Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Daļas jēdziens. Daļa, nosaukums un pieraksts | Daļa, nosaukums un pieraksts. |
2. | Noderīgo lietu stūrītis. Daļas | Skolēniem ir iespēja trenēties un pārbaudīt savas zināšanas un prasmes spēlējot interaktīvas uzdevumus par daļām. Skolotājs var izmantot mācību stundā. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Nogriežņa sadalīšana daļās | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka, cik daļās ir sadalīts dotais nogrieznis, un kāda daļa ir vai nav iekrāsota nogrieznī. |
2. | Daļas novietojums uz skaitļu taisnes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka, kādiem skaitļiem jābūt pie tukšajām iedaļām. |
3. | Daļas attēlošana ar attēlu uz skaitļu taisnes | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Ievieto attēlu, kas raksturo daļu uz skaitļu taisnes. |
4. | Daļskaitļu virkne | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izpēta, kāda sakarība tiek izmantota katras daļskaitļu rindas pierakstā un turpina daiļskaitļu virkni. |
5. | Daļas noteikšana nogrieznī | 1. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Nosaka skaitli, ja dota daļa. |
6. | Vienādas daļas (pēc lieluma) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zina, kā vienu un to pašu lielumu pierakstīt ar dažādām (pēc lieluma vienādām) daļām. |
7. | Līdzvērtīgas daļas | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Zina, kā vienu un to pašu lielumu pierakstīt ar dažādām (pēc lieluma vienādām) daļām. |
8. | Saucēja un skaitītāja nosaukšana | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Prasme nosaukt daļas skaitītāju un saucēju. |
9. | Daļas atpazīšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Noska un pieraksta daļu. |
10. | Daļas. Naudas vienība | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Izsaka naudas vienību smalkākās naudas vienībās, nosaka daļu un aprēķina. |
11. | Daļas noteikšana no zīmējuma | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prasme noteikt skaitītāju un saucēju (šokolādes). |
12. | Daļas figūrās | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Daļas saskatīšana figūrās |
13. | Daļas. Tilpums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka, cik daļās ir sadalīta dotā venība, un kāda daļa ir norādīta uz taisnes. |
14. | Daļas noteikšana un salīdzināšana | 2. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Nosaka, kāda daļa ir no visa kopējā daudzuma un salīdzina vairāk/mazāk. |
15. | Daļas noteikšana figūrās un uz taisnes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Nosaka, kāda daļa ir no visa kopējā daudzuma un salīdzina vairāk/mazāk. |
16. | Daļas. Kalendārs | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Nosaka dienu skaitu, daļu no kopējā dienu skaita. |
Eksāmenu uzdevumi (PROF)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | 15. uzdevums. Daļas jēdziens | Citi | zema | 1 p. | Nosaka dotās pamatdaļas lielumu. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Daļas novietojums uz skaitļu taisnes ar attēliem | Citi | vidēja | 2 p. | Nosaka parasto daļu uz uzdotas vai daļēji dotas skaitļu taisnes ar attēliem. |
2. | Daļas skaitītāja un saucēja aprēķināšana | Citi | vidēja | 1 p. | Uzraksta daļu atbilstoši nosacījumiem. |
3. | Daļas noteikšana un salīdzināšana figūrās | Citi | vidēja | 3 p. | Nosaka, kāda daļa ir no visa kopējā daudzuma un salīdzina vairāk/mazāk. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Daļas, to novietojums uz skaitļu taisnes I | 00:25:00 | vidēja | 13 p. | Nosaka, cik daļās ir sadalīts dotais nogrieznis, un kāda daļa ir vai nav iekrāsota nogrieznī. Nosaka, kādiem skaitļiem jābūt pie tukšajām iedaļām, pieraksta vienu un to pašu lielumu pierakstīt ar dažādām (pēc lieluma vienādām) daļām.Nosaka, kāda daļa ir no visa kopējā daudzuma un salīdzina vairāk/mazāk. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Daļas un to novietojums uz skaitļu taisnes II | 00:25:00 | vidēja | 14 p. | Izpēta kāda sakarība tiek izmantota katras daļskaitļu rindas pierakstā un turpina daiļskaitļu virkni. Nosaka skaitli, ja dota tā daļa, ievieto attēlu, kas raksturo daļu uz skaitļu taisnes. Mācās vienu un to pašu lielumu pierakstīt ar dažādām (pēc lieluma vienādām) daļām. |