Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Ģeometriskas figūras | Priekšstats par kvadrātu, riņķi, trijstūri un taisnstūri. Bildes. |
2. | Priekšmetu salīdzināšana | figūru bildes nomainīju Priekšmetu salīdzināšana pēc dažādām pazīmēm (forma, krāsa, skaits u.c.) |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Figūru nosaukumi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Daudzstūru nosaukumu nosaka malu/virsotņu skaits. (M.Li.6) |
2. | Figūras izvēle | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Daudzstūru nosaukumu nosaka malu/virsotņu skaits. (M.Li.6 |
3. | Figūru nosaukumi | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Daudzstūru nosaukumu nosaka malu/virsotņu skaits. (M.Li.6) |
4. | Atrodi tādu pašu figūru! | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Atrod tādu pašu figūru. |
5. | Cik malas un cik virsotnes ir dotai figūrai? | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka malu un virsotņu skaitu figūrai. |
6. | Kādu figūru var izveidot no dotā kociņu daudzuma? | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka figūru malu skaitu. |
7. | Salīdzini figūras! Lielāks, mazāks | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Salīdzina figūras pēc lieluma. |
8. | Atrodi figūru, kurai ir par vienu malu/virsotni vairāk/mazāk! | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Salīdzina figūras pēc malu/virsotņu skaita. |
9. | Atrodi, kādas figūras atrodas virknē (pa labi, pa kreisi, starp)! | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pazīst figūras. |
10. | Attēls no figūrām. Izvēlies! | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Daudzstūru nosaukumu nosaka malu/virsotņu skaits. (M.Li.6) |
11. | Cik figūru ir zīmējumā? | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka figūru skaitu. |
12. | Vienādas formas figūras | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Salīdzināt figūras nozīmē pateikt, kas kopīgs/līdzīgs/atšķirīgs.(M.Li.2.) |
13. | Figūras izvēle | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Daudzstūru nosaukumu nosaka malu/virsotņu skaits. (M.Li.6 |
14. | Attēls no figūrām. Izvēlies! | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Daudzstūru nosaukumu nosaka malu/virsotņu skaits. (M.Li.6) |
15. | Atpazīsti figūru un skaiti, cik to ir zīmējumā! | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Nosaka figūru skaitu zīmējumā |
16. | Tornīši no ģeometriskām figūrām | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Salīdzina objektu skaitu, lietojot jēdzienus “tikpat”/“vairāk”/“mazāk”, un komentē savu domu, meklējot atbildi uz šādiem jautājumiem: kā tu zini, ka tikpat, kā tu vari parādīt, ka vairāk? (M.3.1.2.2.) Salīdzina figūru skaitu. |
17. | Vairāk vai mazāk? | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Salīdzina objektu skaitu, lietojot jēdzienus “tikpat”/“vairāk”/“mazāk”, un komentē savu domu, meklējot atbildi uz šādiem jautājumiem: kā tu zini, ka tikpat, kā tu vari parādīt, ka vairāk? (M.3.1.2.2.) Krāsainu figūru skaita salīdzināšana |
18. | Ģeometrisko figūru skaita salīdzināšana | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Grupē ģeometriskus objektus pēc kopīgas pazīmes, atlasa atšķirīgo, lieko, skaidrojot/pamatojot savu rīcību, izvēli. (M.3.2.1.4.) Doti zīmējumi ar dažādu figūru skaitu |
19. | Figūru grupēšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Grupē ģeometriskus objektus pēc kopīgas pazīmes, atlasa atšķirīgo, lieko, skaidrojot/pamatojot savu rīcību, izvēli. (M.3.2.1.4.) |
20. | Pēc kādas pazīmes var sagrupēt figūras? | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Grupē ģeometriskus objektus pēc kopīgas pazīmes, atlasa atšķirīgo, lieko, skaidrojot/pamatojot savu rīcību, izvēli. (M.3.2.1.4.) |
21. | Figūru kopīgās īpašības. Izvēlies pareizo! | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Matemātikā figūrai ir būtiskas un mazāk svarīgas īpašības, piemēram, trijstūra būtiskas īpašības: tam ir 3 malas, tas ir “noslēgts”, bet trijstūra mazāk svarīgas īpašības ir, piemēram, krāsa, lielums (mainot netiek iegūta cita figūra). (M.Li.6.) |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kas izveidots no figūrām? | Citi | vidēja | 1 p. | Nosaka, kas ir izveidots no figūrām. |
2. | No trijstūriem salikta figūra | Citi | vidēja | 2 p. | Daudzstūru nosaukumu nosaka malu/virsotņu skaits. (M.Li.6) |
3. | Figūru kopīgās īpašības | Citi | zema | 1 p. | Grupē figūras pēc dotas vai paša izvēlētas pazīmes. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Figūras | 00:00:00 | vidēja | 6 p. | |
2. | Figūru salīdzināšana,grupēšana. | 00:00:00 | vidēja | 8 p. |