Uzmanību! Pieejami jaunāki mācību materiāli pēc Skola2030 programmas.
Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Izteicējs | Izteicējs, kas atbild uz jautājumu "kāds ir?". |
2. | Vienlīdzīgi teikuma priekšmeti | Vienlīdzīgi teikuma priekšmeti, kurus saista saiklis "un", un vienlīdzīgi teikuma priekšmeti bezsaikļa saistījumā. |
3. | Vienlīdzīgi izteicēji | Vienlīdzīgi izteicēji, kurus saista saiklis "un". Vienlīdzīgi izteicēji bezsaikļa saistījumā. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Izteicēja jautājums | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izteicēja jautājuma noteikšana (izteicējs, kas atbild uz jautājumu "kāds ir?" u.c.). |
2. | Izteicējs un izteicēja jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Jautājumam atbilstoša izteicēja noteikšana no dotajiem variantiem un teikumā. |
3. | Izteicējs un izteicēja jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izteicēja jautājuma noteikšana. |
4. | Teikuma priekšmets un izteicējs | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Teikuma priekšmeta un izteicēja noteikšana vienkāršā teikumā. |
5. | Izteicējs | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Jautājumam atbilstoša izteicēja noteikšana (izteicējs atbild uz jautājumu "kas ir?"). |
6. | Izteicējs | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izteicēja jautājuma noteikšana. |
7. | Teikuma priekšmets un izteicējs | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Teikuma priekšmeta un izteicēja noteikšana vienkāršā teikumā. |
8. | Izteicēja jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izteicēja jautājuma noteikšana vienkāršā teikumā. |
9. | Izteicējs | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Teikuma priekšmeta un izteicēja noteikšana vienkāršā teikumā. |
10. | Izteicēja jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izteicēja jautājuma noteikšana vienkāršā teikumā. |
11. | Teikuma priekšmets un izteicējs | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Teikuma priekšmeta un izteicēja noteikšana vienkāršā teikumā. |
12. | Vienlīdzīgi teikuma priekšmeti | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Teikuma priekšmetu skaita noteikšana vienkāršā teikumā. |
13. | Vienlīdzīgi izteicēji | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izteicēju skaita noteikšana vienkāršā teikumā. |
14. | Vienlīdzīgi teikuma priekšmeti | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Vienlīdzīgu teikuma priekšmetu pāra izveide. |
15. | Vienlīdzīgi izteicēji | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Vienlīdzīgu izteicēju pāra izveide. |
16. | Vienlīdzīgu teikuma priekšmetu izrakstīšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Vienlīdzīgu teikuma priekšmetu saskatīšana un izrakstīšanano teikuma. |
17. | Vienlīdzīgi teikuma virslocekļi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Vienlīdzīgu teikuma virslocekļu saskatīšana vienkāršā teikumā. |
18. | Pieturzīmes teikumos ar vienlīdzīgiem teikuma virslocekļiem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pieturzīmju lietošana, atdalot divus vienlīdzīgus teikuma locekļus. Saikļa "un" lietošana, saistot divus vienlīdzīgus teikuma locekļus. |
19. | Pieturzīmes teikumos ar vienlīdzīgiem teikuma virslocekļiem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pieturzīmju lietošana vienkāršā teikumā ar vienlīdzīgiem teikuma virslocekļiem. |
20. | Pieturzīmes teikumos ar vienlīdzīgiem teikuma virslocekļiem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Pieturzīmju lietošana vienkāršā teikumā ar vienlīdzīgiem teikuma virslocekļiem. |
21. | Pieturzīmes teikumos ar vienlīdzīgiem teikuma virslocekļiem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Pieturzīmju lietošana vienkāršā teikumā ar vienlīdzīgiem teikuma virslocekļiem. |
Eksāmenu uzdevumi (PROF)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Teikuma gramatiskais centrs (2020) | Citi | zema | 2 p. | Gramatiskā centra noteikšana vienkāršā paplašinātā teikumā. Izteicējs atbild uz jautājumus "ko dara?". |
2. | Teikuma gramatiskais centrs (2020) | Citi | vidēja | 1 p. | Dotajam jautājumam atbilstoša izteicēja izvēle vienkāršā teikumā. |
3. | Teikuma gramatiskais centrs (2020) | Citi | vidēja | 2 p. | Gramatiskā centra noteikšana vienkāršā paplašinātā teikumā. Izteicējs atbild uz jautājumus "kāds ir? kāds bija?" u.c. |
4. | Teikuma priekšmets un izteicējs (kāds ir?) (2020) | Citi | vidēja | 4 p. | 11.10: izprot teikuma virslocekļu un palīglocekļu nozīmi teikuma veidošanā. |
5. | Teikuma priekšmets un izteicējs (ko dara?) (2020) | Citi | vidēja | 4 p. | 11.10: izprot teikuma virslocekļu un palīglocekļu nozīmi teikuma veidošanā. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Teikuma priekšmets I | Citi | zema | 2 p. | Dotā teikuma locekļa novērtēšana. |
2. | Teikuma priekšmets | Citi | vidēja | 1 p. | Teikuma priekšmeta noteikšana teikumā. |
3. | Vienlīdzīgi teikuma priekšmeti | Citi | vidēja | 1 p. | Vienlīdzīgu teikuma priekšmetu noteikšana. |
4. | Vienlīdzīgi teikuma priekšmeti | Citi | vidēja | 2 p. | Divu teikuma priekšmetu saskatīšana vienkāršā paplašinātā teikumā. Teikuma priekšmeti saistīti ar saikli "un", kā arī bezsaikļa saistījumā. |
5. | Pieturzīmes teikumos ar vienlīdzīgiem teikuma priekšmetiem | Citi | vidēja | 1 p. | Pieturzīmes teikumos ar trim vienlīdzīgiem teikuma priekšmetiem. |
6. | Izteicēja jautājums | Citi | vidēja | 1 p. | Dotā izteicēja jautājuma noteikšana (ko dara?, ko darīja? vai ko darīs?). |
7. | Izteicējs | Citi | vidēja | 1 p. | Izteicēja, kas atbild uz jautājumiem "Kāds ir?" un "kāda ir?" noteikšana teikumā. |
8. | Izteicējs | Citi | vidēja | 1 p. | Izteicēja, kas atbild uz jautājumu "kas ir?", noteikšana vienkāršā paplašinātā teikumā. |
9. | Izteicējs | Citi | vidēja | 2 p. | Izteicēju skaita noteikšana vienkāršā paplašinātā teikumā. |
10. | Pieturzīmes teikumos ar vienlīdzīgiem izteicējiem | Citi | vidēja | 1 p. | Pieturzīmju likšana vienkāršos paplašinātos teikumos ar vienlīdzīgiem teikuma priekšmetiem. |
11. | Teikuma priekšmets II | Citi | zema | 2 p. | Dotā teikuma locekļa novērtēšana. |
12. | Teikuma priekšmets III | Citi | zema | 2 p. | Dotā teikuma locekļa novērtēšana. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Teikuma priekšmets I | 00:10:00 | vidēja | 6 p. | Teikuma priekšmeta noteikšana vienkāršā paplašinātā teikumā. Vienlīdzīgu teikuma priekšmetu noteikšana. Pieturzīmju lietojums teikumā ar vienlīdzīgiem teikuma priekšmetiem. |
2. | Izteicējs | 00:00:00 | vidēja | 6 p. | Izteicējs un vienlīdzīgi izteicēji vienkāršā paplašinātā teikumā. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Teikuma priekšmets II | 00:10:00 | vidēja | 6 p. | Teikuma priekšmeta noteikšana vienkāršā paplašinātā teikumā. Vienlīdzīgi teikuma priekšmeti. |