Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Reizina un dala ar 5 | Veidot izpratni, ko nozīmē reizināt un dalīt ar 5. Reizināt ar 5 nozīmē ņemt attiecīgi 5 tādus daudzumus. Dalīt ar 5 nozīmē vai nu sadalīt attiecīgi 5 vienādās daļās un pateikt, cik ir katrā daļā, vai arī dalīt daļās attiecīgi pa 5 un pateikt, cik ir daļu. (M.Li.3.) |
2. | Noderīgo lietu stūrītis | Papildmateriāls reizināšanas 50 apjomā apguvei. Video dziesmas, video pamācības. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Objektu grupas | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Izvēlas attēlam atbilstošu reizinājumu. |
2. | Skaitīšana pa pieci | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skaita pa pieci. Pabeidz reizinājumu. Precīzi seko instrukcijām. |
3. | Skaitļa 5 reizinājumi | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Nostiprina reizrēķina zināšanas, reizinot skaitli 5 vai ar 5. |
4. | Reizinājumi augošā vai dilstošā secībā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Trenē reizrēķina zināšanas, risinot skaitļa 5 reizinājumus. Jēdziena dilstošs un augošs izpratne. Mācās precīzi sekot instrukcijām. |
5. | Nezināmā skaitļa noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka nezināmo saskaitāmo. Saprot, ka noteikt nezināmo izteiksmē, kur vienādi saskaitāmie, var ar reizināšanu vai dalīšanu. |
6. | Reizinātāja noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Reizrēķins 3 vienādojumos. Noteikt nezināmo reizinātāju. |
7. | Otrā reizinātāja un reizinājuma noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Aprēķina otru reizinātāju pēc apraksta - lielāks, mazāks nekā. Aprēķina reizinājumu. Lieto darbības locekļu nosaukumus. |
8. | Reizes vairāk. Skaitļu starpība/summa | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Prot aprēķināt otra skaitļa vērtību (reizes vairāk). Aprēķina abu skaitļu summu vai starpību. Atrisina 2 darbību teksta uzdevumu, kuros nepieciešams izmantot jēdzienus "reizes vairāk" un "summa/starpība". (M.3.1.2.1.,M. 3.2.2.1.) |
9. | Dalīšana ar 5 | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Nostiprina reizrēķina zināšanas, reizinot skaitli 5 vai ar 5. |
10. | Patiesa vai aplama vienādība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Veic dalīšanas darbības. Pārliecinās par vienādības patiesumu. Lieto jēdzienus "patiess" un "aplams". |
11. | Saistītais pieraksts. (a-b):c | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Risina, ievērojot darbību secību. Dalīšana, atņemšana, iekavas. |
12. | Saistītais pieraksts. a:b+c | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Risina, ievērojot darbību secību. Dalīšana, saskaitīšana, bez iekavām. |
13. | Labirints. Reizināšana ar 2, 3, 4, 5 | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nostiprina prasmi reizināt ar 2, 3, 4, 5, trenē uzmanību. |
14. | Atslēgas. Reizināšana ar 3, 4, 5 | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nostiprina prasmi reizināt ar 3, 4, 5, trenē uzmanību. |
15. | Teksta uzdevums par avenēm | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Risina teksta uzdevumu ar reizināšanu. |
16. | Tabulas aizpildīšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prot reizināt un dalīt 50 apjomā. |
17. | Par cik/cik reižu. Diagramma | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nolasa datus no diagrammas. Salīdzina datus - par cik? cik reižu? |
18. | Teksta uzdevums par ziediem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Risina vienas darbības teksta uzdevums, izmantojot dalīšanu 50 apjomā. |
19. | Maisi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Risina situāciju uzdevumus, kad ar dalīšanu jānosaka dienu skaits. Darbības sastādīšana. |
20. | Teksta uzdevums par zemeņu rindām | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Risina sadzīves uzdevumu, izmantojot dalīšanu 50 apjomā. Teksta uzdevums ar vienu darbību. Cik zemeņu rindas? |
21. | Zobu tīrīšana. Minūtes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Risina divu darbību teksta uzdevumu galvā, izmantojot reizināšanu 50 apjomā. |
22. | Lasīšana | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Risina divu darbību teksta uzdevumu, izmantojot reizināšanas prasmes 50 apjomā un salīdzināšanu (par cik?). |
23. | Teksta uzdevums par burkānu kastēm | 2. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Risina teksta uzdevumu ar divām darbībām. |
24. | Teksta uzdevums par produktu pirkšanu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Risina iepirkšanās teksta uzdevumu ar divām darbībām. |
25. | Pirkumi | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Aprēķina vienas vienības cenu un kopējo izmaksu summu. Prot izmantot reizināšanas un dalīšanas darbību sadzīviska rakstura uzdevumā. |
26. | Teksta uzdevums par iepirkšanos. 2 darbības | 2. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Risina iepirkšanās teksta uzdevumu ar divām darbībām. |
27. | Cik sver viena bumba? | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot aprēķināt vienas vienības masu. Izmanto dalīšanu aprēķinu veikšanā. |
28. | Teksta uzdevums par auduma metriem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Risina teksta uzdevumu, ja zināms vienas vienības daudzums. |
29. | Teksta uzdevums par naudas atlikumu | 2. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Risina teksta uzdevumu ar četrām darbībām. Reizināšana, dalīšana 50 apjomā. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Ja par vienu mazāk | Citi | vidēja | 3 p. | Salīdzina izteiksmes, izprotot, ka vienādu skaitļu saskaitīšanu var aizvietot ar reizināšanu. |
2. | Reizinājumu salīdzināšana, ja izmantots burts | Citi | augsta | 2 p. | Salīdzina reizinājumus. |
3. | Saistītais pieraksts. a+b:c+d | Citi | vidēja | 3 p. | Risina, ievērojot darbību secību. Trīs darbības, bez iekavām. |
4. | Dzērvenes. 5 reizes vairāk/mazāk | Citi | vidēja | 2 p. | Atrisina uzdevumus kuros nepieciešams izmantot jēdzienus "reizes vairāk/mazāk" un "kopā". (M.3.1.2.1.,M. 3.2.2.1.) |
5. | Teksta uzdevums par ābolu kastēm | Citi | vidēja | 2 p. | Risina vienas darbības teksta uzdevums, izmantojot dalīšanu 50 apjomā. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Reizināšana un dalīšana ar 5 | 00:30:00 | vidēja | 11 p. | Testa iekļauti uzdevumi, kas pārbauda prasmi reizināt ar 5 vai pa 5, prasmi aprēķināt 5 reizes vairāk. Testa iekļauti uzdevumi, kas pārbauda prasmi dalīt ar 5 vai pa 5, prasmi aprēķināt 5 reizes mazāk |
2. | Reizināšana un dalīšana ar 2, 3, 4, 5 | 00:40:00 | vidēja | 17 p. | Testā iekļauti uzdevumi, kas pārbauda reizināšanas un dalīšanas prasmes 50 apjomā: reizināšanas tabula, nezināmā atrašana, saistītais pieraksts, sadzīves uzdevumi gan ar vienu, gan divām darbībām. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Reizināšana un dalīšana 50 apjomā | 00:40:00 | vidēja | 19 p. | Testā iekļauti uzdevumi, kas pārbauda reizināšanas un dalīšanas prasmes 50 apjomā: reizināšanas tabula, nezināmā atrašana, saistītais pieraksts, sadzīves uzdevumi gan ar vienu, gan divām darbībām. |