Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Laika mēri | |
2. | Pulkstenis. Hronometrs | |
3. | Kalendārs |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Laika mēri, to sakarības | 1. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Zina, ka laika mērvienības ir sekunde, minūte, stunda, diena, nedēļa, mēnesis, gads. Zina, ka tās grupē dažādi - gan pa 60, gan pa 7, gan pa 12, gan pa 30. |
2. | Laika mērvienības | 2. izziņas līmenis | zema | 7 p. | Zina, ka laika mērvienības ir sekunde, minūte, stunda, diena, nedēļa, mēnesis, gads. Prot tās sakārtot augošā un dilstošā secībā. |
3. | Laika mēru salīdzināšana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prot salīdzināt laika mērvienības. |
4. | Laika mērī ikdienā | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina, cik daudz var paveikt vienā stundā, minūtē, sekundē – noskriet, izlasīt, uzrakstīt, nopīt (aukliņu), notamborēt (pīnīti) u. tml. |
5. | Minūšu nolasīšana pulkstenī | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nolasa, pieraksta pulksteņa laiku no analogā pulksteņa ar precizitāti līdz minūtei. |
6. | Laika noteikšana ar precizitāti līdz 1 minūtei | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nolasa, pieraksta pulksteņa laiku no analogā pulksteņa ar precizitāti līdz minūtei. |
7. | Laiks mehāniskā un elektroniskā pulkstenī (stundas, pusstundas) | 2. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Nolasa, pieraksta pulksteņa laiku no digitālā un analogā pulksteņa (ar precizitāti līdz minūtei), no hronometra. |
8. | Laiks mehāniskā un elektroniskā pulkstenī (ar precizitāti līdz 5 minūtēm) | 2. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Nolasa, pieraksta pulksteņa laiku no digitālā un analogā pulksteņa (ar precizitāti līdz minūtei), no hronometra. |
9. | Pulksteņa laiks (24 stundu formāts) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot nolasīt pulksteni 24 stundu formātā, sasaistot ar dienas daļām. |
10. | Laiks hronometrā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot nolasīt laika mērījumu no hronometra. |
11. | Dienas pēc kārtas | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Zina, nedēļas dienas pēc kārtas. |
12. | Dienas pēc kārtas (vakar, šodien, rīt) | 3. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Zina nedēļas dienas pēc kārtas, prot lietot vārdus "vakar", "šodien", "rīt". |
13. | Dienu skaits mēnešos | 2. izziņas līmenis | zema | 6 p. | Prot atrast informāciju kalendārā, grupē mēnešus pēc dienu skaita tajos. |
14. | Mēneši pēc kārtas | 1. izziņas līmenis | zema | 6 p. | Sakārto mēnešus secīgi pēc kārtas. |
15. | Mēneši pēc kārtas (pirms un pēc) | 2. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Sakārto mēnešus secīgi pēc kārtas. |
16. | Datumi pēc kārtas (vakar, šodien, rīt) | 3. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Prot nolasīt informāciju no kalendāra. |
17. | Datums ielūgumā | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot nolasīt informāciju no ielūguma / afišas. |
18. | Intervāls pulkstenī (stundas) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pazīst pulksteni, zina kā noteikt laika intervālu pulkstenī. |
19. | Intervāls pulkstenī (minūtes) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pazīst pulksteni, zina kā noteikt laika intervālu pulkstenī. |
20. | Cik rādīja pulkstenis pirms | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka dotā pulksteņa laiku un prot pateikt, cik tas rādīja pirms stundas. |
21. | Situāciju uzdevums (minūtes) | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Aprēķina notikuma ilgumu minūtēs. |
22. | Notikuma sākums, beigas, ilgums (tabula) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nolasa pulksteņa laiku no mehāniska pulksteņa, nosaka notikuma ilgumu. |
23. | Situāciju uzdevums (laika aprēķināšana) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot aprēķināt notikuma sākuma un beigu laiku, ilgumu. |
24. | Situāciju uzdevums (analogs pulkstenis bez cipariem) | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot aprēķināt notikuma sākuma un beigu laiku. Prot nolasīt analogu pulksteni bez cipariem. |
25. | Laika mērvienību pārveidojumi (dienas, nedēļas) | 1. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Veic laika mērvienību pārveidojumus. |
26. | Situāciju uzdevums (gadi, mēneši) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Veic laika mērvienību pārveidojumus. |
27. | Informācijas meklēšana kalendārā vai pulkstenī | 2. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Zina, kur meklēt informāciju par laiku dažādās ikdienas situācijās. |
28. | Pulkstenis un dienas daļas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 8 p. | Prot nolasīt laiku no elektroniska pulksteņa, izprot laika saistību ar dienas daļām un katrā daļā veicamajām darbībām. |
29. | Autobusu saraksts | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot nolasīt informāciju no sarakstiem, aprēķināt notikuma ilgumu. |
30. | Kinoteātra afiša (laika rēķini) | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot nolasīt informāciju no kinoteātra seansu saraksta, prot aprēķināt notikuma ilgumu. |
31. | Datuma noteikšana | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Prot atrast nepieciešamo informāciju kalendārā. |
32. | Dienas plānošana, laika rēķini | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Veic aprēķinus ar laika mērvienībām, prot nolasīt pulksteni, zina pulksteņa un dienas daļu saistību. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Pulksteņa laiks ar precizitāti līdz 1 minūtei | Citi | augsta | 2 p. | Nolasa, pieraksta pulksteņa laiku no analogā pulksteņa ar precizitāti līdz minūtei. |
2. | Pulksteņa laiks un dienas daļa | Citi | vidēja | 2 p. | Prot nolasīt pulksteņa laiku no digitāla un analoga pulksteņa 24 stundu formātā. |
3. | Laiks hronometrā, laika aprēķināšana | Citi | vidēja | 3 p. | Prot nolasīt laika mērījumu no hronometra. |
4. | Kalendārs, mēneši, dienas | Citi | augsta | 3 p. | Prot atrast nepieciešamo informāciju kalendārā. |
5. | Situāciju uzdevums par laiku | Citi | vidēja | 2 p. | Prot aprēķināt notikuma ilgumu. |
6. | Vilcienu saraksts (laika rēķini) | Citi | vidēja | 2 p. | Prot atrast informāciju tabulā, aprēķināt notikuma ilgumu. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Laiks, laika rēķini | 00:40:00 | vidēja | 14 p. | Tiek pārbaudīta prasme salīdzināt laika mērvienības; nolasīt pulksteņa laiku 24 stundu formātā ar precizitāti līd 1 minūtei un saistīt to ar dienas daļām; veikt aprēķinus ar laika mērvienībām; aprēķināt notikuma sākuma un beigu laiku, ilgumu. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Laiks, laika rēķini un plānošana | 00:40:00 | augsta | 14 p. | Tiek pārbaudīta presme nolasīt analogu un digitālu pulksteni 24 stundu formātā un sasaistīt ar dienas daļām; noteikt sākuma un beigu laiku, ilgumu; plānot laiku, nolasot informāciju no tabulām un sarakstiem; veikt aprēķinus ar laika mērvienībām ar sadzīvi saistītos kontekstos. |