Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Ortogrāfija | Vārdu pareizrakstība. |
2. | Pozicionālās skaņu pārmaiņas | Pozicionālās skaņu pārmaiņas latviešu valodā (veidi un piemēri). |
3. | Vēsturiskās skaņu pārmaiņas | Vēsturisko skaņu pārmaiņu veidi latviešu valodā. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Līdzskaņi īpašības vārdos | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Līdzskaņu k un g rakstība īpašības vārdos. |
2. | Līdzskaņi deklinējamos vārdos | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Trūkstošo līdzskaņu ierakstīšana deklinējamos vārdos. Risinājuma soļos dots skaidrojums dubulto līdzskaņu rakstībai deklinējamos vārdos. |
3. | Patskaņu rakstība apstākļa vārdos | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Apstākļa vārdu pareizrakstība. Risinājuma soļos dota teorija par apstākļa vārdu rašanos. |
4. | Patskaņu rakstība lietvārdos | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Lietvārdu pareizrakstība. Risinājuma soļos dota teorija par izskaņu, ar kurām atvasina lietvārdus, pareizrakstību. |
5. | Mantotie un aizgūtie vārdi. Izlaists burts vai burti | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni nostiprina pareizrakstības prasmes, ierakstot trūkstošo burtu vai burtus aizgūtajā vai mantotajā vārdā. |
6. | A vai Ā darbības vārda formā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni nostiprina pareizrakstības prasmes, rakstot darbības vārda tagadnes formas. |
7. | A vai Ā dažādās darbības vārda formās | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izvēlas nepieciešamo burtu. |
8. | Īsais vai garais patskanis darbības vārda personu formās | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Īsā vai garā patskaņa ierakstīšana darbības vārda personu formās. |
9. | Nenoteiksmes pareizrakstība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Pareizi jāuzraksta darbības vārda nenoteiksmes forma izvēloties vai ierakstot atbilstošo trūkstošo burtu. |
10. | Vajadzības un vēlējuma izteiksmes pareizrakstība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pareizi uzrakstīto vārdu vajadzības un vēlējuma izteiksmēs izvēlēšanās. |
11. | Pavēles izteiksmes daudzskaitļa formas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Darbības vārda ierakstīšana pareizā pavēles izteiksmes daudzskaitļa formā. |
12. | Daļēji lokāmo divdabju pareizrakstība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pareizi uzrakstīto daļēji lokāmo divdabju izvēlēšanās. |
13. | Pozicionālās skaņu pārmaiņas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pozicionālo skaņu pārmaiņu saskatīšana vārdā. Risinājuma soļos dota varianta vārdu izruna. |
14. | Līdzskanis vai patskanis | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Jāizvēlas, kurš līdzskaņa burts rakstāms. |
15. | Pareizi uzrakstīts vārds | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izvēlas pareizi rakstīto vārdu. |
16. | Nenoteiksmes pareizrakstība | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Bezpiedēkļu verbu pareizrakstība. |
17. | Lokāmo ciešamās kārtas pagātnes divdabju pareizrakstība | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Lokāmo ciešamās kārtas pagātnes divdabju pareizrakstība. Risinājuma soļos dots skaidrojums šo divdabju pareizrakstībā. |
18. | Vēsturiskās skaņu pārmaiņas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Vēsturisko skaņu pārmaiņu saskatīšana vārdos. Risinājuma soļos doti vēsturisko skaņu pārmaiņu veidi. |
19. | Vārdu vēsturiskās pārmaiņas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Ievērojot vēsturisko skaņu miju likumības, skolēni ieraksta nepieciešamo burtu. |
20. | Burts daļēji lokāmajā divdabī | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izvēlas un ievieto nepieciešamo burtu daļēji lokāmajā divdabī. |
21. | Vārdšķiras noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēni izvēlas, kuras vārdšķiras vārds ir izcelts teikumā. |
22. | Vēsturiskais līdzskaņa zudums I | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izvēlas burtu vārdos, kuros ir vēsturiskais līdzskaņa zudums. |
23. | Vēsturiskais līdzskaņa zudums II | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Vārdu, kuros vērojams vēsturiskais līdzskaņa zudums, noteikšana. Risinājuma soļos doti vēsturisko skaņu pārmaiņu veidi visiem varianta vārdiem. |
24. | Svešvārdu pareizrakstība I | 1. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Trūkstošo burtu ierakstīšana svešvārdos. |
25. | Izlaistais burts svešvārdā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Jāieraksta burts svešvārdā. |
26. | Svešvārdu pareizrakstība II | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izvēleas un ievelk pareizi uzrakstīto svešvārdu. |
27. | Svešvārdu pareizrakstība III | 2. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Labot kļūdas dotajos svešvārdos |
28. | Svešvārdu pareizrakstība IV | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Uzrakstīt svešvārdu atbilstoši dotajam skaidrojumam. |
29. | Svešvārdu pareizrakstība V | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Burtu ierakstīšana svešvārdā. |
Eksāmenu uzdevumi (PROF)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Īpašības vārda pareizrakstība (2020) | Citi | vidēja | 2 p. | Īpašības vārdu pareizrakstības novērtēšana. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Ortogrāfija I | 00:20:00 | vidēja | 13 p. | Skolēni veic dažādus uzdevumus, kas saistīti ar ortogrāfiju. |
2. | Ortogrāfija II | 00:20:00 | vidēja | 13 p. | Dažādi uzdevumi ortogrāfijā. |
3. | Ortogrāfija III | 00:20:00 | vidēja | 13 p. | Pārbauda zināšanas un prasmes ortogrāfijā. |
4. | Ortogrāfija IV | 00:20:00 | vidēja | 16 p. | Pārbauda zināšanas dažādu vārdšķiru vārdu pareizrakstībā. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Pašpārbaude morfoloģijā | 00:20:00 | vidēja | 14 p. | Mājasdarbs, kuru pildot skolēni gatavojas vai nu nākamajai stundai, vai pārbaudes darbam. |