Aptauja ir mērķtiecīgi uzdots jautājums vai jautājumu kopums.
Anketa - aptaujas lapa.
Sagatavojot aptauju un izstrādājot anketu, ievēro dažus noteikumus, kas uzlabos aptaujas gaitu un rezultātus:
Sagatavojot aptauju un izstrādājot anketu, ievēro dažus noteikumus, kas uzlabos aptaujas gaitu un rezultātus:
- izvēlies samērā īsas un vienkāršas anketas;
- anketai jābūt glīti noformētai;
- informē par nodomiem, lai rosinātu vēlmi atbildēt;
- jautājumiem jābūt skaidriem un nepārprotamiem, tie jāsakārto noteiktā secībā;
- pārliecinies, vai atbildēm paredzētajās vietās ir piedāvājums visām iespējamām atbildēm;
- anketas beigās pateicies par darbu, piemēram: Paldies par sadarbību!
Sastādot aptauju, izmanto nepabeigtus teikumus, kā arī daudzveidīgus (Kas....? Kad....? Kā...? Kāpēc....?) jautājumus, kurus formulē saprotami.
Lieto pieklājības frāzes un/vai izteikumus, piemēram, Labdien! Labvakar! Cienījamā kundze! Aicinu Jūs....! Lūdzu atbildēt...!
Ievēro ortogrāfijas un interpunkcijas likumus!
Aptaujas var būt runas un rakstu formā.
Svarīgi!
Aptaujas tekstu izkārto šādi:
1) pieklājības frāze;
2) ievads par aptaujas mērķi un norisi;
3) jautājumi;
4) noslēguma frāzes.
1) pieklājības frāze;
2) ievads par aptaujas mērķi un norisi;
3) jautājumi;
4) noslēguma frāzes.
APTAUJA Labdien! Mēs esam 8. klases skolnieces Aija un Rita. Mēs veicam pētījumu par vienaudžu valodu. Lūdzu, atbildi uz dažiem jautājumiem! 1. Vai Tu lieto jauniešu slengu?
2. Kāpēc Tu lieto jauniešu slengu?
3. Kad tu lieto jauniešu slengu?
4. Vai proti izteikties literārajā valodā, neizmantojot slengu?
5. Kurās situācijās Tu nekādā gadījumā nelieto slengu? Nosauc 2 saziņas situācijas!
Paldies, ka aizpildīji! |
Atsauce:
Avots: Lietišķie raksti pamatskolā/Latvijas Republikas IZM ISEC. -Rīga : SIA "Izglītības soļi", 2001. – 68 lpp. :il. – izmantotā literatūra: 10.- 12.lpp.