Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Paralēlas un perpendikulāras līnijas | Teorija par paralēlām un perpendikulārām līnijām. |
2. | Leņķis | Teorija par leņķu veidiem, leņķu lielumiem, leņķu mērīšana un zīmēšana. |
3. | Leņķa mērīšana un zīmēšana | Parādīti soļi, kā mēra leņķi un kā zīmē konkrēta lieluma leņķi. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Paralēlas un perpendikulāras malas daudzstūros | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Plaknes figūrām prot saskatīt paralēlas un perpendikulāras malas. Nosaka arī figūras, kurām nav ne paralēlas, ne perpendikulāras malas. Atbilstošo attēlu ievelk pie nosacījuma. |
2. | Paralēlas un perpendikulāras līnijas burtos | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka, kuriem no uzrakstītajiem burtiem ir paralēlas vai perpendikulāras līnijas. |
3. | Paralēlas un perpendikulāras šķautnes skaldnī | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Aplūkojot doto taisnstūra paralēlskaldņa zīmējumu, prot atrast dotajai šķautnei paralēlu vai perpendikulāru šķautni no dotajām. |
4. | Priekšmeti. Perpendikulāras/paralēlas līnijas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Vizualizē dotos priekšmetus un nosaka, vai tajos ir paralēlas, vai perpendikulāras līnijas. |
5. | Karte. Perpendikulāras/paralēlas līnijas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot orientēties kartē. Izmanto lasītprasmes. Izprot paralēlu un perpendikulāru ielu novietojumu. Atrod dotajai ielai paralēlu vai perpendikulāru ielu no 3 piedāvātajām ielām. Ievelk pareizo atbildi. |
6. | Mērvienība un mērinstruments leņķa mērīšanai | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Uzdevums satur 2 testveida jautājumus. Prot noteikt, kādu mērvienību izmanto leņķa lieluma mērīšanai. Prot noteikt, ar kādu mērinstrumentu mēra leņķi. |
7. | Leņķa mērīšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Aplūkojot attēlu, kur pie leņķa pielikts transportieris, prot noteikt leņķa lielumu grādos. |
8. | Leņķu veidi | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Pēc dotā leņķa veida (šaurs, plats), prot testveida uzdevumā izvēlēties atbilstošo leņķa lielumu. |
9. | Stara pagriešana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot iztēloties, kā pārvietosies stars, kad tas tiks pagriezts pa norādīto leņķi. |
10. | Apgalvojuma patiesuma noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zina, cik grādi atbilst šauram vai platam leņķim. Izvērtē doto apgalvojumu un prot noteikt tā patiesumu. Doti 2 apgalvojumi, kuriem katram izvēlas patiess vai aplams apgalvojums. |
11. | Leņķu veidi pēc pulksteņa rādītājiem | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Aplūkojot pulksteņa rādītājus, nosaka leņķa veidu. Testveida uzdevums, kur visi leņķu veidi ir piedāvāti. |
12. | Šauru, taisnu, platu leņķu skaits četrstūrī | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Atpazīst šaurus, taisnus un platus leņķus. Prot tos ieraudzīt daudzstūrī. |
13. | Šaurs leņķis mājās vidē | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Atpazīst leņķu veidus, zina tiem atbilstošos grādu lielumus. Prot šauru leņķi atrast savā mājas vidē un izmērīt to. Aprēķina, cik grādi pietrūkst līdz taisnam leņķim. |
14. | Divi leņķi ar kopīgu malu | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Doti divu leņķu lielumi, kuriem ir kopīga mala. Skolēns izprot, kā tie var novietoties |
15. | Dotā leņķa zīmēšana un mērīšana | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Nosaka leņķa veidu. Pārzīmē uz rūtiņu lapas doto leņķi un izmēra to. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Paralēlas un perpendikulāras līnijas burtos I | Citi | vidēja | 3 p. | Prot noteikt, kā novietojušās līnijas burtos. Paralēlas vai perpendikulāras līnijas. Uzdevums ar ievilkšanu. 3 jautājumi. |
2. | Ielu pāri kartē | Citi | augsta | 1 p. | Prot orientēties pilsētas kartē. Izmanto lasītprasmes. Izprot paralēlu un perpendikulāru ielu novietojumu. Atrod dotajā kartē paralēlu vai perpendikulāru ielu pārus. Testveida uzdevums. |
3. | Leņķa veida noteikšana un mērīšana | Citi | vidēja | 2 p. | Aplūkojot attēlu, kur pie leņķa pielikts transportieris, prot noteikt leņķa lielumu grādos. Prot noteikt leņķa veidu. |
4. | Leņķu veidi pēc grādiem | Citi | zema | 1 p. | Pēc nosauktiem grādiem prot noteikt leņķa veidu. Testveida uzdevums |
5. | Leņķa veids pēc pulksteņa laika | Citi | vidēja | 1 p. | Nosaka leņķa veidu, ja dots ir pulksteņa laiks ar cipariem. Skolēnam ir jāpazīst pulkstenis ar ciparnīcu un jāprot iztēloties, kā ir novietojušies pulksteņa rādītāji konkrētā laikā. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Leņķi. Paralēlas un perpendikulāras līnijas | 00:40:00 | vidēja | 8 p. | Testā iekļauti uzdevumi, kas pārbauda sekojošas prasmes: nosaka leņķu veidu, leņķa lielumu, saskata paralēlas un perpendikulāras malas un prot atrast paralēlas un perpendikulāras isadzīviskās situācijās. Svarīga lasītprasme. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Paralēlas un perpendikulāras līnijas. Leņķu veidi | 00:40:00 | vidēja | 10 p. | Testā iekļauti uzdevumi, kas pārbauda sekojošas prasmes: nosaka paralēlas un perpendikulāras līnijas, nosaka leņķa veidu, mēra leņķi. |