neverbāla saziņa | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Verbālas un neverbālas saziņas situācijas atšķiršana. |
3. | Vārdiska un nevārdiska saziņa | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Vārdiskas un nevārdiskas saziņas situācijas |
4. | Neverbālā saziņa | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Neverbālās saziņas līdzekļu noteikšana. |
5. | Atrodi sinonīmu emocijām | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Līdzīgas nozīmes vārda atrašana konkrētai emocijai. Sinonīmi, vārdu krājuma paplašināšana. |
6. | Nevārdiska saziņa | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Žestu un mīmikas skaidrošana |
7. | Verbālas un neverbālas saziņas atšķiršana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Saziņas veidu noteikšana. |
8. | Pēc dzīvnieka attēlā atpazīsti emocijas! | 1. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Pēc dzīvnieka attēla jāatpazīst emocijas: dusmas, prieks, izbrīns. |
9. | Emocijas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Neverbālo līdzekļu izmantojums saziņā. Emociju noteikšana pēc žestiem, mīmikas, uzvedības. |
10. | Emocijzīmes izvēle atbilstoši situācijai | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Teikuma saturs tiek novērtēts ar atbilstošu emocijzīmi, atbilstoši konkrētajai situācijai. |
11. | Situācijas novērtēšana ar atbilstošu emocijzīmi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Situācijas raksturošana, izmantojot konkrētu emocijzīmi. |
12. | Dialogs un monologs | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Dialoga un monologa atšķiršana. |
13. | Attēlam piemērota monologa atrašana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Jāatrod piemērotākais monologs, kurš derētu piedāvātajam attēlam. |
14. | Piebildes pievienošana tiešajai runai, piemērota attēla izvēle | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Jāatrod piemērotākais monologs, kurš derētu piedāvātajam attēlam. |
15. | Ievieto monologā atbilstošus vārdus, nosaki, kāda dzīvnieka monologs tas ir | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Uzdevumā jāaizpilda tukšās vietas teikumā. Ir doti vārdi izvēlei, kuri jāieraksta attiecīgajā lodziņā, mainot formu, skaitli, locījumu, pielāgojot, lai vārds iederētos teikumā. |
16. | Monologa temats un adresants | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Pēc dotā teksta jānosaka monologa temats un adresants. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Atpazīsti dzīvnieka emocijas! | Citi | vidēja | 1 p. | Pēc dzīvnieka attēla jāatpazīst emocijas: dusmas, prieks, izbrīns. |
2. | Emociju atpazīšana noteiktā situācijā | Citi | vidēja | 1 p. | Neverbālo līdzekļu izmantojums saziņā. Emociju noteikšana pēc žestiem, mīmikas, uzvedības. |
3. | Situācijai piemērotas emocijzīmes pievienošana | Citi | vidēja | 1 p. | Situācijas raksturošana, izmantojot konkrētu emocijzīmi. |
4. | Vārdiska un nevārdiska saziņa | Citi | vidēja | 2 p. | Vārdiskas un nevārdiskas saziņas situācijas |
5. | Dialoga un monologa noteikšana | Citi | vidēja | 2 p. | Dialoga un monologa atšķiršana. |
6. | Pievieno atbilstošu piebildi, ievieto tekstā iztrūkstošos vārdus | Citi | augsta | 4 p. | Uzdevuma sākumā ir jāizvēlas piemērota piebilde. Jāaizpilda tukšās vietas tiešās runas teikumā. Ir doti vārdi izvēlei, kuri jāieraksta attiecīgajā lodziņā, mainot formu, skaitli, locījumu, pielāgojot, lai vārds iederētos teikumā. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Verbālie un neverbālie saziņas līdzekļi, emocijas | 00:00:00 | vidēja | 13 p. | Verbālie, neverbālie izteiksmes līdzekļi, emocijas, emociju atpazīšana, dzīvnieku emocijas, emocijzīmju līetošana saziņā. |
2. | Monologs | 00:00:00 | vidēja | 12 p. | Monologs, dialogs, to atšķiršana. Attēlam piemērota monologa atrašana. Monologa adresants, adresāts. Piemērotas piebildes pievienošana tiešajai runai. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Verbālie un neverbālie saziņas līdzekļi, monologs | 00:00:00 | vidēja | 9 p. | Verbālie un neverbālie saziņas līdzekļi, emocijas, emocijzīmju lietojums, monologs. |