PIRMĀ SEMESTRA NOSLĒGUMA TESTI
Priekšmeti vārdu krājuma papildināšanai
Iepazīstināt bērnu ar apkārtējo pasauli un paplašināt vārdu krājumu var arī ar dažādu priekšmetu palīdzību. Vienlaikus bērnam var mācīt dažādu jēdzienu klasificēšanu.
Marijas Montessori pedagoģijā tiek piedāvātas šādas jēdzienu grupas, tās saistot ar konkrētu krāsu:
Zaļa | Sarkana | Dzeltena |
Augu valsts | Dzīvnieku valsts | Viss ar cilvēku un viņa darbību saistītais |
Šīs krāsas var izmantot, priekšmetus uzglabājot attiecīgās krāsas groziņos, kastītēs vai maisiņos.
Sākot darbu ar bērnu, ieteicams izvēlēties gan zināmus, gan nezināmus priekšmetus, taču nezināmo priekšmetu skaitam nevajadzētu būt lielākam par 1 – 2.
Visus izvēlētos priekšmetus (3 – 4) var salikt atbilstošās krāsas maisiņā un, darbojoties ar bērnu, sākt ar to izņemšanu no maisiņa. Vispirms jāuzaicina bērns nosaukt tos priekšmetus, kurus bērns jau pazīst. Tad jāizvēlas nezināmie priekšmeti, un seko trīspakāpju lekcija, apgūstot jaunos jēdzienus.
Visus izvēlētos priekšmetus (3 – 4) var salikt atbilstošās krāsas maisiņā un, darbojoties ar bērnu, sākt ar to izņemšanu no maisiņa. Vispirms jāuzaicina bērns nosaukt tos priekšmetus, kurus bērns jau pazīst. Tad jāizvēlas nezināmie priekšmeti, un seko trīspakāpju lekcija, apgūstot jaunos jēdzienus.
1. pakāpe | Jēdziena nosaukšana. | Tas ir bebrs. | |
2. pakāpe | Noteikta priekšmeta atpazīšana un saistīšana ar doto jēdzienu (bērnam jāizvēlas pareizais priekšmets no virknes priekšmetu). | Parādi man bebru. | |
3. pakāpe | Zināšanas par priekšmeta nosaukumu, prasme to pateikt. | Kas tas ir? |
3. pakāpe var netikt izmantota sākotnējās nodarbībās.
Vissvarīgākā ir 2. pakāpe, kurā jāpakavējas tik ilgi, cik vien nepieciešams.