Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Dubultošana. Reizināšana ar 2 | Veidot izpratni par to, ko nozīmē reizināt. Reizināt ar 2 nozīmē ņemt 2 tādus daudzumus, dubultot. “2 reizes vairāk” nozīmē “2 tādi daudzumi”. (M.Li.3) |
2. | Dalīšana ar 2 | Veidot izpratni par to, ko nozīmē dalīt. Dalīt ar 2 nozīmē sadalīt divās vienādās daļās (uz pusēm) un pateikt, cik ir katrā daļā, vai dalīt daļās pa 2 un pateikt, cik ir daļu. Dalīšanas darbību abos gadījumos pieraksta, lietojot zīmi “:”. (M.Li.3.) |
3. | 2 reizes vairāk, 2 reizes mazāk | Veidot izpratni, ko nozīmē divas reizes vairāk un divas reizes mazāk. Ja viens lielums ir 2 reizes lielāks nekā otrs, tad otrais lielums ir 2 reizes mazāks nekā pirmais. (M.Li.4.) |
4. | Noderīgo lietu stūrītis | Papildmateriāls reizināšanas ar 2 apguvē. Video dziesmas un tiešsaites spēles. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Saskaitīšanas saistība ar reizināšanu | 2. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Atrod piemērus ar summu, kas aizstājama ar reizinājumu. |
2. | Skaitļa 2 saskaitīšana. Summas aizstāšana ar reizinājumu | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Aizstāj reizinājumu ar summu, aprēķina to. |
3. | Reizinājuma aizstāšana ar summu | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Aizstāj reizinājumu ar summu, aprēķina to. |
4. | Skaitļa 2 reizinājumi | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Nostiprina reizrēķina zināšanas, reizinot skaitli 2 vai ar 2. |
5. | Reizinājumi augošā vai dilstošā secībā | 2. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Nostiprina reizināšanas prasmi. Jēdziena dilstošs un augošs lietošana. Mācās precīzi sekot instrukcijām. |
6. | Figūras rūtiņas. Darbība saskaitot un reizinot | 1. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Aprēķina rūtiņu daudzumu gan ar saskaitīšanu, gan ar reizināšanu. |
7. | Plūmes. Reizināšana ar 2 | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Izveido attēlam atbilstošu reizināšanas darbību un aprēķina to. |
8. | Kāju skaits 2 dzīvniekiem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Reizina viencipara skaitļus ar 2. Aprēķina kāju skaitu 2 dzīvniekiem. |
9. | Nezināmais reizinātājs | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Nosaka nezināmo reizinātāju. Nostiprina reizrēķina zināšanas, reizinot skaitli 2 vai ar 2. |
10. | Pavasara ziedu reizināšanas tabula | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Orientējas reizrēķina tabulā. Prot reizināt ar 2. Atpazīst pavasara ziedus. |
11. | Spuldzītes. Reizrēķins ar 2 | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Reizina ar 2. Nosaka reizinājumam atbilstošo spuldzīti. |
12. | Reizinājuma un summas salīdzināšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Aprēķina summu un reizinājumu, saprot šo darbību atšķirību, salīdzina rezultātus. |
13. | Reizinājumu salīdzināšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Salīdzina reizinājumus, zinot reizināšanas pārvietojamības īpašību. |
14. | Nauda makā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Risina situāciju uzdevumu par naudu. Reizina ar 2. |
15. | Krājkase | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Risina situāciju uzdevumu par naudu. Reizina ar 2. |
16. | 2 reizes vairāk | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Lieto jēdzienus “2 reizes vairāk/garāks”. Atrisina situāciju uzdevumus, kur viens lielums 2 reizes lielāks. |
17. | Ja ņem par vienu vairāk | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Raksta trūkstošo reizinātāju vienādībā, izprotot, ka vienādu skaitļu saskaitīšanu var aizvietot ar reizināšanu. |
18. | Ja ņem par vienu mazāk (salīdzināšana) | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Salīdzina izteiksmes, izprotot, ka vienādu skaitļu saskaitīšanu var aizvietot ar reizināšanu. |
19. | Dalīšana ar 2 | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Dala (pāra skaitļus līdz 20) ar 2. |
20. | Nauda. Dalīt 2 vienādās daļās | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Dala (pāra skaitļus līdz 20) divās vienādās daļās. |
21. | Ziedu sadalīšana 2 vāzēs | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Dala (pāra skaitļus līdz 20) divās vienādās daļās. |
22. | Stafetes. Sadalīšana komandās | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Risina situāciju uzdevumus, kur dala (pāra skaitļus līdz 20) divās vienādās daļās. |
23. | Sadalīšana 2 traukos | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Risina situāciju uzdevumus, kur dala (pāra skaitļus līdz 20) divās vienādās daļās. Dala uz pusēm. |
24. | 2 darbību teksta uzdevums. | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Risina 2 darbību situāciju uzdevumus, kur saskaita, cik kopā un dala iegūto summu divās vienādās daļās. |
25. | Nogrieznis. 2 reizes garāks/ īsāks | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Lieto jēdzienus “2 reizes vairāk/garāks”, “2 reizes mazāk/īsāks”, “puse”. Atrisina situāciju uzdevumus, kur viens lielums 2 reizes lielāks/mazāks nekā otrs. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Summas aizstāšana ar reizinājumu. Skaitļu dubultošana | Citi | zema | 1 p. | Aizstāj reizinājumu ar summu, aprēķina to. |
2. | Reizinājumi augošā vai dilstošā secībā | Citi | vidēja | 2 p. | Nostiprina reizināšanas prasmi. Jēdziena dilstošs un augošs lietošana. Mācās precīzi sekot instrukcijām. |
3. | Bumbiņu virtene | Citi | vidēja | 4 p. | Pēc attēla veido reizināšanas darbību un aprēķina to. |
4. | Reizinājumu salīdzināšana (viens divciparu skaitlis) | Citi | vidēja | 1 p. | Salīdzina reizinājumus, nerēķinot to vērtību. |
5. | Risini galvā saistītajā pierakstā! Atņemt | Citi | vidēja | 2 p. | Risina piemēru ar skaitļa 2 reizinājumu un starpību. Prot risināt galvā saistītajā pierakstā, ievērojot darbību secību, pierakstot tikai atbildi. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Reizināt ar 2 | 00:40:00 | vidēja | 15 p. | Testa iekļauti uzdevumi, kas pārbauda prasmi reizināt ar 2 vai pa 2, prasmi aprēķināt 2 reizes vairāk. |
2. | Dalīt ar 2 | 00:40:00 | vidēja | 11 p. | Testa iekļauti uzdevumi, kas pārbauda prasmi dalīt ar 2 (dalīt uz pusēm) vai dalīt pa 2, prasmi aprēķināt 2 reizes mazāk. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Ko nozīmē reizināt un dalīt ar 2? | 00:40:00 | vidēja | 17 p. | Testa iekļauti uzdevumi, kas pārbauda prasmi reizināt ar 2 vai pa 2, prasmi aprēķināt 2 reizes vairāk. Testa iekļauti uzdevumi, kas pārbauda prasmi dalīt ar 2 (dalīt uz pusēm) vai pa 2, prasmi aprēķināt 2 reizes mazāk. |