Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Ko nozīmē grupēt? | Grupēt objektus nozīmē vienā grupā apvienot tos, kuriem ir kopīga īpašība. Lai sagrupētu objektus, tie ir jāsalīdzina. Salīdzināt nozīmē saskatīt kopīgās un atšķirīgās īpašības. (M.Li.2.) |
2. | Kā grupēt skaitļus? | Grupēt objektus nozīmē vienā grupā apvienot tos, kuriem ir kopīga īpašība. Lai sagrupētu objektus, tie ir jāsalīdzina. Salīdzināt nozīmē saskatīt kopīgās un atšķirīgās īpašības. (M.Li.2.) |
3. | Kā grupēt figūras? | Grupēt objektus nozīmē vienā grupā apvienot tos, kuriem ir kopīga īpašība. Lai sagrupētu objektus, tie ir jāsalīdzina. Salīdzināt nozīmē saskatīt kopīgās un atšķirīgās īpašības. (M.Li.2.) |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Atzīmē īpašību! | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Nosauc dotā objekta, figūras vai skaitļa īpašības. |
2. | Atzīmē katra skaitļa īpašības! | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Salīdzina redzamās figūras vai skaitļus un atzīmē katrai figūrai vai skaitlim atbilstošās īpašības. |
3. | Atzīmē skaitli vai figūru, kuram piemīt šādas īpašības. | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Atlasa objektu, skaitli vai figūru, kuram ir nosauktās īpašības. |
4. | Atzīmē patieso apgalvojumu! | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Spriež par objektu, figūru vai skaitli un tam piemītošajām īpašībām. |
5. | Kāda ir attēlā redzamo objektu kopīgā īpašība? | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Objektu kopai cenšas nosaukt kopīgu īpašību, kas tos visus vieno. |
6. | Atzīmē, kura figūra neiederas! | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Objektu kopā nosaka atšķirīgo/īpašo/neiederīgo un paskaidro savu izvēli. |
7. | Figūru grupēšana | 1. izziņas līmenis | zema | 6 p. | Prot salīdzināt un grupēt figūras pēc dažādām pazīmēm. |
8. | Grupē skaitļus! | 1. izziņas līmenis | zema | 6 p. | Prot salīdzināt un grupēt skaitļus pēc dažādām pazīmēm. |
9. | Kas attēlots venna diagrammā? | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Lasa diagrammā attēlotu informāciju par objektu grupām. |
10. | Kas kopīgs iekrāsotās daļas objektiem? | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot nolasīt informāciju no Venna diagrammas. |
11. | Kura figūra iederas? | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Grupē objektus ar kopīgām un atšķirīgām īpašībām Venna diagrammās. |
12. | Kurš skaitlis iederas? | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Prot salīdzināt un grupēt skaitļus Venna diagrammā. |
13. | Apskati diagrammu un atbildi! | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Lasa tabulā, shēmā, diagrammā attēlotu informāciju par objektu grupām. |
14. | Apskati diagrammu un atzīmē patieso apgalvojumu! | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Lasa tabulā, shēmā, diagrammā attēlotu informāciju par objektu grupām. |
15. | Diagramma. Jautājumi par diagrammu | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Lasa tabulā, shēmā, diagrammā attēlotu informāciju par objektu grupām. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Nosaki pāra un nepāra skaitļus | Citi | zema | 1 p. | Prot sagrupēt pāra un nepāra skaitļus. |
2. | Atzīmē katras figūras īpašības! | Citi | vidēja | 6 p. | Grupē ģeometriskus objektus pēc kopīgas pazīmes, atlasa atšķirīgo, lieko, skaidrojot/pamatojot savu rīcību, izvēli. (M.3.2.1.4.) |
3. | Kura diagramma ir pareizā? | Citi | augsta | 1 p. | Prot nolasīt nepieciešamo informāciju no Venna diagrammas. |
4. | Apskati diagrammu un ieraksti trūkstošo skaitli! | Citi | vidēja | 1 p. | Lasa tabulā, shēmā, diagrammā attēlotu informāciju par objektu grupām. |
5. | Vēro diagrammu un atbildi uz jautājumiem! | Citi | augsta | 1 p. | Lasa diagrammā attēlotu informāciju par objektu grupām. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Skaitļu un figūru grupēšana pēc to pazīmēm | 00:30:00 | vidēja | 12 p. | Testā iekļauti uzdevumi, kuros jānosaka skaitļu un figūru pazīmes, jāgrupē tie pēc to kopīgajām un atšķirīgajām pazīmēm. Tests pārbaudīs prasmi nosaukt figūru un skaitļu kopīgās un atšķirīgās pazīmes, izveidotai grupai nosaukt kopīgo pazīmi, lasīt diagrammā attēlotu informāciju. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Skaitļu un figūru grupēšana | 00:40:00 | vidēja | 12 p. | Testā iekļauti uzdevumi, kuri pārbaudīs skolēna prasmi nosaukt objekta, skaitļa vai figūras kopīgās un atšķirīgās pazīmes, lasīt shēmā vai diagrammā attēlotu informāciju par objektu grupām. |