Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Pulkstenis | Pulksteņa vizuāls un skaidrojošs apraksts. |
2. | Laika mēri. Pulkstenis. Minūtes | Pulksteņa gaitas vizuāls un skaidrojošs apraksts. Laika mērvienības - diennakts, stunda, minūte. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Laika mēri. Vai pazīsti pulksteni? Minūtes | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Laika mērīšanai izmanto pulksteņus ar ciparnīcu, informāciju par pulksteņa laiku nosaka un attēlo dažādi. |
2. | Pulksteņa laika noteikšana. Laiks noteikts ar cipariem | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Doti trīs pulksteņi, no kuriem jāizvēlas viens, kurš rāda noteiktu laiku. Laiks norādīts cipariem. |
3. | Pulksteņa laika noteikšana. Laiks noteikts ar vārdiem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Doti trīs pulksteņi, no kuriem jāizvēlas viens, kurš rāda noteiktu laiku. Laiks norādīts vārdiem. |
4. | Pulkstena laika noteikšana un uzrakstīšana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Dotam pulkstenim nosaka un uzraksta laiku. |
5. | Vai pazīsti pulksteni? Rīta un vakara stundas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Laika mērīšanai izmanto pulksteņus bez ciparnīcas, informāciju par laiku uz tiem attēlo dažādi. |
6. | Kurš pulkstenis rāda doto laiku? Ciparnīca bez cipariem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pēc norādītā laika jāizvēlas viens pulkstenis. Pulksteņi norādīti bez ciparnīcas. |
7. | Dienas daļu noteikšana pēc pulkstens | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka, kurš attēls atbilst konkrētai diennakts daļai. |
8. | Darbības atbilstoši diennakts daļai | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Diennakts un pulksteņa laiks tiek savienots ar noteiktu darbību, kura varētu būt iespējama noteiktā laikā. |
9. | Laika mēri. Afiša | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot afišā atrast informāciju un nolasīt pulksteņa laiku. |
10. | Laika mēri. Ielūgums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot ielūgumā atrast informāciju un nolasīt pulksteņa laiku. |
11. | Cik rādīja pulkstenis pirms stundas? | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka dotā pulksteņa laiku un prot pateikt, cik tas rādīja pirms stundas. |
12. | Cik rādīs pulkstenis pēc stundas? | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka dotā pulksteņa laiku un prot pateikt, cik tas rādīs pēc stundas. |
13. | Laika mēri. Nosaka laiku – cikos sākas, cikos beidzas nodarbība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka laiku un atrod pulksteni, kurš parāda - cikos sākas, cikos beidzas nodarbība. |
14. | Pulksteņa laikam atbilstošā situācija | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Dotas dažādas stiuācijas, kurās minēts pulksteņa laiks vārdiem. Jānosaka, kura situācija atbilst dotam pulkstenim. |
15. | Pulksteņu meistars. Nosaki, cik rāda pulkstenis! | 2. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Doti vairāki dažādi pulksteņi. Jānosaka kurš pulkstenis rāda noteiktu laiku. Pulksteņa laiks norādīts cipariem. |
16. | Atrodi noteiktai situācijai divus atbilstošos pulksteņus! | 2. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Nolasa pulksteņa laiku un atrod, kurš pulkstenis atbilst dotai situācijai. Pulksteņa laiks norādīts cipariem. |
17. | Pulksteņu meistars. Nosaki, cik rāda pulkstenis! | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Doti vairāki dažādi pulksteņi. Jānosaka kurš pulkstenis rāda noteiktu laiku. Pulksteņa laiks norādīts vārdiem |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Laika mēri ar vārdiem. Afiša | Citi | vidēja | 1 p. | Prot afišā atrast informāciju un nolasīt pulksteņa laiku. |
2. | Laika mēri. Pulkstenis | Citi | vidēja | 1 p. | Nolasa pulksteņa laiku un nosaka, cik tas rāda. |
3. | Pulksteņu meistars. Nosaki – cik rāda pulkstenis! | Citi | vidēja | 1 p. | Doti vairāki dažādi pulksteņi, prot noteikt to norādīto laiku. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Pulkstenis | 00:30:00 | vidēja | 8 p. | Nosaka laiku ar analogo un digitālo pulksteni, prot izvēlēties pulksteni pēc uzdevumā norādītā laika, lieto sakarības starp laika mērvienībām - diennakts, stunda, minūte. Atrod un lasa informāciju, kas ietver norādes par laiku dažādās situācijās un ielūgumos. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Cik rāda pulkstenis? | 00:30:00 | vidēja | 7 p. | Nosaka laiku ar analogo un digitālo pulksteni, prot izvēlēties pulksteni pēc uzdevumā norādītā laika, lieto sakarības starp laika mērvienībām - diennakts, stunda, minūte. Atrod un lasa informāciju, kas ietver norādes par laiku dažādās situācijās un afišās. |