Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Divciparu skaitļa reizināšana ar viencipara skaitli | Divciparu skaitļa reizināšana ar viencipara skaitli. Reizinot divciparu skaitli, var atsevišķi reizināt desmitus un vienus, un rezultātus saskaitīt. (M.Li.3.) |
2. | Divciparu skaitļu dalīšana ar viencipara skaitli | Divciparu skaitli dala ar viencipara skaitli ārpus tabulas minot/prognozējot rezultātu, pārbauda ar reizināšanu. Dalot divciparu skaitli, var atsevišķi dalīt desmitus un vienus,un rezultātus saskaitīt. (M.Li.3.) |
3. | Reizināšanas un dalīšanas sadalāmības īpašība (distributīvā) | Vārdiski formulē reizināšanas sadalāmības īpašību: (a + b) ∙ c = a ∙ c + b ∙ c un dalīšanas sadalāmības īpašību (a + b) : c = a : c + b : c (M.3.3.2.1., M.3.2.1.2.) |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Reizināšana ar divciparu skaitli. Strukturēts uzdevums | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Reizina divciparu skaitļus ar vieniem. |
2. | Reizināšana ar divciparu skaitli līdz 19 | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Divciparu skaitļa (līdz 19) reizināšana ar vieniem. |
3. | Divciparu skaitļa reizināšana ar viencipara skaitli | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Reizina divciparu skaitļus ar vieniem. |
4. | Nezināmā reizinātāja aprēķināšana, burts | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaki nezināmo reizinātāju. |
5. | Vienkāršs teksta uzdevums. Veikals | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Risina situāciju uzdevumus, kur divciparu skaitlis jāreizina ar vieniem. |
6. | Ģimenes izdevumi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Risina sadzīves uzdevumu, aprēķinot aktīvās atpūtas parka apmeklējuma izmaksas. |
7. | Teksta uzdevums. Grāmatnīca | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Risina situāciju uzdevumu ar 2 darbībām, kurā nepieciešama prasme reizināt divciparu skaitli ar vienciparu skaitli. |
8. | Teksta uzdevums. Divu reizinājumu summa. 3 darbības | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Risina situāciju uzdevumu ar 3 darbībām, kurā nepieciešama reizināšanas un atņemšanas prasmes. |
9. | Dalīšanas sadalāmības īpašība (distributīvā) | 2. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Doto summu dala ar vieniem. Dalot divciparu skaitli, var atsevišķi dalīt desmitus un vienus, un rezultātus saskaitīt. (M.Li.3.) |
10. | Dalīšanas sadalāmības likums. Saskaitāmo izvēles | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Doto summu dala ar vieniem. Dalot divciparu skaitli, var atsevišķi dalīt desmitus un vienus, un rezultātus saskaitīt. (M.Li.3.) |
11. | Divcipara skaitļa dalīšana ar viencipara skaitli | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Dala ar viencipara skaitli, izmantojot dalīšanas sadalāmības (distributīvo īpašību). |
12. | Kastes svara aprēķināšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Risina situāciju uzdevumu, kurā jānosaka masa, dalot divcipara skaitli ar viencipara skaitli. |
13. | Teksta uzdevums. Dārzeņu pārdošana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Risina situāciju uzdevumu, kur jāveic aprēķini, izprotot jēdzienus – reizes vairāk/mazāk, par cik viarāk, cik reižu vairāk. |
14. | Nogriežņu garuma aprēķināšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Risina situāciju uzdevumu, kur jāveic aprēķini, izprotot jēdzienus – reizes garāks, reizes īsāks. |
15. | Plakāta malu garumi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Salīdzina taisnstūra malu garumus, izprotot jēdzienus - reizes garāks, reizes īsāks. |
16. | Teksta uzdevums. Divcipara skaitli dala ar viencipara skaitli. 2 darbības | 2. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Risina situāciju uzdevumu ar 2 darbībām, kurā nepieciešama prasme dalīt divciparu skaitli ar vienciparu skaitli. |
17. | Teksta uzdevums par pirkšanu. 3 darbības | 2. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Risina praktiska satura uzdevumu, lai aprēķinātu, cik var nopirkt, ja zināma kopējā cena. |
18. | Kopīgs darbs. Par krāniem | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Risina situāciju uzdevumu, kurā nepieciešama reizināšanas un atņemšanas prasmes. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Summas reizināšana ar vieniem. Strukturēts uzdevums | Citi | zema | 2 p. | Doto summu reizina ar vieniem. Reizinot divciparu skaitli, var atsevišķi reizināt desmitus un vienus, un rezultātus saskaitīt. (M.Li.3.) |
2. | Viencipara skaitļa reizināšana ar divciparu skaitli | Citi | vidēja | 1 p. | Reizina viencipara un divciparu skaitli, izprot reizināšanas pārvietojamības īpašību. |
3. | Plakāts. Pareizais apgalvojums | Citi | vidēja | 1 p. | Salīdzina taisnstūra malu garumus, izprotot jēdzienus - reizes garāks, reizes īsāks. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Divciparu skaitļu reizināšana un dalīšana | 00:30:00 | vidēja | 15 p. | Testā iekļauti uzdevumi, kas pārbauda prasmi reizināt un dalīt divciparu skaitli ar vienciparu skaitli, prasmi risināt sadzīviskus uzdevumus. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Reizināšana un dalīšana dažādās situācijās | 00:40:00 | vidēja | 14 p. | Testā iekļauti uzdevumi, kas pārbauda prasmi reizināt un dalīt divciparu skaitli ar vienciparu skaitli, prasmi risināt sadzīviskus uzdevumus. |