Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Daļu salīdzināšana | Salīdzina daļas, kam ir vienādi saucēji, cenšas veidot paskaidrojošus spriedumus, izmanto modeļus, piemēram, sloksnītes, kas sadalītas vienādās daļās atbilstoši saucējam. |
2. | Noderīgo lietu stūrītis. Daļu salīdzināšana | Skolēniem ir iespēja trenēties un pārbaudīt savas zināšanas un prasmes spēlējot interaktīvas uzdevumus par daļu salīdzināšanu. Skolotājs var izmantot mācību stundā. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Daļu salīdzināšana attēlā | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Vērojo attēlus, prot salīdzināt daļas, kurām ir vienādi saucēji. |
2. | Daļu salīdzināšana ar vienādiem saucējiem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prot salīdzināt daļas, kam ir vienādi saucēji. Prot uzrakstīt dotās daļas. |
3. | Daļas noteikšana un salīdzināšana veselā skaitlī | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Nosaka daļas veselā skaitlī un salīdzina. Zina, ka lielāka ir tā daļa, kurai ir lielāks skaitītājs. |
4. | Daļu salīdzināšana dažadām daļām | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Salīdzinātu daļas ar dažādiem saucējiem,kas attēlotas zīmējumā. Prot pierakstīt attēloto daļu. |
5. | Daļu noteikšana un salīdzināšana teksta uzdevumā | 2. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Nosaka, kāds skaitlis ir dotā daļa. Atrod atbilstošu attēlu. |
6. | Daļu salīdzināšana uz skaitļu ass | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Zina, ka katrai daļai ir noteikta vieta uz skaitļu taisnes. Salīdzina daļas uz skaitļu taisnes, kuras par doto daļu ir lielākas vai mazākas. |
7. | Daļas noteikšana pēc to lieluma | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina, ka lielāka ir tā daļa, kuras saucējs ir mazāks. Prot noteikt mazāko/lielāko daļu. |
8. | Daļu salīdzināša pēc to lieluma | 2. izziņas līmenis | augsta | 5 p. | Zina, lai sakārtotu daļas pēc lieluma, jāpievērš uzmanība daļas saucējam. |
9. | Pamatdaļa no skaitļa simtos | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot noteikt un pierkastīt daļu no skaitļa. Zina, ka daļa vienmēr ir mazākā kā vesels skaitlis. |
10. | Pamatdaļa no garuma, laukuma mēriem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot noteikt daļu no dotās vienības (m,dm,c,ha). Izmanto modeļus, lai attēlotu daļu no skaitļa. |
11. | Daļas noteikšana no vesela skaitļa | 2. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Vēro attēlu un nosaka, kāda daļa ir paņemta no veselā skaitļa. Prot spriest, analizēt, meklēt risinājumu dažādās situācijās. |
12. | Daļa no vesela skaitļa uzdevumā | 2. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Prot spriest no beigām, analizēt, meklēt risinājumu.Vēro attēlu un nosaka, kāda daļa ir veselais skaitlis. |
13. | Pamatdaļa no neliela skaitļa | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Aprēķina daļu no vesela skaitļa. Izmanto zīmējumu vai modeli. Mācās pierakstīt darbību. Teksta uzdevums ar vienu darbību. |
14. | Pamatdaļu uzrakstīšana un salīdzināšana teksta uzdevumā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Veido izpratni par pamatdaļu iegūšanu. Salīdzina pamatdaļas, aizpilda tabulu. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Nosaki vienādās daļas | Citi | augsta | 3 p. | Nosaka, kuras daļas savā starpā ir vienādas. Atrod attēlu un pieraksta daļas ar dažādiem saucējiem. |
2. | Daļu salīdzināšana ar skaitļiem | Citi | vidēja | 1 p. | Pamatdaļas (noteikt, kura lielāka). Skaidrojumā zīmējums. |
3. | Pamatdaļu salīdzināšana tekstā | Citi | augsta | 3 p. | Izpratne par pamatdaļu iegūšanu, salīdzināšanu. Prot salīdzināt daļas ar dažādiem saucējiem. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Daļu salīdzināšana I | 00:30:00 | vidēja | 15 p. | Vēro, salīdzina, uzraksta dotās daļas. Nosaka daļu no veselā skaitļa. Risina teksta uzdevums, pielietojot zināšana par daļām. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Daļu salīdzināšana II | 00:30:00 | vidēja | 19 p. | Nosaka daļas veselā skaitlī un salīdzina un atrod atbilstošu attēlu.Salīdzina daļas uz skaitļu taisnes, nosaka mazāko/lielāko daļu.Nosaka daļu no mērvienībām. |