Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Vārddarināšana | Vārddarināšanas termini, vārddarināšanas līdzekļi. |
2. | Vecvārdi | Vecvārdi - vārdu krājuma bagātinātāji |
3. | Jaunvārdi | Jaunvārdu jēdziens, rašanās iemesls, piemēri. Okazionālismi. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Jaunvārdi alfabēta secībā | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Skolēnam jāsarindo jaunvārdi alfabēta secībā. |
2. | Jaunvārdi citu vārdu vidū | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēnam jāizvēlas pareizais variants, atpazīstot jaunvārdu citu vārdu vidū. |
3. | Jaunvārdi ar priedēkļiem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēnam jāizvēlas pareizais variants - jaunvārds, kas darināts tikai ar priedēkli. |
4. | Jaunvārdi locījumā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēnam jāieraksta piedāvātais jaunvārds pareizajā locījumā. |
5. | Jaunvārdi ar piedēkļiem | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēnam jāizvēlas pareizais variants - jaunvārds, kas darināts tikai ar piedēkli vai piedēkļiem. |
6. | Vecvārdu atrašana teikumā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēnam no teksta jāizraksta vecvārds. |
7. | Jaunvārdu lietojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns izvēlas starp diviem vārdiem (tiek piedāvāti nevārdi un piemēroti latviešu valodas vārdi). |
8. | Vārdu pareizrakstība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēnam no piedāvātajiem piemēriem jāizvēlas, kurš vārds uzrakstīts pareizi. |
9. | Vecvārdu nozīme | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēnam jāizsecina un jāizvēlas, kāda ir piedāvāto vecvārdu nozīme. Vārdi ir iesaistīti teikumos, lai palīdzētu izsecināt to nozīmi, ņemot vērā kontekstu. |
10. | Vecvārdu lietojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēnam tiek piedāvāti 3 vārdi, no kuriem jāizvēlas teikumā/tekstā iederīgs vecvārds. |
11. | Vārda sastāvs | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Starp piedāvātajiem vārdiem jāatrod tas, kurš neiederas, un jāieraksta brīvajā laukumā. Skolēnam pašam jāizsecina, ka iederības/neiederības princips ir vārda sastāvs. |
12. | Teorētiski jautājumi par vārdu darināšanu, vecvārdiem un jaunvārdiem | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Skolēns pilda testveida uzdevumu, kurā iekļauti dažādi teorētiski jautājumi par vārddarināšanu, jaunvārdiem un vecvārdiem. |
13. | Pieturzīmes teikumos ar vecvārdiem un jaunvārdiem | 2. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Skolēnam jāpārraksta piedāvātais teikums un jāsaliek nepieciešamās pieturzīmes. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Jaunvārdu cilme | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēnam jāizvēlas, kurš no piedāvātajiem jaunvārdiem ir saliktenis. |
2. | Jaunvārdu un vecvārdu lietojums | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēns lasa dažādus teikumus un izvēlas, kurš no piedāvātajiem apgalvojumiem to raksturo. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kā tiek darināti jauni vārdi? | 00:20:00 | vidēja | 9 p. | Tiek pārbaudīts, vai skolēns atpazīst jaunvārdus, vecvārdus; izprot to darināšanas principus (prot noteikt vārda sastāvu); zina, kā sakārtot vārdus alfabēta secībā. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kā tiek darināti jauni vārdi? II | 00:40:00 | vidēja | 19 p. | Tiek pārbaudīts, vai skolēns atpazīst jaunvārdus, vecvārdus, izprot to lietojuma nianses un darināšanas principus (prot noteikt vārda sastāvu). |