Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Teātri | Latvijas teātru izveide un darbības stils, režisori, aktieri, iestudējumi: Nacionālais teātris, Dailes teātris, minoritāšu teātri, citi Rīgas un provinču teātri. |
2. | Mūzikas dzīve: Nacionālā opera un balets | Nacionālās Operas izveide, mākslinieki, iestudējumi, režisori; profesionāla baleta aizsākumi, personības. |
3. | Mūzikas dzīve: Dziesmu svētki | Dziesmu svētku nozīme kultūrā: atskats to vēsturē, tradīcijas atjaunošana, svētku norise, ietekme sabiedrībā; komponisti, mūzikas ievirzes. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Analizē avota tekstu par teātri | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prasme analizēt avota tekstu, formulēt apgalvojumus, spriedumus. |
2. | Nosaki attēlā pārstāvēto teātri | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Kultūras objektu atpazīšana, zināšanu nostiprināšana. |
3. | Izvērtē apgalvojumus par teātriem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Zināšanu nostiprināšana, papildināšana. |
4. | Savieto lugas autoru ar viņa darba nosaukumu | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Iepriekš apgūto zināšanu aktualizēšana, papildināšana, nostiprināšana. |
5. | Atpazīsti teātra personību un tās raksturojumu | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zināšanu nostiprināšana, prasme formulēt izteikumus, atlasīt informāciju. |
6. | Atpazīsti teātra personību un tās raksturojumu | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zināšanu nostiprināšana, prasme formulēt izteikumus, atlasīt informāciju. |
7. | Atbildi jautājumus par Nacionālo operu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zināšanu nostiprināšana. |
8. | Nosaki Nacionālās operas mākslinieku | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prasme formulēt spriedumus, zināšanu nostiprināšana. |
9. | Savieto operas autoru un viņa darba nosaukumu | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Iepriekš apgūtās mācību vielas aktualizācija, zināšanu nostiprināšana. |
10. | Raksturo personības lomu latviešu operas attīstībā | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Kultūras pārnacionālās ietekmes izpratnes pilnveidošana. |
11. | Atbildi jautājumu par Dziesmu svētkiem | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Zināšanu nostiprināšana. |
12. | Analizē Dziesmu svētku plakāta informāciju | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prasme vērtēt vizuālo avotu, formulēt spriedumu. |
13. | Raksturo Dziesmu svētku plakāta simbolus | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Mākslas simbolikas analīze, izpratne, prasme vērtēt vizuālo avotu. |
14. | Atbildi jautājumu par Dziesmu svētkiem | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pilnveido izpratni par politikas ietekmi uz kultūru, zināšanu nostiprināšana. |
15. | Izvēlies argumentus uzskatam par Dziesmu svētkiem | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prasme analizēt vizuālo avotu, formulēt secinājumus. |
16. | Raksturo personības lomu mūzikas dzīvē | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zināšanu papildināšana, prasme atlasīt informāciju. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Teātri | 00:00:00 | vidēja | 5 p. | Testā apkopoti uzdevumi, kas nostiprina un papildina zināšanas par teātri, tā personībām, sekmē prasmi izvēlēties atbilstošo formulējumu, sekmē vizuālo atmiņu. |
2. | Opera un balets | 00:00:00 | vidēja | 8 p. | Testā apkopoti uzdevumi, kas nostiprina, papildina zināšanas par latviešu operu, tās māksliniekiem un vadītājiem, sekmē 0prasmi atlasīt formulējumus, aktualizē zināšanas par pasaules mēroga darbiem. |
3. | Dziesmu svētki | 00:00:00 | vidēja | 6 p. | Testā apkopoti uzdevumi, kas nostiprina un papildina zināšanas par dziesmusvētkiem, to nozīmi kultūras dzīvē, mūzikas personībām; sekmē izpratni par kultūras saikni ar politikas ietekmēm. |
4. | Tēmas uzdevumu apkopojums | 00:00:00 | vidēja | 16 p. | Testā apkopoti uzdevumi, kuri parāda teātru un mūzikas daudzveidību, ļauj nostiprināt izpratni par izcilu personību lomu, sekmē prasmi atlasīt loģiskus spriedumus, nostiprina zināšanas. |