Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Saziņas veidi | Verbālā un neverbālā saziņa. Mutvārdu un rakstveida saziņa. |
2. | Saziņas nolūks | Saziņas nolūks, partneri, temats, mērķis, vieta, laiks. |
3. | Argumentācija dialogā | Arguments, pretarguments. |
4. | Privāta vēstule un iesniegums | Privātas vēstules un iesnieguma rakstīšanas principi. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Saziņas nozīme sabiedrībā | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Izpratne par saziņas nozīmi cilvēku sabiedrībā, saziņas mērķi, situāciju, tās dalībnieku minimālo skaitu un saziņas veidiem (verbāla/neverbāla). |
2. | Verbāla un neverbāla saziņa | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Verbālas un neverbālas saziņas situācijas atšķiršana. |
3. | Neverbālā saziņa | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Neverbālās saziņas līdzekļu noteikšana. |
4. | Dialogs un monologs | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Dialoga un monologa atšķiršana. |
5. | Saziņas dalībnieki | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Vēro dotu saziņas situāciju, nosaka tās dalībniekus. |
6. | Sarunas partneri, temats | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Sarunas partneru un temata noteikšana lasītā tekstā |
7. | Sarunas mērķis | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Noskaidrot, kāds ir sarunas mērķis izlasītajā tekstā |
8. | Saziņas situācija | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Saziņas dalībnieku, temata, mērķa, vietas un laika noteikšana. |
9. | Saziņas situācijas norises vieta | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Saziņas dalībnieku, temata, mērķa, vietas un laika noteikšana. |
10. | Saziņas situācijas dalībnieki | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Saziņas dalībnieku, temata, mērķa, vietas un laika noteikšana. |
11. | Iesniegums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Izveido iesniegumu. |
12. | Iesnieguma adresants | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Iesnieguma adresants (ģenitīva locījums) |
13. | Iesnieguma adresāts | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Iesnieguma adresāts (īpašvārds datīva locījumā) |
14. | Argumenti dialogā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Dialogā saskata argumentus un pretargumentus. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Neverbālās saziņas situācijas | Citi | vidēja | 1 p. | Novērtē, vai dotajās neverbālajās situācijās saziņa būs veiksmīga. |
2. | Verbālas un neverbālas saziņas atšķiršana | Citi | vidēja | 1 p. | Saziņas veidu noteikšana. |
3. | Dialogs saziņas situācijā | Citi | vidēja | 2 p. | Nosaka saziņas situācijai atbilstošu dialogu. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Saziņa. Dialogs. Iesniegums | 00:20:00 | vidēja | 5 p. | Izpratne par saziņas nozīmi. Neverbālās saziņas situācijas. Dialoga dalībnieki. Iesnieguma adresāts. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Saziņas veidi. Saziņas situācijas. Iesniegums. Vēstule. | 00:40:00 | vidēja | 6 p. | Neverbālas saziņas līdzekļu noteikšana. Saziņas veidu noteikšana. Saziņas situācijai atbilstošais dialogs. Saziņas dalībnieku, temata, mērķa, vietas un laika noteikšana. Iesnieguma adresants. Vēstules vērtēšana pēc dotajiem nosacījumiem. |